Na het bericht dat er een Digitenne zender bijgeplaatst was in Tjerkgaast (Spannenburg) heb ik weer een Digitenne abonnement afgesloten om in de buurt van Elahuizen TV te kunnen kijken. De ontvangst was hier in het verleden ronduit slecht want afhankelijk van de mast in Leeuwarden. In heb een 30 dB DVB-T2 buitenantenne met LTE filter op het dak staan, gericht op de mast van Spannenburg (ik weet de fysieke richting). De afstand is hemelsbreed nog geen 10 km. Bij zenderzoeken krijg ik 34 TV zenders dus so far so good. De kwaliteit van de NPO zenders is goed, maar de RTL zenders geven een haperend beeld. Ik heb de nodige acties ondernomen om dit te verbeteren: stroom van de ZXV7200 af, terugzetten naar fabrieksinstellingen, zender zoeken op regio,  uitgebreid zoeken en handmatig zoeken op kanaal 46. Bij de laatste actie worden de RTL zenders inderdaad gevonden maar de kwaliteit verbetert niet.Â
Wellicht dat een van de KPN / Digitenne kenners nog een goede tip voor me heeft. Omdat hier bij vragen van anderen naar gevraagd werd zal ik mijn CAS code proberen toe te voegen aan mijn profiel, anders kan ik die via PB geven. Alvast dank voor eventuele tips.Â