Skip to main content

Het is voor mij niet mogelijk om een radiozender te kiezen op een Medion X15092 (MD 31500) met CI+ insteekkaart. Wanneer ik een zender kies boven kanaal 34 (bijv. 101) wordt kanaal 34 getoond.

Televisie en insteekkaart zijn sinds april 2022 nieuw in mijn bezit. Heeft iemand hiervoor een oplossing? De klantenservice van KPN en XS4ALL hadden geen oplossing.

Hallo @TetTjoa ,

Ik heb het zojuist getest op mijn Philips TV. Hier werkt het gewoon met het CI+-module.  

De radiozenders zitten op de kanalen 101 tot en met 129. Ik kan die nummers rechtstreeks kiezen via mijn afstandsbediening. Maar ik kan ook bij kanaal 34 één kanaal omhoog en dan kom ik direct uit op kanaal 101 (NPO Radio 1).  

Werkt het bij jou niet op die manier? Dan heeft jouw TV wellicht aparte lijsten voor TV-zenders en radiozenders. Dan zou het een instelling in jouw TV-menu moeten zijn.  Ik heb iets gevonden: 

Op pagina 34 en 35 van de handleiding staat hoe je ook radio-zenders in jouw lijst kunt krijgen.  

https://www.gebruikershandleiding.com/Medion-MD-31500---LIFE-X15092/preview-handleiding-1006549.html


Hallo @Noordzee, wat is dit forum toch een geweldig medium. Zo snel een reactie had ik niet verwacht.

Inmiddels ontdekt dat de tekortkoming in de TV zit. De beschrijving op blz. 36 van de handleiding "Selecteer hier of in de lijst alleen tv-zenders, alleen radiozenders, alleen tekstzenders of alle zenders moeten worden weergegeven.” klopt niet. “alle zenders” kan niet worden gekozen. Dit is per telefoon bevestigd door Medion. Dus als ik radio wil luisteren moet ik de instelling wijzigen in “alleen radiozenders” en daarna weer terug naar “alleen tv-zenders” als ik TV wil kijken. Heel onhandig!

Bedankt voor de hulp!