Skip to main content

Hoe moeilijk is digitenne activeren 

Vanaf woensdag geen tv internet meer

Waarschijnlijk door Graaf werkzaamheden in de straat 

Gebeld vrijdag kunnen we bij u langs komen meneer 

Dus twee dagen verder nou ja kan in deze tijd

Komt er een monteur die nergens in kan en bij zelf weer bellen want monteur liet niks weten naar twee uur wachten

weer nieuwe afspraak maken dat ging vrij vlot gelukkig smiddags nieuwe afspraak andere monteur kan niks doen kabel kapot tja dat wisten we al weer nieuwe afspraak maken

 

U raad het al weekend niemand bereikbaar 

Weer gebeld ze hebben beloofd digitenne te sturen en mobiel internet netjes geregeld dacht ik zo

 

Zaterdag kastje ophalen prima optijd

Aangesloten uur wachten volgens de beschrijving om de zenders te laden 

 

Na een uur nog niks weer gebeld meneer moet geactiveerd worden tja dat kan ook niet voor dat je iets opstuurd duurt 24 uur meneer

 

Zondag middag kijken nog minder zenders maar weer bellen 

 

Kijken en doen wachten tja meneer duurt een werkdag dus maandag pas meneer

 

Dus al met al wat een bedrijf zet dan fatsoenlijk personeel achter de telefoon die er wel verstand van hebben en niet iets beloven en niet nakomen zeer teleurgesteld in kpn door zoiets

Digitenne activeren gebeurt alleen op werkdagen volgens mij. Medewerkers kunnen dat zo niet ff doen. En dat moet misschien een dag van te voren klaar gezet worden. Dan krijg je dat het zo een paar dagen duurt met het weekend erbij.


Dag @Pieter 1213, Welkom hier op het Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Je hebt, als ik het goed begrijp, een noodpakket ontvangen omdat er helaas een ‘storing’ is waardoor je je gebruikelijke diensten tijdig niet kunt gebruiken. Dit is natuurlijk al een vervelende situatie, maar dat we je vervolgens blij maken met een dode mus draagt ook niet bepaald bij een aan wenselijke situatie. 

Het toevoegen en activeren van een Digitenne kastje, in geval van een noodpakket, duurt doorgaans inderdaad 24 uur. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen we in ieder geval even met je meekijken mocht dit nodig zijn. 


Hallo Lisa 

 

Ik heb mijn profiel aangepast 

 

Met vriendelijke groet 

 

Pieter van dreumel 


@Pieter 1213 Bedankt! ik heb voor de zekerheid nog even een (her)activatie aangevraagd en ben toch ook wel benieuw naar het Cas-nummer dat onderop het Digitennekastje staat. Zou je deze nog willen toevoegen aan je profiel of hier willen sturen in een reactie. Het nummer begint met 46, 64, 70 of 80.


Hallo lisa 

 

Cas nummer 7012-771-035-1


@Pieter 1213 Ik heb het CAS-nummer doorgegeven en administratief aan je toegekend. Als het goed is gaat het systeem dit CAS-nummer nu in de lucht gooien binnen 24 uur. Het lijkt er op dat hier geen collega aan te pas hoeft te komen. 
Als je morgen nog geen beeld hebt, laat je het dan nog even aan ons weten? Meer dan dit kunnen we helaas niet doen op dit moment.

Ohja, bedankt voor het snelle reageren. Dit is natuurlijk erg gunstig in deze situatie.   :blush:


@Pieter 1213 Ik heb het CAS-nummer doorgegeven en administratief aan je toegekend. Als het goed is gaat het systeem dit CAS-nummer nu in de lucht gooien binnen 24 uur. Het lijkt er op dat hier geen collega aan te pas hoeft te komen. 
Als je morgen nog geen beeld hebt, laat je het dan nog even aan ons weten? Meer dan dit kunnen we helaas niet doen op dit moment.

Ohja, bedankt voor het snelle reageren. Dit is natuurlijk erg gunstig in deze situatie.   :blush:

Bedank voor de moeite en voor de informatie erg blij mee 


Deze flauwekul hebben we met de vroegere smartcards nooit meegemaakt. Het overgaan naar kastjes met cas nummers heeft het er niet beter op gemaakt vooral als KPN het administratief slecht op orde heeft.


Deze flauwekul hebben we met de vroegere smartcards nooit meegemaakt. Het overgaan naar kastjes met cas nummers heeft het er niet beter op gemaakt vooral als KPN het administratief slecht op orde heeft.

Daar heb je gelijk in moet ik toegeven 




@Pieter 1213 Ik heb het CAS-nummer doorgegeven en administratief aan je toegekend. Als het goed is gaat het systeem dit CAS-nummer nu in de lucht gooien binnen 24 uur. Het lijkt er op dat hier geen collega aan te pas hoeft te komen. 

Als je morgen nog geen beeld hebt, laat je het dan nog even aan ons weten? Meer dan dit kunnen we helaas niet doen op dit moment.



Ohja, bedankt voor het snelle reageren. Dit is natuurlijk erg gunstig in deze situatie.   :blush:



Bedank voor de moeite en voor de informatie erg blij mee 



Hallo lisa helaas nog steeds niks verder gekomen :sleepy: is nog hetzelfde als gisteren 


O moet denk nog drie uur wachten denk ik 



 


Hoi @Pieter 1213 ,



Als dat activeren toch niet lukt?

Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.



  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.

  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.





Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 


Hoi @Pieter 1213 ,

Als dat activeren toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 28.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.


Zet de ontvanger dan op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

Geprobeerd foutcode E016-0 geeft ie aan

 

 


Ok, niets aan te doen.

Probeer het over twee uur nogmaals. Misschien kan @Lisa nog een update geven. 


In elk geval moet je NPO 1,2,3 + (2x)regionaal kunnen zien, daar zie ik nog niets over, of @Noordzee  ?

Dan weet je dat er ontvangst is.


Hij heeft nu foutcode 016, dus ik ga er vanuit dat er ontvangst is. 
 

Maar we kunnen het zeker navragen aan @Pieter 1213 of de NPO te ontvangen is nadat er uitgebreid gezocht is op zenders. 


Hij heeft nu foutcode 016, dus ik ga er vanuit dat er ontvangst is. 
 

Maar we kunnen het zeker navragen aan @Pieter 1213 of de NPO te ontvangen is. 

Ja 1,2,3 " kunnen we ontvangen 


Ja hoor eindelijk iedereen bedankt voor je hulp en het mee denken weer beetje blijer 

 

Met vriendelijke groet 

Pieter 


Pieter,

Bedoel je dat je nu alle zenders hebt na het handmatig zoeken op kanaal 28? 


Ineens werkt alles had weer opnieuw laten zoeken en een wonder gelukkig 


Mooi zo👍, en graag geholpen natuurlijk…..


Mooi zo👍, en graag geholpen natuurlijk…..

Bedankt noordzee en lisa en de rest 


Dag allemaal! Excuses ik was even niet aan het werk, vandaar mijn late reactie. Bedankt @Noordzee en ​​​​@KeesYagi voor het helpen en wat fijn @Pieter 1213 dat het nu gelukt is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral even weten. :blush:


Dag allemaal! Excuses ik was even niet aan het werk, vandaar mijn late reactie. Bedankt @Noordzee en ​​​​@KeesYagi voor het helpen en wat fijn @Pieter 1213 dat het nu gelukt is. Mocht je nog ergens tegenaan lopen, laat het dan vooral even weten. :blush:

Zal ik zeker doen via deze weg kon het wel geregeld worden bedankt nogmaals want de glasvezel kabel kan nog wel even duren ben ik bang voor 

 

Gr pieter 


Hallo allemaal heb ik nog een vraagje 

 

Ik had ter compensatie 100 gb data gekregen

Voor een week die morgen verstrekken is

Kan dat ook verlengt worden want de glasvezel is nog steeds niet gemaakt 

Maandag gaan ze weer verder op onderzoek uit 

 

Waar het aan zou kunnen liggen 

 

Dan kan ik iniedergeval online nog tv kijken en opnemen eventueel. 

 

Met vriendelijke groet 

Pieter