Skip to main content

Hallo,

Ik heb op Digitenne foutcode E016-0 op ESPN, terwijl ik thuis ESPN Compleet heb.

Kan dit kosteloos geactiveerd worden, of moet ik voor ESPN op Digitenne weer een apart abonnement afsluiten?

Vriendelijke groet,

Johan

Hallo @Johan1967 ,

Als je ESPN Compleet hebt, dan krijg je zeker gratis ESPN op Digitenne. Daarvoor hoef je geen apart abonnement af te sluiten. 

Als je jouw forumprofiel volledig hebt gevuld, dan kan een moderator dit via de backoffice regelen.  


Bedankt voor de info @Noordzee ,

Dan wacht ik het rustig af, tot er een moderator langs komt die het regelt.

 


Hallo @Johan1967, hier is de moderator! Voor Digitenne is geen los ESPN abonnement nodig. Er is een handeling uitgevoerd om ESPN ook te activeren op jouw Digitenne. Kun je testen of het nu werkt? 


Hallo @Jeroen_dB , Hij doet het nog niet. Moet hij op een bepaalde zender staan voor de activatie?

Vriendelijke groet,

Johan

 


@Johan1967

Je kunt het beste de ontvanger aanzetten op NPO 1. De TV mag eventueel uitblijven. 

Laat de ontvanger minimaal een uur aanstaan zodat het activatiesignaal kan worden ontvangen. 

Daarna zou ESPN  moeten werken via Digitenne. 


Hoi @Noordzee , Ik heb hem op NPO 1 staan maar jammer genoeg nog geen beeld. Laat hem aanstaan en hoop dat hij alsnog gaat werken.


@Johan1967

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

  • Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

 

We zijn benieuwd of het gelukt is en of je weer beeld hebt op ESPN, dus laat het vooral aan ons weten in een reactie. :blush:

Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Na een uur dan weer uitgebreid zenders zoeken en kijken of je dan wel beeld hebt op ESPN. 


@Noordzee , Heb gedaan wat hier boven staat maar tot nu toe nog geen beeld. 


Dan moet @Jeroen_dB morgen nog maar eens de boel laten activeren. 
Klopt het CAS-ID nummer wel? 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

  • Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Laat de ontvanger morgen maar gewoon aanstaan op NPO 1. De TV kan rustig uitgezet worden. 


@Noordzee , bedankt voor de moeite. Alle gegevens waren al ingevuld en het CAS-ID nummer klopt ook, heb net alles nog eens gecontroleerd. Het is trouwens geen tuner maar CI module. Nu wachten dat @Jeroen_dB hem nog eens wil activeren, de tv hou ik wel aan op NPO 1 (had ik trouwens de hele dag al aan staan)😀


Hallo @Johan1967, ik heb er nogmaals een flinke slinger aangegeven en nu moet het dan echt goed zijn! ESPN is actief op jouw insteekmodule. 


Hallo @Jeroen_dB . Bedankt voor je inspanning, het heeft geholpen, ik heb nu beeld.

Vriendelijke groet,

Johan