Skip to main content

Ik heb van de week, van de een op de andere dag, interferentie (blokkerig beeld) gekregen op de commerciele zenders van Digitenne. Ik heb al jaren probleemloos gekeken, maar nu dus bovenstaand probleem. Heb al van alles gedaan, van nieuwe ontvangst antenne de V6 gekocht, een nieuwe HDMI kabel erop gekocht, geen storingsgevoelige apparatuur in de buurt van het kastje etc. , maar niets mocht baten. Vandaag de klantenservice gebeld en wat stappen doorlopen, maar niets mocht baten… Uiteindelijk sturen ze nu een nieuw kastje op , die ik morgen op kan halen bij een servivepunt van PostNL, nl. de ZXV7200.. Hopenlijk is hiermee het probleem dan opgelost…  Ik weet wel dat ik inmiddels wel geld kwijt ben aan een nieuwe antenne en een HDMI kabel, wat achteraf dus helemaal niet nodig was geweest.

Wie heeft bovenstaand probleem ook gehad en is het ook opgelost d.m.v. een nieuwe ontvanger ?

Ik ben overigens wel keurig netjes geholpen door de klantenservice, alleen jammer dat je lang in de wacht wordt gezet, maar ik ben, denk ik dan maar, niet de enigste met klachten :)

Hallo @Kokkie3 ,

De hitte van van de week kan invloed hebben op de ontvangst van Digitenne. Wat ook kan is dat jouw ontvanger kuren heeft gekregen, maar dat gaan we zien zodra je jouw nieuwe ontvanger hebt geïnstalleerd. 
 

Probeer ondertussen eerst eens het volgende : 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. (Maar dat had je al gedaan……)

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Staat de V6-antenne binnen of buiten? 


Beste @Noordzee ,

De V6 antenne staat binnen voor het raam , want ik woon in een appartement/flat (3 hoog) en staat netjes voor het open raam. 

Het apparaat heb ik verschillende keren helemaal van de stroom af gehad.

De fabrieksinstellingen en uitgebreid zoeken heb ik ook allemaal al gedaan..

Ook staan er geen storingsbronnen, zoals jij deze vermeld, in de buurt, in tegendeel.

Het is toch gek dat ik van de klachten jaren geen last heb gehad… , hij deed het, tot voor een paar dagen geleden, altijd prima, haarscherp beeld en alle zenders deden het prima, dus zonder interferentie ( blokkerig beeld) 

Ikzelf dacht dat het ook best met het warme weer van van de week te maken zou kunnen hebben, maar waarom heb ik er dan vorige jaren nooit geen last van gehad?  

Het is ook raar dat o.a. NPO 1,2 en 3, Veronica, Canvas, Net1 , BBC1 en BBC2 en het erotische kanaal onder de pincode en de regionale zender ( TV-West)geen interferentie hebben, het zijn voornamelijk de RTL zenders, SBS6, Net5, Discovery , Kitchen 24 , National Geographic Channel etc , het wel hebben…

Ik hoop echt dat het aan de ZXV7200 ontvanger ligt en dat het met een nieuwe morgen opgelost is, want ik heb er ondertussen een punthoofd van gekregen, zolang ik ermee bezig ben geweest afgelopen 2 dagen, ik geef nl. altijd moeilijk iets op en ga meestal net zolang door dat het weer goed is, maar hier heb ik toch echt voor even de “knuppel in het hoenderhok gegooid”, hahaha… 

In ieder geval zal ik nu nog eens kijken wat ik met je advies kan en ga even “rommelen”en kijken of ik vanavond toch enigszins nog wat “normaal”naar mijn tv kan gaan kijken ….

Ik houd je middels dit forum hier toch op de hoogte over de eventuele voortgang, okay?

Met vriendelijke groet!

Ruud, Leiden.


Ok @Kokkie3 ,

Ik hoop dat de nieuwe ontvanger beter gaat werken. 

Er zijn wel verklaringen voor dat bepaalde zenders beter werken. De NPO-zenders worden (zoals op meer plekken in het land) vanuit Oegstgeest met meer zendvermogen uitgezonden dan de andere zenders. De andere door jou genoemde zenders worden uitgezonden via het lage RF-kanaal 24. Hoe lager het RF-kanaal, hoe beter de ontvangst. 
 

Mocht de nieuwe ontvanger ook niet goed werken, dan kun je nog altijd overstappen op het nieuwe CI+-module, maar wacht eerst de nieuwe ontvanger maar even af. 


Beste @Noordzee ,

Hartelijk dank voor je moeite in deze! 

Ook ik heb gedacht aan de  nieuwe CI+-module, ik had vroeger,in het begin zo'n 8 jaar geleden, in de oude situatie, ook een insteekkaart van Digitenne en werkte prima, maar kreeg dit kastje toen het digitaal werd en men over ging op HDMI …. Ik had liever gehad dat ze inderdaad deze nieuwe  nieuwe CI+-module hadden gestuurd morgen…., scheelt me ook een boel snoertjes en ruimte ;-)

Nogmaals… ik houd u op de hoogte, en erg fijn dat u de moeite neemt om mij hierin te helpen, Top!!

Met vriendelijke groet,

Ruud te Leiden.


Ik ben vandaag terug gekomen van mijn vakantie en beide ontvangers (Rebox) hebben nu last van storingen op de commerciële zenders. De warmte is gezakt… Een aantal weken/maanden geleden hadden we hier veel mensen ook last van. Ik woon in Brabant. Mijn ontvangers kijken naar 2 verschillende masten. Het kan ook zijn dat er bij KPN wat fout gaat


Okay dan.... , ja, dat zou ook zomaar kunnen...


Beste @Noordzee ,

Ik wilde gisterenavond, vannacht eigenlijk, nog even naar tv kijken en opeens sprong mijn beeld, na 0:00 uur naar Foutcode E 016-0 en doet alleen NPO 1,2 en 3 het nog en geeft die aan dat ik geen abonnement hebt op de alle andere zenders…

Komt dit omdat ik vandaag mijn nieuwe ontvanger krijg en deze nu dus gedeactiveerd is?

Is dan de nieuwe, die ik vandaag krijg, meteen wel geactiveerd?

Ik kan mijn nieuwe ontvanger vandaag na 15:00 uur ophalen bij het PostNL punt hier in de buurt.

Mijn oude ontvanger, de ZXV7200 met Cas.nr. 4657-206-558-2  incl. adapter, lever ik dan meteen in voor retour.

Zou u voor mij willen kijken of bovenstaande klopt, zodat ik zeker weet dat de oude inderdaad gedeactiveerd is en de nieuwe meteen geactiveerd is?

Alvast heel hartelijk dank voor uw antwoord in deze en zoals eerder gezegd hou ik u op de hoogte v.w.b. de klachten die ik had en of deze dan zijn opgelost later met de nieuwe ontvanger..

Met vriendelijke groet!

Ruud te Leiden.


Ga er inderdaad maar vanuit dat jouw abonnement is overgezet naar de nieuwe ontvanger die je vandaag kunt ophalen. Je kunt maar op één ontvanger een abonnement actief hebben staan, dus het is logisch dat het abonnement per vandaag is overgezet. 


Beste @Noordzee ,

Ik heb de nieuwe ontvanger opgehaald en geïnstalleerd en werkt prima, geen interferentie meer.

Ik ben hier erg blij mee en dit probleem is dus nu opgelost.

Nogmaal hartelijk dank voor uw meedenken en reacties v.w.b. het bovenstaande !!

Met vriendelijke groet!

Ruud te Leiden.


Fijn zo @Kokkie3 ! 👍👍