Skip to main content

We hebben digitenne op de boot. Eerst een insteekkaart, maar dat werkte niet, althans we moesten overal nieuwe frequenties zoeken. Volgens kpn moesten we de postcode invullen in het menu van de insteekkaart! Nu heeft bv het Tjeukemeer geen postcode en een insteekkaart ook geen menu. Kwam uit op in het menu van de tv (lg) het kanaal en de frequentie in te vullen, maar waar vindt je deze? Volgens mij werkt het gewoon niet met een losse kaart, fijn dat ze dat aangeven bij KPN. Nu een kastje gekregen, hopelijk werkt dit wel en gaat deze mee (waar we heen gaan varen) met de frequenties/kanalen.

kan iemand mij duidelijk uitleggen hoe Digitenne op een varende boot werkt?

 

dank

groet

Een postcode invullen heb ik nog nooit van gehoord. Maar frequenties opnieuw zoeken kan nodig zijn. @Noordzee weet daar alles vanaf.


Hallo @Phrontes ,

Mogelijk kan ik je ook wel helpen.

Welk type TV heb je?Ik vermoed dat deze geen DVB-T2 HEVC ondersteund.Als je zenders zoekt moet je in ieder geval DVB-T(2) aanvinken en vervolgens zenders zoeken.Je hoeft daarbij niks in te vullen.


Hallo @Phrontes ,

Mogelijk kan ik je ook wel helpen.

Welk type TV heb je?Ik vermoed dat deze geen DVB-T2 HEVC ondersteund.Als je zenders zoekt moet je in ieder geval DVB-T(2) aanvinken en vervolgens zenders zoeken.Je hoeft daarbij niks in te vullen.


beste Martijn

 

zie de foto’s 

 


Hi @Phrontes ,

Die TV ondersteund DVB-T2 H.264 en niet DVB-T2 H.265/HEVC.Hij gaat in Nederland helaas niet werken.

 

Met een losse ontvanger werkt uiteraard wel. Mocht het toch niet lukken laat het weten!


Hi @Phrontes ,

Die TV ondersteund DVB-T2 H.264 en niet DVB-T2 H.265/HEVC.Hij gaat in Nederland helaas niet werken.

 

Met een losse ontvanger werkt uiteraard wel. Mocht het toch niet lukken laat het weten!

 

op het tjeukemeer antenne buiten in de mast ,zo hoog mogelijk en richtten op tjerkgaast/spannenburg

dan in menu uitgebreid zender zoeken. dan wijst het zich vanzelf


Hi @Phrontes, ik zie dat de community je al te hulp is geschoten, top! Met de losse ontvanger gaat het vast wel lukken, @sailorbobby heeft er ervaring mee dus ik wil je aanraden om zijn uitleg ter harte te nemen 😊