Skip to main content
Ik heb een nieuwe Samsung TV , type ue50ru7170, waar geen hoofd meer aanzit. De TV verkoper garandeerde mij, dat op het nieuwe kasje van Digitenne een aansluiting zou zitten. Maar ik de aansluiting niet vinden. Ben ik belazerd door de TV verkoper??
Zit er geen koptelefoonaansluiting op die televisie? Als je die nodig hebt, waarom dan gekocht? Er zijn toch genoeg typen die wel een koptelefoonaansluiting hebben. Als je die dan toch nodig hebt. En bovendien je WENS is. Raar advies van de verkoper hoor. Zo verkocht ik indertijd niet.



Je televisie heeft wél bluetooth audio ondersteuning. Dan kun je zóóó een bluetooth koptelefoon koppelen (aansluiten) op je tv.



Op de nieuwe digitenne ontvangers zit geen aansluiting waar zóóó een koptelefoonzender op kan. Want het moet dan wel een draadloze koptelefoon zijn. Voor een koptelefoon met alleen een draad is het signaal te zacht.



Het 'eenvoudigst' is nog i.c.m. de zxv7200. Die heeft tulp uitgangen. Daar kan redelijk eenvoudig een koptelefoonzender op.



Véél lastiger is met de rbx2800. Dat is eigenlijk niet te doen om daar zo'n zender op aan te sluiten.



Wil je geen bluetooth koptelefoon gaan gebruiken dan de tv ruilen voor eentje met een koptelefoonaansluiting. Voordeel (ook met BT koptelefoon): alles wat je op die tv kijkt aan apparaten kan je met de koptelefoon beluisteren. Anders alleen tv via de ontvanger.
Sorry, dat ik mijn bericht van 6/5, zoveel type fouten bevatte, maar mijn klacht is wel overgekomen. Ik was ontzettend boos, omdat mij een TV was verkocht, waar mijn hoofdtelefoon niet op aan te sluiten was. Maar let op: alle Samsungs TV hebben geen aansluiting meer sinds 2019. Als je een nieuwe TV koopt, denk je daar niet aan. Ik ben gedeeltelijk doof en heb dit nodig.

Echter, de verkoper had een oplossing en zonder kosten is het opgelost.

Al uw commentaren waren welkom, maar niet bij de tijd, ondanks dat: toch bedankt
Hoi, JKuik

Zou je met ons willen delen wat deze oplossing is?



Voor toekomstige vragen m.b.t. deze kwestie vind ik dat wel prettig. En voor evt. vragen uit mijn omgeving. (na 30 jaar hulp geven op aansluitgebied weten ze me nog steeds te vinden)
Het kastje van de KPN: ZXV7200, Digitenne tv-ontvanger, heeft wel een audio uitgang met "tulp" stekkers en daar zijn verlopen voor naar alle aansluitingen. Dat had wel vermeld moeten worden. Ik ben 81 jaar en niet meer volledig op de hoogte van alle ontwikkelingen.

Ik hoop je hiermee voldoende heb geholpen
Dank je, JKuik. Je hebt dus die 7200. Een verloopje van tulp naar mini jack (koptelefoon) ligt hier inderdaad ook in de snoerendoos.



Maar wel superstom dat (Samsung) tv's geen koptelefoonaansluiting hebben. Om mijn buren niet te storen heb ik na 22:30 altijd m'n draadloze koptelefoon met mini jack in de televisie.