Skip to main content

Goedemiddag

Het blijkt dat onze digitenne ontvanger stuk is. Hij gaf op de camping onlangs al aan dat hij geen ontvangst had, wat we ook probeerden. Gisteren, voor de deur opnieuw geprobeerd. Ook nu dezelfde mededeling op het tv scherm.
Onze buurman bleek ook digitenne te hebben, dezelfde ontvanger. Toen we zijn ontvanger aansloten hadden we wel beeld!

Kunnen wij een nieuwe ontvanger krijgen? Hoe gaat dit in zijn werk? Zijn er kosten aan verbonden. Wij gebruiken de antenne in onze camper. Tot nu toe tevreden over de ontvangst geweest, hoewel het soms wel wat zoeken is.

type: zxv7200

Hoi @exjuffie58 ,

 

Is het geen signaal beeld van de ontvanger of van de TV?En is de ontvanger van de buurman op dezelfde antenne aangesloten tijdens het testen als je eigen?

Omruil is kosteloos als de huidige defect is.


Hoi Martijn,

We gebruikten onze eigen antenne. Het blauwe lichtje brandde daar ook gewoon van. 
We hebben alleen de ontvanger verwisseld en toen was het probleem opgelost. 
Je vraag of er geen signaalbeeld van de tv of juist van de ontvanger was, begrijp ik niet helemaal. We hadden geen beeld, alleen de mededeling op de tv dat er geen digitenne signaal was. Tv gaf wel beeld wanneer we bijv het menu opvroegen. 


Om je ontvanger om te ruilen kan je bellen met gratis nummer 0800-0402 (wel even volhouden) Als je iets moet inspreken zeggen: “ik wil een medewerker spreken”

Of je kan wachten op een KPN forum moderator, kan een paar dagen duren. Zou je dan het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer van de defecte ontvanger? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Hoi waltervl

Ik heb de gegevens ingevuld op mijn profiel.

Hartelijk bedankt allen voor de snelle reacties!

Nu maar hopen dat we snel een nieuwe ontvanger krijgen. 


Hi @exjuffie58! Ik wil graag je ontvanger omruilen. Alleen wordt deze naar een ophaalpunt gestuurd in de buurt van je factuuradres. Als je nog steeds op de camping aanwezig bent lijkt het me handig een ophaalpunt in de buurt van de camping uit te kiezen.

Zou je om die reden nog aan willen geven of je dit liever hebt? En als je dat liever hebt, laat dan in je profiel weten waar dit is. Dan zoek ik een ophaalpunt in de buurt voor je uit. 🙂


Hoi Bram,

De ontvanger mag gewoon naar een afhaalpunt in de buurt van ons factuuradres. We zijn niet meer op de camping, maar hopen binnenkort weer een andere camping te bezoeken en dan lekker ‘s avonds tv te kunnen kijken.
Top! 😃


@exjuffie58 ik heb je een nieuwe ontvanger laten sturen. En een retourdoos voor de oude ontvanger.

Vergeet niet dat we alleen de ontvanger omwisselen. Alle andere apparatuur zoals de antenne, afstandsbediening, mag allemaal thuis blijven. 🙂


smartcard

Dat is al sinds 2019 niet meer het geval @Bram_ 😉


@martijn197108 ik wilde er eerst een grapje over maken. Maar in dit geval lijkt het me beter je gelijk te geven en de tekst weg te halen om verwarring te voorkomen.

Je hebt gelijk. Ik heb de tekst weggehaald. 😅


@martijn197108 ik wilde er eerst een grapje over maken.

Mag hoor😁

om verwarring te voorkomen.

 

Top!Daarom zei ik het ook, zodat @exjuffie58 zich niet rot zit te zoeken waar de smartcard zit😊