Skip to main content

Geen ontvangst Digitenne en de KPN TV App werkt ook niet

• August 12, 2025
  • 24 reacties
  • 240 keer bekeken

Ik krijg  o% ontvangst op de digitenneapplicatie maar ook niet op de KPN tv app in Limburg. Erg vreemd en hoe kan dit. 

24 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 12, 2025

Hallo ​@PeterFts ,

Digitenne en de KPN TV-app zijn twee totaal verschillende producten. 

Ervan uitgaande dat jij Digitenne hebt, bv de ZTE ZXV7200:

Probeer dan eens het volgende: 

1. Zet de antenne buiten op een mooie hoge plek. 
  2. Ga in het menu terug naar de fabrieksinstellingen.
  3. Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
  4. Draai de richting van de antenne bij  aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

(Voor de KPN TV-app heb je internet nodig.)

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Ik kreeg een melding geen digitennesignaal, wat ik probeerde met de antenne hij bleef  0%. 
nu heb ik gelezen dat het signaal is veranderd in Limburg en dat dit de oorzaak is. 

Vervolgens de KPN tv app via internet. Ook niets, Heel vreemd. 

krijg een beetle Zeeland gevoel, daar ook geen digitennesignaal. Mij vertelt door het hereik vd zenders kwam en te weinig opstelpunten 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2025

OK ​@PeterFts ,

In bepaalde delen van Limburg is er inderdaad weinig tot geen ontvangst mogelijk. Check dit oude kaartje uit 2008 wat nog steeds actueel is: 

Het signaal in Limburg is niet onlangs gewijzigd. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Dit is wat ik krijg te zijn in Weert 

Ik kan m’m antenne draaien, schuiven, hoog… enz houden maar 0 is 0.  2008 is achterhaald en we leven nu in 2025 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 13, 2025

@PeterFts 

Weert ligt inderdaad net in een gebied waar normaliter geen ontvangst mogelijk is. Ook in 2025 niet. 

Tenzij je de antenne op een hoge plek installeert. Hopelijk ga je binnenkort op een andere locatie wel ontvangst krijgen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 13, 2025

Dit is artikel in totaal tv uit 2019. De inhoud spreekt voor 

Jammer dat er geen gehoor door KPN is gegeven. 

Ik wil dan kijken via de KPN TV APP maar de internetverbinding blijft maar draaien en geen verbinding. Terwijl ik toch op het 5G netwerk zit. Vreemd toch 

• August 13, 2025

Weert :

Actuele kaart, Roermond op maar 19km.
Maar daar kunnen allerlei obstakels tussen staan uiteraard.
Met een goede, hoge antenne en een GOEDE ontvanger zou het wel kunnen.
Maar water heeft de neiging om een laag punt te zoeken :-)
En voor een nachtje ergens liggen ga je niet heel veel overhoop halen, dan toch maar een schotel ?
Daar zou ik voor kiezen, en dan een ontvanger voor de vrije DVB-T kanalen er bij, voor de leut.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@PeterFts. Voor Digitenne heb je al een aantal tips gekregen zo te zien, daar kan ik weinig aan toevoegen.

Wat betreft de TV+ App, welke app gebruik je precies? Is dat de app die op een smart tv wordt geïnstalleerd of de app op een telefoon/tablet en dan met Chromecast/Airplay naar de tv?

De TV+ App voor je smart-tv is alleen voor thuisgebruik, die is niet bedoeld om buitenshuis te gebruiken. Aan je foto te zien zit je op een boot, dus dat is niet het thuisadres waar die app voor is. De mobiele/tablet versie van de app kan je daar wel gebruiken en met Chromecast of Airplay casten naar de tv. Of gebruik je die app juist en werkt dat niet?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • August 14, 2025

En om de KPN app te kunnen gebruiken heb je een tv-abo bij KPN nodig en dat is niet Digitenne ​@PeterFts 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 14, 2025

Ik kan m’m antenne draaien, schuiven, hoog… enz houden maar 0 is 0.  2008 is achterhaald en we leven nu in 2025 

Ik zie dat je de antenne binnen naast de TV hebt staan. Met de antenne binnen in de boot gaat het in Weert nooit lukken. 

Je kunt overwegen om de antenne boven in de mast te monteren. Daar is een speciale kabel + beugel voor beschikbaar:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1214

De beste oplossing is verder om een stukje te gaan varen richting Eindhoven of verder Limburg in. Dan komt de ontvangst vanzelf weer terug. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

Ik weet het niet of dit nu het antwoord is waar ik op zit te wachten.  Ik lig op een bepaalde plek waar ik verwacht dat het digitennesignaal goed is. Een verwijzing naar 2008 is dom en weinig empatisch.  KPN heeft zich verder toch ontwikkeld en streeft naar productverbetering voor de klant   Als de kwaliteit van de antenne, beschikbaar gesteld door KPN, zo slecht is, vervang dan dit onderdeel. Dit is een eindeloze discussie en niet zinvol. Het lijkt alsof ik tegen een robot zit te schrijven. Tja…. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

Ik probeer te kijken via m’n tablet en niet via de tv en dat is waarvoor de app is bedoeld, toch, JanD

• August 15, 2025

Ik lig op een bepaalde plek waar ik verwacht dat het digitennesignaal goed is.

Niet (altijd) met een binnenantenne, is het schip/de boot van staal ?
Zo ja dan is dat kansloos
Maar stond de antenne binnen ?

Een verwijzing naar 2008 is dom en weinig empatisch

Dat is toch al genoeg geduid hier, er is weinig veranderd, er 2  kleine zenders bijgekomen, niet bij Weert in de buurt
En ik gaf een actuele kaart.

KPN heeft zich verder toch ontwikkeld en streeft naar productverbetering voor de klant

In geval van digitenne is dat maar de vraag

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 15, 2025

PS.
ik heb een abonnement bij de KPN. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • August 15, 2025

De dichtstbijzijnde zendmast is Roermond op niet al te hoog vermogen. 10 kW, 22 km. Dat gaat niet lukken met de antenne naast de tv (foto). (Begane grond, binnen X)

Plaats de antenne eens op het dak, door dat luik. Bij voorkeur nog wat hoger (mast?).

Daarna eerst fabrieksreset. 

Vervolgens opnieuw zenders zoeken met Uitgebreid zoeken. Mijns inziens moet het dan wel lukken. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 15, 2025

Ik weet het niet of dit nu het antwoord is waar ik op zit te wachten.  Ik lig op een bepaalde plek waar ik verwacht dat het digitennesignaal goed is. Een verwijzing naar 2008 is dom en weinig empatisch.  KPN heeft zich verder toch ontwikkeld en streeft naar productverbetering voor de klant   Als de kwaliteit van de antenne, beschikbaar gesteld door KPN, zo slecht is, vervang dan dit onderdeel. Dit is een eindeloze discussie en niet zinvol. Het lijkt alsof ik tegen een robot zit te schrijven. Tja…. 

Tsjaaa, als er hier iemand is die zou willen dat er meer zendmasten komen……..

De antenne is overigens prima, maar op jouw locatie niet geschikt voor binnen in de boot. 

Verder ben ik geen “domme robot” maar ik heb op mijn schip wel een goede buitenantenne. 😉

• August 15, 2025

Dat schip ligt anders al heel lang voor de kust van Libië (onder water) helaas.
(laten we niet afdwalen).

Leen59
Wijsgeer
  • August 15, 2025

Je zou als experiment kunnen proberen om de antenne rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan vanuit het tv menu naar zenders zoeken. Met een beetje geluk ontvang je misschien de publieke zenders. Ik verwacht het eerlijk gezegd niet, maar het is het proberen waard.

Erwin van KPN
Moderator

Ik wil je vragen om een beetje beleefd te blijven, ​@PeterFts . De mensen hier proberen je te helpen.

• August 15, 2025

Je zou als experiment kunnen proberen om de antenne rechtstreeks op de tv aan te sluiten en dan vanuit het tv menu naar zenders zoeken.

O ja, nu ik nog eens goed naar de foto kijk zie ik de ontvanger en het menu op het scherm.

De antenne aan een bezem plakken en door het dakluik steken.

Als dat werkt dan is een insteekkaart voor in de TV een optie, als de TV dat aan kan.

Ik wil je vragen om  . . .

Dank je, maar voor mij, valt wel mee, ik begrijp dat wel, al dat technische geneuzel van die wijsneuzen :-)
Maar, en, KPN heeft in het verleden wel eens een te rooskleurige voorstelling gegeven van digitenne.

Leen59
Wijsgeer
  • August 15, 2025

Al die “wijsneuzen” proberen jou gewoon te helpen! Graag of niet hoor.

Jasper van KPN
Moderator

Ik probeer te kijken via m’n tablet en niet via de tv en dat is waarvoor de app is bedoeld, toch, JanD

Via de tablet hoort het daar ook te werken idd, je zei eerder dat het blijft draaien. Waar blijft het draaien, is dat als je een stream probeert te starten, in het menu, voordat je de app überhaupt opent? Werken andere dingen op hetzelfde moment wel via die tablet? Wij zien niet wat jij ziet, alleen wat jij vertelt. Om daar voor mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.

• August 24, 2025

Is hier nog nieuws over ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 24, 2025

Is hier nog nieuws over ?

Zo te lezen niet. 

Maar je mag aannemen dat hij mijn advies gevolgd heeft: Een stukje verder varen en dan lukt de ontvangst weer via Digitenne. 

Ik zie dat je de antenne binnen naast de TV hebt staan. Met de antenne binnen in de boot gaat het in Weert nooit lukken. 

Je kunt overwegen om de antenne boven in de mast te monteren. Daar is een speciale kabel + beugel voor beschikbaar:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2455126/muurbeugel-voor-digitenne-antenne-v6/

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2731015/digitenne-antenne-coax-kabel-10-meter/?soPos=1214

De beste oplossing is verder om een stukje te gaan varen richting Eindhoven of verder Limburg in. Dan komt de ontvangst vanzelf weer terug.