Skip to main content

Ik heb ook een vraag over mijn ci module. Ik krijg simpelweg geen signaal. De kpn mast zit op 300 meter afstand. De ontvanger en tv staan op zolder. Alles aangesloten zoals op de beschrijving. De ontvanger al 20x een rondje laten draaien, verzet, korte lange kabel eraan. Ik weet het niet meer. Vandaag net binnen gekregen en is geactiveerd. Wie kan mij helpen?

Mvg ivo

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ik heb ook een vraag over mijn ci module. Ik krijg simpelweg geen signaal. De kpn mast zit op 300 meter afstand. De ontvanger en tv staan op zolder. Alles aangesloten zoals op de beschrijving. De ontvanger al 20x een rondje laten draaien, verzet, korte lange kabel eraan. Ik weet het niet meer. Vandaag net binnen gekregen en is geactiveerd. Wie kan mij helpen?

Mvg ivo

Hallo @Ivo vlap , de antenne vlakbij een raam geplaatst richting zendmast? 


@Ivo vlap 

Brandt het lampje op de antenne wel? Anders geeft ie niks door.

Met een losse ontvanger heb je de power inverter voor de antenne niet nodig. Alleen met een televisie toestel. 

Is de ontvanger wel geschikt voor DVB-T2 HEVC?  Vooral HEVC ondersteuning is belangrijk. Zonder... ook niks. 

 


Goedemorgen Peter,

Het lampje brandt blauw en de tv is geschikt voor dvb-c , dvb-s2 , dvb t TNT HD en dvb t2 HD.

 

De antenne staat bij het raam.

 

Mvg


Hallo @Ivo vlap ,

Heb je het CI+-module in een TV geplaatst of in een ontvanger? 

Kun je het type nummer van de TV of de ontvanger aan ons doorgeven? 

Indien je een TV gebruikt, dan heb je de power-inserter nodig. 

Gebruik je een ontvanger, dan moet je de 5V-spanning in het menu van de ontvanger aanzetten.  

Heb je beeld op de NPO-zenders? Daar zou je namelijk altijd beeld op moeten krijgen….

 

(Ik vermoed dat jouw TV niet geschikt is voor DVB-T2 h.265/HEVC., in dat geval moet je een losse ontvanger erbij plaatsen.)  

Als jouw TV inderdaad niet geschikt is, zou je een aparte ontvanger erbij kunnen kopen, deze ontvanger gebruik ik zelf en die werkt perfect met het CI+-module: 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_6?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=32AAO683PEKQ4&keywords=dvb-t2+CI%2B&qid=1648539686&sprefix=dvb-t2+ci%2B%2Caps%2C141&sr=8-6

 

Natuurlijk kun je ook jouw CI+-module bij KPN omruilen voor een huurontvanger van KPN. Maar die ontvangers werken wel minder fijn dan de XORO.


@Ivo vlap

Mijn Philips (uit 2013) is ook geschikt voor DVB-T2 HD. Maar niet voor de huidige versie DVB-T2 HEVC HD! Antenne erop; kiezen voor '’ontvangst via antenne'’ en dan vind ie ook geen zenders. Vandaar mijn vraag.

Wat is het merk en type van je tv? En hoe oud?


Goedemorgen,

Ik heb inmiddels gebeld met KPN en het blijkt dat mijn tv er niet voor geschikt is. 

Terug sturen en een gewone ontvanger eraan hangen is hierin denk ik de beste optie.

 

Bedankt voor de info


Ook goedemorgen @Ivo vlap ,

Ja, dat vermoedde ik al: 

Hallo @Ivo vlap ,

(Ik vermoed dat jouw TV niet geschikt is voor DVB-T2 h.265/HEVC., in dat geval moet je een losse ontvanger erbij plaatsen.)  

Als jouw TV inderdaad niet geschikt is, zou je een aparte ontvanger erbij kunnen kopen, deze ontvanger gebruik ik zelf en die werkt perfect met het CI+-module: 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_6?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=32AAO683PEKQ4&keywords=dvb-t2+CI%2B&qid=1648539686&sprefix=dvb-t2+ci%2B%2Caps%2C141&sr=8-6

 

Natuurlijk kun je ook jouw CI+-module bij KPN omruilen voor een huurontvanger van KPN. Maar die ontvangers werken wel minder fijn dan de XORO.

Aangezien jij kennelijk vlakbij een zendmast woont, kun je het beste jouw CI+-module omruilen voor een gewone ontvanger. 

Bel daarvoor weer met 0800-0402. 

Â