Skip to main content

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem en weet het ook niet op te lossen.

Heb al een nieuwe antenne ontvangen maar dit heeft het probleem niet opgelost.

En ik kan ook geen lichtje op de antenne ontdekken.

Totaal geen signaal.

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hallo @Enk ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

(De richting van de antenne is heel belangrijk, probeer bovenstaande procedure dus in verschillende richtingen.)  


In welke plaats ben jij nu? 


Hoi @Enk. Welkom op het KPN Forum. Wat vervelend dat je op dit moment geen tv kan kijken. Heb je de stappen hierboven al doorlopen? Ik ben erg benieuwd of dat het probleem heeft verholpen. Als dat niet het geval is wil ik je vragen om jouw naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID achter te laten in het KPN Forum profiel. Het CAS-ID vindt je terug op de onderkant van jouw Digitenne ontvanger en mag je achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld. Laat je en berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan? We horen graag van je!


Hallo @Enk ,

Probeer eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

(De richting van de antenne is heel belangrijk, probeer bovenstaande procedure dus in verschillende richtingen.)  


In welke plaats ben jij nu? 

@Enk 

Heeft dit geholpen? Heb je alweer ontvangst?