Skip to main content

geen geluid digitenne en heb al het tweede nieuwe kasje ,, graag u hulp kpn

heb nu al een tweede nieuwkastje gekregen maar het geluid doet het niet ,,, en de balk blijt in beeld staan word er niet goed van wat kan ik doen,, lenie visser


@lenie visser . Staat het  volume van het kastje aan? Staat het volume van je tv aan (hoog genoeg… helft of hoger)?


heb een samsung tv en pas weer een nieuw digitenne kastje gekregen maar geluid blijft uit word er niet goed van de balk van geluid blijft in beeld staan wat kan ik doen ,, grts lenie

 

*Admin: verplaatst naar jouw eigen topic


Zet het kastje eens eventjes een minuutje uit, @lenie visser .


hen ik ook als een paar keer gedaan , ook kom ik niet met de afstandbeding van de tv in het menu


mogelijk de Afstandbediening niet gekoppeld?

probeer dit eens:

https://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm

 

en test daarna de volume knoppen nog eens

 

Edit: Bedankt @waltervl (dit werkt niet op digitenne)


@lenie visser De afstandsbediening van Digitenne werkt alleen op digitenne, koppelen werkt niet. Dus het geluid op je TV hard zetten (via de afstandsbediening van je TV) en dan via de digitenne afstandsbediening het geluid regelen. Je hebt niet toevallig het geluid op de digitenne uitgezet? Je krijgt dan een luidsprekersymbool met kruis in beeld.

 

https://www.kpn.com/service/televisie/installeren/digitenne/digitenne-handleidingen.htm#!/device/digitenne/tv-ontvanger-zxv7200/topic/tips/afstandsbediening-uitleg/1


@lenie visser Al weer geluid via digitenne?


Hoi @lenie visser, welkom op het forum!
Heb je het nog op kunnen lossen?


geen geluid digitenne en heb al het tweede nieuwe kasje ,, graag u hulp kpn

hen ik ook als een paar keer gedaan , ook kom ik niet met de afstandbeding van de tv in het menu

Hallo @lenie visser ,

Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? 

Probeer dan even het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af en zet de TV ook even uit.

2/ Plaats een nieuwe HDMI-kabel.

3/ Doe de ontvanger en de TV weer aan. 

4/ Ga in het menu van jouw Digitenne-ontvanger eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Als het dan nog steeds niet lukt via de afstandsbediening. probeer dan eens de knoppen aan de voorzijde van de ontvanger: 


 

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.


geen geluid digitenne en heb al het tweede nieuwe kasje ,, graag u hulp kpn

hen ik ook als een paar keer gedaan , ook kom ik niet met de afstandbeding van de tv in het menu

Hallo @lenie visser ,

Heb je al een andere HDMI-kabel geprobeerd? 

Probeer dan even het volgende: 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van de stroom af en zet de TV ook even uit.

2/ Plaats een nieuwe HDMI-kabel.

3/ Doe de ontvanger en de TV weer aan. 

4/ Ga in het menu van jouw Digitenne-ontvanger eens terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.   

Als het dan nog steeds niet lukt via de afstandsbediening. probeer dan eens de knoppen aan de voorzijde van de ontvanger: 


 

De voorkant van de ontvanger. Het display geeft zendernummers weer. De knoppen zijn voor Menu, Volume (x2) en Kanaal (x2) en een OK-knop voor het bevestigen van menuopties.

@lenie visser 

Is het zo nog gelukt? 

 


We hebben geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat het gelukt is. Anders hoor ik het graag!
Â