Skip to main content
Enige tijd terug retourneerde ik mijn digitenne-apparatuur. 
Bij nadere bestudering kwam ik er achter dat ik de Digitenne 
eigenlijk nooit heb gebruikt. De tv-ontvangst kwam en 
komt bij mij binnen via de kabel. De 5,- die maandelijks 
werd afgeschreven beschouwde ik als gebruik van de kabel, 
zoals een provider van energie het net van bijvoorbeeld 
Liander gebruikt. 
 
Er is mij door verschillende monteurs door de jaren heen 
nooit verteld dat ik de Digitenne helemaal niet nodig had 
en dat ik deze apparatuur leende en moest terugsturen. 
 
Ik maak al zeker sinds 2017 maandelijks een bedrag van 5,- 
over aan KPN. Die afschrijving is pas onlangs gestopt. 
 
Ik vraag mij nu dus af of deze betaling wel terecht was en 
of enige vorm van restitutie niet op zijn plaats is. 

Ik denk niet dat u geld terug krijgt. Want KPN kan helemaal niet controleren of u Digitenne echt niet gebruikt heeft.

Digitenne is 1 richting communicatie. KPN zend het uit, de klant ontvangt het met het Digitenne kastje. Hierbij word geen signaal teruggestuurd. KPN kan dus nooit weten of controleren of een klant het echt gebruikt.

Iedere klant kan wel zeggen dat die het niet gebruikt heeft, dan zou KPN iedere klant geld terug moeten storten? Dat is toch niet realistisch? 

En het is niet de taak van een monteur om het abonnement door te nemen met de klant. De monteur komt om problemen op te lossen. Of om iets te installeren. Verder niets. 


Dan was dat zeker nog een DVB-T ontvanger. De nieuwe DVB-T2 H265 ontvangers zijn pas in 2019 gekomen. Dan heeft die na 2019 jaren zeker niet meer gewerkt!


Dan was dat zeker nog een DVB-T ontvanger. De nieuwe DVB-T2 H265 ontvangers zijn pas in 2019 gekomen. Dan heeft die na 2019 jaren zeker niet meer gewerkt!

Tja... in dat geval zou @E S T R E E T kunnen bewijzen dat die het niet gebruikt heeft. Dan nog is het overigens maar de vraag of KPN geld terug stort. KPN beroept zich meestal op eigen verantwoordelijkheid van de klant. 


Reageer