Skip to main content

Hallo ik heb een vraagje wie kan mij helpen of heeft een idee ik heb op me kamer een Digitenne kast staan maar krijg geen zenders en op de kamer ernaast staat ook een kastje en die doet het perfect wat zal dat kunnen zijn 

Gr . Berend

 

*Admin: afgesplitst en een eigen topic voor vraag aangemaakt

 

Hallo Berend, 

 

Waarschijnlijk heb je al geprobeerd om de ontvangers om te wisselen. 
 

Het probleem ligt waarschijnlijk aan de antenne. Wat voor type antenne gebruik je? En staat de antenne binnen of buiten? 

 

Mijn advies is om die antenne buiten te plaatsen. KPN heeft daarvoor op verzoek een gratis buitenmontageset beschikbaar. Als je dat wilt kun je dat hier aangeven en dan is het ook handig dat je jouw forumprofiel volledig vult. 
 


Op de plek waar je géén zenders krijgt is dat ook een van deze KPN ontvangers: zxv7200 of rbx2800.


@Berend139 

 

Heb je al tijd om mijn vragen (zie twee berichten hierboven ) te beantwoorden? 

 

Zou je verder het volgende eens willen proberen met de ontvanger die nu niet werkt?:

1/ Maak de ontvanger minimaal vijf seconden volledig stroomloos. (Stekker eruit...)

2/ Ontvanger en TV weer aandoen.   

3/ Via het menu teruggaan naar de fabrieksinstellingen.

4/ Opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

 

Zou je tenslotte het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer van de ontvanger die niet goed werkt? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.


Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.
 

 


@Berend139 

 

Wat voor type antenne gebruik je? En staat de antenne binnen of buiten? 

Zou je verder het volgende eens willen proberen met de ontvanger die nu niet werkt?:

1/ Maak de ontvanger minimaal vijf seconden volledig stroomloos. (Stekker eruit...)

2/ Ontvanger en TV weer aandoen.   

3/ Via het menu teruggaan naar de fabrieksinstellingen.

4/ Opnieuw zenders zoeken via de optie uitgebreid zenders zoeken.

 

Zou je tenslotte het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en het CAS-ID nummer van de ontvanger die niet goed werkt? Het CAS-ID nummer kan je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators.


Het CAS-ID nummer kan je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

 


Goedemorgen @Berend139, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Ik zie dat er al heel wat tips en trucs zijn genoteerd door Noordzee en Peter, hartstikke fijn! Kan je aangeven of je bovenstaande al hebt kunnen uitvoeren, en of dat geholpen heeft? Verder ben ik ook benieuwd of je een foutcode of foutmelding ziet, op het scherm of op de tv-ontvanger. Daar kunnen we namelijk aan zien wat het probleem zou kunnen zijn..

Tot slot, indien je nog steeds geen beeld hebt, ontvang ik graag enkele gegevens. Zoals je naam, postcode + huisnummer, klantnummer van Digitenne en het CAS-ID nummer van de tv-ontvanger.

Ik hoor graag van je! 
 


@Berend139, ik heb helaas nog geen reactie gezien van je! Is jouw probleem met de zenders inmiddels opgelost? 


Reageer