Skip to main content

Sinds een aantal weken hebben we weer haperingen in beeld en geluid Digitenne (geen Digitenne signaal). Deze melding blijft wel 3 minuten en soms meer voordat er weer beeld is.

Dit hadden we ook een aantal jaren geleden, maar nu is het weer teruggekomen, maar wel frequenter en langer.

Voorheen vooral vooral het kanaal van Veronica (kanaal 9), maar nu voor alle kanalen.

Ik heb een binnen antenne en een buiten antenne. Op beide antennes heb ik deze problemen. Ook als ik alle kanalen opnieuw laad. Ik heb een ZXV7200 ontvangen.

 

Welkom terug @Dol ! 

Die vorige problemen speelden ruim drie jaar geleden: 

 

Ook nu lijkt een externe storingsbron de oorzaak van het probleem. Je moet de oplossing dan ook zoeken in het uitschakelen/verplaatsen van de storingsbron. Denk aan bv een ledlamp, een modem of een ander elektrisch apparaat.


Het lijkt erop dat wij, tegen bosrand aan bij een camping in Overijssel (Rheeze) hetzelfde ondervinden. Electrische apparaten staan amper, op koelkast na, in onze stacaravan aan. Hebben de buitenantenne (ZXV7200) en heb onlangs deze opnieuw gericht/geïnstalleerd. Heb het idee dat de verbinding niet super best is. 


Nee @Frank.1969 ,

@Dol woont vlakbij een zendmast (Venlo) en heeft normaliter 100% ontvangst. 

Jij zit in een gebied ver weg van een zendmast. Bij jou is het probleem dus een beperkt ontvangstsignaal. 
 
Ben je bereid zelf te investeren? Open dan even een eigen topic. Hier gaan we verder met de vraag van Dol. 
 

 


Welkom terug @Dol ! 

Die vorige problemen speelden ruim drie jaar geleden: 

 

Ook nu lijkt een externe storingsbron de oorzaak van het probleem. Je moet de oplossing dan ook zoeken in het uitschakelen/verplaatsen van de storingsbron. Denk aan bv een ledlamp, een modem of een ander elektrisch apparaat.

@Dol 

Is het gelukt met het uitschakelen/verplaatsen van de storingsbron?Â