Skip to main content
Onlangs heb ik mijn smartcard omgewisseld voor een andere digitale ontvanger. Sindsdien heb ik het volgende probleem. Graag reactie van KPN:




  1. Ik ontvang alleen NPO 1, 2 en 3
  2. De commerciƫle zenders worden wel via de wizard gevonden, maar niet weergegeven
  3. Ik krijg hierbij foutcode E150-0 en E17 (abonnement nog niet geactiveerd)
  4. Signaalsterkte 100%
  5. Eigenschappen ontvanger: ZXV7200, CAS-nummer ****

Met vriendelijke groet,



ThGJ
Hoi T, welkom hier.



Mag ik vragen hoe je dit hebt omgeruild? Als ik naar je account kijk zie ik namelijk nog een oude ontvanger staan met de optie om het te laten omruilen. Volgens wat ik voor me heb moet er nog een omruiling plaatsvinden, iets wat ik graag met je wil doen.



Ik hoor graag van je.
Goedenavond Alex-P,



Dank voor de reactie. De omruil heeft al ongeveer 2 maanden geleden plaatsgevonden. Ook de smartcard heb ik geretourneerd.

Ik begrijp uit uw reactie dat dit niet bij KPN is geregistreerd?



met vriendelijke groet,



Theo Jansen
Dan kan Alex misschien jouw ontvanger wel vanaf afstand activeren.



Nadat Alex jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.



Als dat toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.


  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening.


Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.



Zet de ontvanger dan op CNN. Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Beste Alex-P en Noordzee,



Dank voor de reactie. De door Noordzee aangegeven alternatieve wijze werkt (ook) niet. Alle zenders gevonden, signaalsterkte 100% maar geen ontvangst.



Wat is de belemmering voor KPN om het abonnement op afstand te activeren. Ik ben niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste met dit probleem.



Met vriendelijke groet,



Theo Jansen
Daar kan alleen @Alex_P op reageren.



Naar het is al laat, dus ik verwacht vandaag geen reactie meer.



Graag nog even geduld.
Noordzee,



Uiteraard kan alleen de KPN hiervoor zorgen. Ik hoop dat dat morgen kan worden geregeld.



Maar toch nogmaals dank voor het meedenken op dit late uur.



Met vriendelijke groet,



Theo Jansen
Duidelijk, ik stond echter voor een onverklaarbaar issue. Je kastje was helemaal niet gekoppeld na de omruil. Maar geen zorgen, het is nu geactiveerd. Zou je dit willen controleren? Binnen 15 minuten hoort alles te werken.
Goedemiddag Alex-P,



Het werkt!



Dank voor het activeren.



met vriendelijke groet,



Theo Jansen
Fijn en graag gedaan. Je weet ons te vinden mocht het nodig zijn.