Skip to main content
Beantwoord

Geen Digitenne zenders omdat bestelling niet afgerond is?

• 22 januari 2025
  • 14 reacties
  • 100 keer bekeken

digitenne geinstalleerd maar Ik ontvang geen zenders omdat de bestelling nog niet is afgerond?? Ik kan blijven zoeken naar zenders maar geen resultaat. De helpdesk medewerker wist het ook niet wat ze hieraan konden doen. De tv heeft gewoon een CI aansluiting voor de kaart en alle lampjes branden op de kabel en antenne. Het zou moeten kunnen werken. Wie kan hierbij helpen?

Beste antwoord door Noordzee

@Susanne29 ,

Zie je een foutcode? Foutcode E017-0 en E015-0 betekent dat de Digitenne ontvanger de gegevens aan het ophalen is. Dit kan tot een uur duren.

Controleer eerst je abonnement:

1. Kies in je ontvanger voor 'Menu'.
  2. Kies 'Abonnement status'.
  3. Je ziet nu staan: 'Basis abonnement Ja / Nee'.

Staat het Basis abonnement op 'Ja’? Laat de Digitenne ontvanger dan een uur op NPO 1 staan. De gegevens zullen automatisch binnengehaald worden.

Staat het Basis abonnement op ‘Nee'? Maak dan een belafspraak met KPN.

Want dan staat er iets niet goed in de administratie. (Ze zijn dan vergeten om jouw abonnement over te zetten naar jouw ontvanger.)  

(Wil je even wat anders zien dan de eerste drie NPO-zenders.  Op de zenders 23 ,33 en 34 heb je ook ontvangst.)

Bekijk origineel

14 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 22 januari 2025

Hallo ​@Susanne29 ,

Even een paar vragen aan jou: 

Heb je zenders gezocht in het menu van jouw TV? 

In welke plaats kijk jij Digitenne? 

Wat voor type TV heb je? 

Heb je de antenne op meerdere plaatsen geprobeerd? (bij voorkeur zo hoog mogelijk.) 

In dit topic staan wat algemene tips voor de installatie: 

In dat topic staan ook de eisen waaraan jouw TV moet voldoen. Alleen de meest moderne TV's ondersteunen het CI+-module. 

PeterG
Superuser
  • 61053 reacties
  • 22 januari 2025

Wat is het merk en type van je televisie? Zou je dat hier eens willen vermelden?

Dat je ook geen NPO zenders krijgt geeft mij het vermoeden dat je tv te oud is voor het huidige systeem.  Voor NPO zou namelijk ook geen module nodig zijn.

Ongeschikt voor de kaart is i.i.g. Samsung, als zou je met eentje niet ouder dan 2019 wel NPO moeten hebben.

Een kaartslot hebben tv's uit 2010 al. Maar die zijn echt niet geschikt.

Maar er zijn meer tv's ongeschikt dan geschikt. Toestellen van 2018 en ouder zijn in de regel niet geschikt voor het huidige zendsysteem danwel de CI+ 1.4 module.

TV moet het systeem DVB-T2 met ondersteuning van HEVC (ook wel H.265) hebben. Dan kan je i.i.g. NPO krijgen. 

TV moet ook CI+ 1.4 ondersteunen. En dat zijn weer niet alle dan die dvb-t2 hevc hebben.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 23 januari 2025
Noordzee schreef:

Hallo ​@Susanne29 ,

Even een paar vragen aan jou: 

Heb je zenders gezocht in het menu van jouw TV? 

In welke plaats kijk jij Digitenne? 

Wat voor type TV heb je? 

Heb je de antenne op meerdere plaatsen geprobeerd? (bij voorkeur zo hoog mogelijk.) 

In dit topic staan wat algemene tips voor de installatie: 

In dat topic staan ook de eisen waaraan jouw TV moet voldoen. Alleen de meest moderne TV's ondersteunen het CI+-module. 

@Susanne29 

Hoe is de situatie nu? Kun je anders antwoord geven op de gestelde vragen? Dan kan ik daarna een aanvullende reactie geven. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 23 januari 2025

Waarschijnlijk is de tv te oud ondanks de aanwezigheid van een CI poort. Ik heb een tv ontvanger besteld. Kijken of dat gaat werken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 23 januari 2025
Susanne29 schreef:

Waarschijnlijk is de tv te oud ondanks de aanwezigheid van een CI poort. Ik heb een tv ontvanger besteld. Kijken of dat gaat werken. 

Dat vermoeden had ik al een beetje. Alleen bepaalde TV's vanaf ongeveer 2019 ondersteunen de CI+-module. En dan lang niet allemaal. 

Had je ook geen beeld op de NPO-zenders? Dan was de TV sowieso te oud, aangezien dan ook HEVC niet werd ondersteund. Het is belangrijk dat jouw televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie. 

Maar met een losse TV-ontvanger gaat Digitenne waarschijnlijk wel werken. 

Gebruik dan wel de optie uitgebreid zender zoeken en zet de antenne op een hoge plek. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 26 januari 2025
Noordzee schreef:
Susanne29 schreef:

Dat vermoeden had ik al een beetje. Alleen bepaalde TV's vanaf ongeveer 2019 ondersteunen de CI+-module. En dan lang niet allemaal. 

Had je ook geen beeld op de NPO-zenders? Dan was de TV sowieso te oud, aangezien dan ook HEVC niet werd ondersteund. Het is belangrijk dat jouw televisie DVB-T2 h.265 (HEVC) ondersteunt. Veel televisies uit 2016 of ouder ondersteunen alleen nog de oude DVB-T2 h.264 versie. 

Maar met een losse TV-ontvanger gaat Digitenne waarschijnlijk wel werken. 

Gebruik dan wel de optie uitgebreid zender zoeken en zet de antenne op een hoge plek. 

@Susanne29 

Heb je inmiddels de losse Digitenne-ontvanger in huis?

Is de ontvangst nu gelukt via uitgebreid zenders zoeken en de antenne op een mooie plek? 

Je kunt via het menu aan de hand van de signaalmeter de antenne maximaal uitrichten voor een perfecte ontvangst.   

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 januari 2025

Helaas nog niet opgelost. Ik ontvang nú alleen npo 1,2 en 3. Jammer dat het zo moeilijk gaat. Ontvangst is 100%. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • Antwoord
  • 26 januari 2025

@Susanne29 ,

Zie je een foutcode? Foutcode E017-0 en E015-0 betekent dat de Digitenne ontvanger de gegevens aan het ophalen is. Dit kan tot een uur duren.

Staat het Basis abonnement op 'Ja’? Laat de Digitenne ontvanger dan een uur op NPO 1 staan. De gegevens zullen automatisch binnengehaald worden.

Want dan staat er iets niet goed in de administratie. (Ze zijn dan vergeten om jouw abonnement over te zetten naar jouw ontvanger.)  

(Wil je even wat anders zien dan de eerste drie NPO-zenders.  Op de zenders 23 ,33 en 34 heb je ook ontvangst.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 26 januari 2025

Dank je. Ik ga het donderdag weer proberen. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 26 januari 2025
Susanne29 schreef:

Maak wel die belafspraak. Dan kunnen ze de administratie checken en eventueel de activatie regelen. En dan kun jij donderdag wel met succes jouw ontvanger opstarten.  

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 27 januari 2025

Hi ​@Susanne29, welkom bij ons. 

Fijn om te zien dat je op weg bent geholpen door de community leden, waarvoor dank. Heb je de ontvanger inmiddels gekregen, of komt deze donderdag pas? Ik sluit me ook aan bij Noordzee, maak voor de zekerheid een terugbelafspraak met ons zodat je zeker weet dat administratief alles goed staat. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 2 februari 2025
Noordzee schreef:

@Susanne29 ,

Susanne29 schreef:

En ​@Susanne29, heb je nu wel ontvangst op alle zenders?

• Auteur
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 2 februari 2025

Zoals het nu lijkt is het gelukt met installeren. Bedankt voor de reacties en hulp

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36547 reacties
  • 2 februari 2025

Noordzee schreef:

@Susanne29 ,

Susanne29 schreef:

Susanne29 schreef:

Zoals het nu lijkt is het gelukt met installeren. Bedankt voor de reacties en hulp

Fijn dat het uiteindelijk gelukt is. Het is administratief nu in orde gemaakt door KPN.

Maar als je de ontvanger een tijdje niet gebruikt hebt, dan kan het ook in de toekomst nodig zijn om de ontvanger even een tijdje op NPO 1 te zetten.  

Veel plezier met Digitenne! 

Reageer