Skip to main content

Laat op de avond weer haperend beeld en geluid.

Dan zou ik eerst die buitenmontageset gaan uitproberen. Ik ben ervan overtuigd dat dit een verbetering geeft. 

De reden voor de minder goede ontvangst is hoofdzakelijk de kwaliteit van de nieuwe ontvanger. Er wordt al geruime tijd een verbetering beloofd aan de software. Wellicht gaat dat een verbetering opleveren. 

Voor nu eerst de antenne buiten zetten. Wellicht ben je dan ook verlost van een storingsbron. Want ik vermoed dat dit bij jou een deel is van het probleem.

In Zoetermeer is een goede ontvangst van Digitenne gewoon mogelijk. 


Waarom buiten zetten? In Zoetermeer moet prima binnen ontvangst mogelijk zijn. 

Ik zou het even provisorisch proberen buiten door een open raam of zo maar zeker nu geen gaten boren.

Dan kan je beter TV gaan kijken via internet. Is waarschijnlijk nog goedkoper ook.


Gaten boren waren we toch al niet van plan. Ik zou niet weten wel k e storingsbron er zou moeten zijn. Hier is niets veranderd, alleen een nieuwe ontvanger. De rest in de woonkamer is hetzelfde gebleven, al jaren lang. Nu, is de ontvangst weer goed, hoewel de tv staat pas een uurtje aan. Het blijft vreemd.Maar bedankt voor alle tips.


Op het moment dat je een nieuwe ontvanger en een goede antenne hebt, houden mijn tips ook wel een beetje op, ben ik bang.. Dan lijkt het inderdaad een externe storingsbron. Maar zo op een afstandje heb ik geen ideeën meer.. :-(


@Marcia_@ini Ik heb nog wel een idee: een Rebox ontvanger ipv een zxv7200. Deze gaat veel beter om met externe storingen (zelf ondervonden, en vele andere ook). Alleen KPN kan op dit moment alleen een rebox opsturen als je een officiële klacht in dient….


Een externe storingsbron? Wel vreemd dat de storingen  juist bij het omzetten naar het nieuwe systeem  begonnen Hier is nl niets veranderd.

Voor het omzetten naar het nieuwe systeem hadden we nooit klachten, we hebben digitenne vanaf het begin. Dat is best wel lang.…

 

 


Officiële  klacht heb ik al lang ingediend. We hebben compensatie gekregen , 3 mnd kosteloos kijken. Maar daar waren we niet op uit, en de klachten zijn weer gewoon doorgegaan.

Dus we waren daar niet mee geholpen. 

Toen ik dit meldde, kregen we weer een nieuwe ontvanger en antenne. Dat zou de klachten moeten verhelpen. Nee dus.

Moet ik nu weer de klantenservice van de KPN bellen en vragen om zo'n rebox?


Goedenavond @ini, welkom! Misschien via deze weg lukt het wel: 

Zou je je Forumprofiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Bij persoonlijke opmerkingen ook de laatste 4 cijfers van je IBAN. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators.

 

Digitenne:

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger) En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

 

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos. Laat u me nog even weten of het gelukt is op deze manier?


Hetzelfde was bij ons het geval, ik had al de nieuwe ontvangers maar nog SD kwaliteit beeld. Toen geen problemen. Na het overzetten door KPN naar HD kwaliteit kwamen bij ons de problemen. Bij ons waren het langsrijdende vrachtwagens, brommertjes en tractoren (wonen in een buitengebied). KPN heeft beide ontvangers omgeruild voor Rebox ontvangers en toen waren alle problemen weg. Ik zie soms wel een storing (grove pixels), maar nooit meer zwart beeld, melding geen Digitenne ontvangst etc. Ook het geluid blijft het altijd doen. KPN heeft zelf al geconstateerd dat een rebox 30 to 40% beter werkt dan een zxv7200. Alleen de moderators en helpdesk medewerkers kunnen de logistieke afdeling niet vertellen dat ze je een Rebox moeten sturen, dat zit niet in het “systeem”. Vandaar dat je een klacht moet indienen. Die kunnen dat blijkbaar wel (na enig aandringen).

Jouw signaalsterkte zit op het randje, dan kunnen ook weersomstandigheden een rol spelen. Een rebox, met zijn betere ontvangst heeft hier ook minder last van.

 

Zoek op het forum maar op rebox dan lees je geen enkele klacht over ontvangst, wel normale hardware klachten.

 


Lees ook dit topic eens https://forum.kpn.com/digitenne-12/slecht-ontvangst-met-zxv7200-501989


@ini En dit topic ook maar. Als input voor je klacht. Wel de eerste pagina's overslaan als je jezelf niet wilt ergeren.

https://forum.kpn.com/digitenne-12/digitenne-niet-te-bekijken-494966/index4.html

 


En hier nog zo'n topic waar het omruilen naar een Rebox2800 de problemen heeft verholpen….

https://forum.kpn.com/digitenne-12/veel-last-van-haperingen-sinds-het-nieuwe-hd-signaal-463188/index2.html


Ik heb de gegevens op mijn forumprofiel aangevuld. 

Gisteravond begon het goed. Later op de avond weer haperingen, terwijl er hier absoluut 's avonds praktisch geen verkeer komt. Wij wonen niet aan een doorgaande weg. Ik heb de topics gelezen, en herken hier veel in. Zou dus toch wel graag zo'n Rebox ontvanger willen testen. 

Hopelijk  zijn dan alle problemen voorbij. 

Moet ik nu nog een officiële  klacht indienen, of leest KPN op dit forum mee?

Wel bedankt voor het meedenken en tips die we krijgen.👍


@ini Officiële klacht indienen. De KPN moderators van het forum kunnen helaas niks meer doen.


Een officiële  klacht ingediend. Werd zojuist al gebeld door een Kpn medewerker ( erg snel)Maar het gesprek was zeer teleurstellend. Ze hadden ons al een nieuwe antenne gestuurd en ook al een nieuwe ontvanger. Daarmee waren de mogelijkheden op en konden ze niets meer voor ons doen. We zouden evt ons abonnement  op kunnen zeggen en overstappen naar een andere provider. Een rebox zou niet helpen en bovendien hadden ze daar geen zeggenschap over. Jammer, helaas pindakaas.

We zitten blijkbaar in een gebied, ( dus sinds 1 jaar) waar Digitenne geen goede ontvangst meer kan geven. (Volgens deze medewerker) Hier houdt de service op. Tenenkrommend en frustrerend gesprek. Is dit KPN?


Allemaal flauwekul. Escaleren, vragen naar de leidinggevende en een Rebox eisen. Het helpt echt. Ik snap niet dat KPN hier zo laks mee om gaat. Ik vind dit echt triest….

En anders jammer maar helaas. Kan je wel gewoon glasvezel internet op je locatie krijgen?


Glasvezel ? Geen idee. Zoeken we uit.


https://www.internetpostcodecheck.nl/

 


bedankt. Gecheckt. Geen glasvezel.


Kon je wel een ander type Alles-in-1 abbonnement kiezen op je adres?


Ja, dat kan wel , maar dat doen we niet bij Kpn.


@ini Laat het even horen als je wat terughoort van de escalatie van je klacht.


Enerzijds jammer dat je dit te horen hebt gekregen, anderzijds was dit ook wat ik je eerder in dit topic gezegd heb. Het is heel rot dat het nu niet meer werkt, maar we hebben geen stapel Reboxen liggen om uit te delen. Niet alleen is deze niet per se beter, en ik weet dat de meningen daarover verschillen, daar zijn al menig discussies over gevoerd, hij wordt ook gewoon niet veel geleverd. Het kost dus heel veel tijd en moeite om ervoor te zorgen dat iemand zo'n Rebox krijgt en vaak zijn de problemen dan ook nog niet opgelost. Wij gaan er vanuit dat de ZTE goed werkt, anders zouden we deze niet uitleveren. En helemaal als deze al eens omgeruild is en ook de andere ZTE niet goed werkt, sluiten we in zo'n geval uit dat het daar aan ligt. Ik begrijp echt dat het frustrerend is dat het altijd gewerkt heeft en je nu tegen deze problemen aanloopt, maar ik heb helaas geen oplossing voor je.


@Marcia_ Ik snap echt niet dat jullie dit standpunt aan durven te houden. Er zijn voorbeelden genoeg waar het tegendeel bewezen is (ik ben er zelf ook 1 van) waarbij er dus duidelijk WEL een verschil is tussen ZTE en Rebox en de kijkervaring veel beter is.

Ik snap dat er een tekort is aan Rebox kastjes maar regel alsjeblieft voor de uitzonderingen (waar omwisseling nieuwe ZTE niet werkt) een oplossing.


@ini Heb je nog iets gehoord over je klacht?