Skip to main content

Vorige week stonden wij op een camping in Delft; 100% ontvangst met de originele antenne op het dak van de camper en geen probleem met alle zenders. Totdat de TV 180 graden gedraaid werd; de helft van de zenders was helemaal niet meer te bekijken (o.a. Discovery, TLC en enkele Nederlandse commerciëlen)

Aan de stand van de antenne was niets veranderd, want die was met ductape aan het dak bevestigd.

Hoe kan de stand van de TV van invloed zijn op de ontvangst van zenders.

Hallo @Wil58 ,

Apart, de stand van de TV zou geen verschil mogen maken. Wat ik mij kan bedenken, is dat mogelijk de antennekabel wat minder stevig vastzat na het draaien en dat daardoor de ontvangst verminderde.
 

Wat ook kan, is dat de Digitenne-ontvanger meedraaide en dat die daardoor last kreeg van een storingsbron. Want ook ontvangers zijn gevoelig voor externe storingsbronnen. Denk dan aan bv een modem, een led-lamp of een DAB-radio. 


Beste Noordzee,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb gecontroleerd of de antenne aansluiting nog goed in de ontvanger zat en de ontvanger zelf is ook niet gedraaid. De genoemde storingsbronnen stonden niet in de buurt van de ontvanger, dus dat kan het ook niet zijn. Ik vond het ook een vreemde zaak en heb het ook nog nooit eerder meegemaakt.