Skip to main content

Waarom moet ik een nieuw digitenne abonnement nemen om een insteekt te krijgen?

Nu ben ik al geruime tijd klant bij KPN, zit in een buitengebied en kan maar 1 itv aansluiten omdat de internetsnelheid er geen 2 aan kan nu kan ik dat oplossen met digitenne echter met een moderne tv kan je ook via software kijken zoals op je mobiel maar dat werkt bij mij ook niet altijd, ik heb zelfs een zingt abonnement voor de tv, ik zou graag een insteekkaart hebben voor m’n tv zonder dat ik een extra abo moet aanschaffen.

 

Je hoeft geen nieuw abonnement af te sluiten op digitenne, je kan net als iemand die wel meerdere kastjes kan bestellen voor 5 euro een digitenne ontvanger/insteekkaart er bij nemen, zit ook de antenne en kabel bij.

Dat de app niet werkt is wel logisch, je snelheid is te laag voor twee ontvangers, als je dan de app gebruikt en de ontvanger heb je simpel niet genoeg lijn snelheid om beide aan het werk te houden.


Beste @rudi, welkom! Goede vraag. In principe klopt het wat Doornekamp zegt: je kunt meerdere ontvangers/insteekkaarten bestellen. Echter: momenteel is dit niet mogelijk. Bij bestaande klanten gaat het bestellen mis. Er wordt aan gewerkt, maar voorlopig is dat nog niet opgelost. Naar verwachting duurt dit niet lang meer, maar het is nog niet bekend hoe lang het nog precies gaat duren. Ik adviseer je om het in de gaten te houden. Zodra het weer mogelijk is, wordt het weer beschikbaar gemaakt!


Inmiddels heb ik een nieuw digitenne abonnement genomen en maandag kan ik het ophalen, en dan kom ik er nog op terug

 


Pakje opgehaald en wat scherts mij verbazing, het is gewoon een kastje ipv een insteekkaart, en  die wil ik niet.


Dat is natuurlijk niet de bedoeling, @rudi! Goed dat je het hier meldt. Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart. Mocht je dat willen, kan je het beste even opnieuw bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen ook jouw huidig nieuwe Digitenne abonnement annuleren, want aan een nieuwe ontvanger heb je natuurlijk niets als je een insteekkaart had gewild! Excuses voor het ongemak!


Dat laatste advies durf ik niet aan te beginnen, op dit moment heb ik 1 kastje in gebruik voor een oudere tv en ik wil voor m’n nieuwe tv een insteekkaart, dan kan ik de tuner van de tv zelf gebruiken incl. de ab van de tv zelf, dat ik op dit moment het enige wat ik wil.


@rudi

Je zou kunnen overwegen om het toch te doen op de manier zoals Marcia voorstelde en dan voor jouw tweede TV een eigen ontvanger te gebruiken. Zelf doe ik dat ook voor mijn tweede TV, daar gebruik ik een XORO-ontvanger voor: 

Xoro HRM 8761 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_13?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2EPP2D4ADX80O&keywords=dvb-t2+receiver+mit+ci+plus+slot&qid=1636275688&sprefix=dvb-t2+re%2Caps%2C163&sr=8-13

inclusief USB-recorder. 
 

Het is een investering, maar deze ontvanger werkt zelfs beter dan jouw huidige KPN-ontvanger. En je hebt het voordeel dat je binnen enkele dagen twee CI+-modules in huis hebt.


Het ziet er goed uit die ontvanger, als ik het goed begrijp kan in die ontvanger ook een kaart  dus dat zou een oplossing zijn, echter ik zie liever eerst de insteekkaarten alvorens ik een abo ga opzeggen. Dat was ook de reden om een nieuw abonnement te nemen met kaart, alleen ze sturen niet wat ik bestel.


Die ontvanger heeft vele voordelen; 

  • betere ontvangst 
  • zelf je zenderlijst indelen
  • mogelijkheid om een recorder aan te sluiten voor opnemen. 
     
  • meerdere regionale zenders in je zenderlijst als je de mogelijkheid hebt om die te ontvangen.
  • is dan ook jouw eigendom en is ook zonder abonnement te gebruiken voor de vrije zenders. 

 

En je hoeft geen abonnement op te zeggen. Het is een kwestie van al jouw ontvangers om te ruilen voor CI-cams binnen jouw abonnement.

Je kunt de ontvangers kopen via internet na ontvangst van de cams of nu direct al.


Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart.

@Marcia_ Sorry, maar mijn broek zakt hier van af, en vertrouw me, dat is geen prettig gezicht…

Wat is dit nu voor een onnozele regel? Willen jullie van Digitenne af?

 


Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart.

@Marcia_Sorry, maar mijn broek zakt hier van af, en vertrouw me, dat is geen prettig gezicht…

Wat is dit nu voor een onnozele regel? Willen jullie van Digitenne af?

 

Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, @waltervl. Momenteel is het voor bestaande klanten niet mogelijk om een extra insteekkaart toe te voegen. Als je dit wel wilt, bieden we als mogelijke optie om jouw bestaande ontvangers om te ruilen voor insteekkaarten. Dat is een keuze. Je hoeft dit niet te doen. We werken er hard aan om het probleem op te lossen, zodat iedereen die naast zijn of haar ontvanger een insteekkaart wil, dit gewoon kan regelen. 


Het is niet persoonlijk bedoeld maar KPN heeft in november vorig jaar de insteek kaart aangekondigd (en dus intern al langer bekend) en nu nog steeds is het bestelsysteem niet op orde met gefrustreerde klanten als gevolg. Is er dus eindelijk een oplossing voor die minderwaardige zxv7200 ontvanger loop je nog steeds tegen administratieve en organisatorische problemen binnen KPN aan….

En wordt er een tussen oplossing bedacht in het bestelsysteem ( je kan als bestaande klant nu eindelijk bestellen na ruim 2 maanden!!) heeft het weer praktische nadelen (maar wel alle kastjes die je hebt verplicht omruilen voor insteekkaarten). Maakt me dus een beetje verdrietig….


Ah, op die manier. Ja, ben het met je eens dat dit heel jammer is!


Hier nog een heel recent voorbeeld dat het nog steeds niet goed geregeld is… Sorry Rudi voor het kapen van je topic...

 


Dat is geen probleem, ik heb er ook enorme moeite mee dat het systeem de baas is, ik zou zeggen dat de klantenservice het systeem zou kunnen overrulen, maar dat is kennelijk dicht gespijkerd, ik betaal ieder jaar ruim €1400,- aan abonnementen voor vast en mobiel en ik denk dan wees nu eens zuinig op je bestaande klanten, andere partijen zouden er misschien wel blij mee zijn.

Het is voor mij erg teleurgesteld.


@rudi

Je zou kunnen overwegen om het toch te doen op de manier zoals Marcia voorstelde en dan voor jouw tweede TV een eigen ontvanger te gebruiken. Zelf doe ik dat ook voor mijn tweede TV, daar gebruik ik een XORO-ontvanger voor: 

Xoro HRM 8761 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_13?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2EPP2D4ADX80O&keywords=dvb-t2+receiver+mit+ci+plus+slot&qid=1636275688&sprefix=dvb-t2+re%2Caps%2C163&sr=8-13

inclusief USB-recorder. 
 

Het is een investering, maar deze ontvanger werkt zelfs beter dan jouw huidige KPN-ontvanger. En je hebt het voordeel dat je binnen enkele dagen twee CI+-modules in huis hebt.

@rudi 

Is het omruilen al gelukt via 0800-0402? 


Het digitenne kastje heb ik teruggestuurd en een insteekkaart besteld, maar nog niets binnen, zodra die binnen is ga ik het melden.


We duimen voor je...


Dankje, ik denk dat ik het nodig heb, vandaag nog maar eens bellen.


Net gebeld waar de bestelde insteekkaart blijft, kreeg te horen dat er een technisch probleem is met het bestel systeem, waarom wordt hier nu niet serieus aandacht aan besteed, ik snap hier niets van, kennelijk is het voor KPN niet belangrijk, terwijl ik denk dat het voor veel mensen juist wel belangrijk is.


@rudi dit is gek! Vind je het goed dat ik eens met je mee kijk? Wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? Het zou gewoon goed moeten gaan met de workaround zoals ik hierboven had beschreven. Ik ben dus heel benieuwd wat er nu niet goed gaat!


Inmiddels heb ik het forumformulier aangevuld, verder weet ik niet of je dat kunt zien nu, laat het aub even weten.


Ja, perfect! Ik zie nu wat er aan de hand is. Onderstaande gaf ik eerder aan: 

Dat is natuurlijk niet de bedoeling, @rudi! Goed dat je het hier meldt. Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart. Mocht je dat willen, kan je het beste even opnieuw bellen met 0800-0402. Mijn collega's kunnen ook jouw huidig nieuwe Digitenne abonnement annuleren, want aan een nieuwe ontvanger heb je natuurlijk niets als je een insteekkaart had gewild! Excuses voor het ongemak!

Dat geldt nog steeds. Echter: mijn collega's hebben helaas voor jou al geprobeerd zo'n insteekkaart te bestellen. Met als gevolg dat het systeem voor jouw bestellingen ‘kapot’ is. En we kunnen dus nu ook niet meer bovenstaande workaround gebruiken in jouw geval. De collega die dit voor jouw in orde kan maken, heeft een melding gemaakt dat, zodra het probleem gerepareerd is, hij er voor zorgt dat er een insteekkaart jouw kant op komt. Het is echt nog even afwachten helaas. 


Marcia schrijft:

Met als gevolg dat het systeem voor jouw bestellingen ‘kapot’ is. En we kunnen dus nu ook niet meer bovenstaande workaround gebruiken in jouw geval. De collega die dit voor jouw in orde kan maken, heeft een melding gemaakt dat, zodra het probleem gerepareerd is, hij er voor zorgt dat er een insteekkaart jouw kant op komt. Het is echt nog even afwachten helaas. 

En inmiddels zit rudi nu met 1 tv zonder ontvangst

heb ik 1 kastje in gebruik voor een oudere tv

Het digitenne kastje heb ik teruggestuurd

Als deze reparatie in het bestelsysteem ook zo lang gaat duren…..

 

Probleem is (weer) ontstaan doordat rudi nét te vroeg de bestelling heeft gedaan 6, 7 mei. Terwijl per 10 mei insteekkaarten weer konden….
Ziet datum van dit bericht als je de cursor op ‘11 dagen geleden’ zet.

 


Beste Marcia, bedankt voor je antwoord, echter zou in dit geval de mensen van de ict eens wat meer hun best moeten doen om zoiets te voorkomen, ik heb bij KPN gewerkt en ook in de winkel gestaan, en daar was het (20 jaar geleden al) als mensen na een bestelling, voordat het geleverd was, een wijziging deden dan liep alles fout, kennelijk is dat nog steeds zo. Waarom kan niemand even buiten de gebaande wegen iets regelen en het later weer recht trekken, dan heb je een tevreden klant.