Skip to main content

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!

Nee, het klopt dat het niet op 8 maart geregeld is, @Lmcvivo460. Dat was de geplande datum ervoor. Maar omdat de order dus vastgelopen is in het systeem is het niet gelukt om die datum te halen. Zoals we noemden, daar wordt op dit moment aan gewerkt om de order los te maken zodat het wel afgerond raakt. Op dat moment gaat ook de insteekkaart op de post. Is inderdaad niet ideaal, maar tot die tijd is je oude abonnement qua inhoud (en kosten) nog van toepassing. 


Dag, wil nog even melden dat ik vandaag een brief heb ontvangen om ivm leveren nieuwe apparatuur de oude in te leveren???

Welke nieuwe apparatuur heb ik ontvangen dan.

Groet


@Lmcvivo460 ik heb een melding gemaakt dat je die brief mag negeren. :relaxed: Die had te maken met het loshalen van de order.


Goedemorgen,

Mag ik jullie even herinneren dat mijn insteekkaart nog steeds niet geregeld is en ik ook geen wijzigingen kan doorvoeren in mijn Kpn.

Groet


Goedemiddag, @Lmcvivo460. Dat klopt, helaas. Dat komt, ook, doordat de order vastzit in het systeem. Zodra deze los is, en kan doorlopen, krijg je de insteekkaart, en kun je ook verdere wijzigingen in je MijnKPN doen. Het is een vervelende situatie, maar we kunnen hier ook niets anders aan doen op dit moment dan afwachten.


Ik heb een iTV abonnement met twee 4K ontvangers en dus ook een gratis opnemen pakket. Een van de twee ontvangers gebruik ik eigenlijk nooit. Kan ik deze ontvanger omruilen voor een CI+ module? Zo ja, blijft dan het gratis opnemen pakket actief? (ik heb dan immers ook twee ontvangers). Ik heb hierover gebeld met de klantenservice maar die lieve mevrouw kwam er niet uit want ze kon in haar systeem geen CI+ module selecteren. Ze kon wel mijn Digitenne abonnement activeren maar zonder module heb ik daar niet zoveel aan :-)


Het gratis opnemen pakket geldt als je minimaal 2 digitale tv-ontvangers hebt. Een Digitenne ontvanger of CI+module valt daar niet onder. Dus bij een wissel verlies je dan het gratis Opnemen pakket. 


Het gratis opnemen pakket geldt als je minimaal 2 digitale tv-ontvangers hebt. Een Digitenne ontvanger of CI+module valt daar niet onder. Dus bij een wissel verlies je dan het gratis Opnemen pakket. 

Hmmm da’s jammer en eigenlijk ook wel vreemd want beide ontvangers kosten €5,- per maand dus qua inkomsten maakt het voor KPN niet uit 🙂. Maar dan nog: Als ik bij “opties aanpassen” op mijnkpn een Digitenne ontvanger selecteer dan verandert automatisch het aantal iTV ontvangers van 2 naar 1 en een CI+ module staat wel als optie genoemd maar is niet klikbaar. Lekker duidelijk allemaal.


Ondanks alle mooie beloftes wacht ik nu bijna twee maanden op een simpele smartcard. Ik snap dat er iets fout kan gaan, maar ik ben er nu wel klaar mee. Ik was nog van plan twee mobiele abonnementen naar KPN over te zetten, maar dat ga ik nu heroverwegen.


Hi @Stegen. 2 maanden voor een smartcard is inderdaad bijzonder lang. Ik heb gekeken en het mailverkeer loopt nog. Wel heb ik het even een duwtje gegeven en gevraagd om een update. 

Verder snap ik dat je graag wilt vertrouwen op het bedrijf waar je mobiel onderbrengt. Wel staat dit los van de bestelling van Digitenne. Die vertraagt niet als je geen nieuw abonnement afsluit. Die versnelt niet als je dat wel doet.

Dat de vertraagde levering van Digitenne invloed heeft op je keuze begrijp ik erg goed. Wat ik wel hoop is dat als je voor ons kiest, je dit doet vanwege ons netwerk en het aanbod.


Om nog even terug te komen op mijn eerdere bericht: Ik kan op mijnkpn inmiddels wel de “Digitenne basis Insteekkaart” selecteren als uitbreiding op mijn bestaande pakket (Internet plus iTV) maar vervolgens krijg ik nadat ik op de “Plaats bestelling” knop heb geklikt de volgende melding:

“Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.”

Hoe kan dit worden opgelost??

 

Hans 


@McDownload  heb ik niet zo snel een verklaring voor! Als het met een een andere browser of na het verwijderen van je cookies nog niet lukt kun je hierover ook met ons bellen op 0800-0402. Mijn collega's daar kunnen hem ook voor je bestellen!


Goedemorgen,

Ik wil niet lullig doen, of kwaad worden, maar zit dat logistiekcentrum van jullie in Rusland of China of Verweggistan? Ik heb nog steeds niets gehoord,  kan niet bij MijnKpn. Dit kan toch niet, ben nu al een week of 5 bezig om een insteekkaart te krijgen. 

Groet Herman


Ik snap het volledig. Ik hoop snel meer duidelijkheid te krijgen. Voor nu is het nog even afwachten. :(


Dus weer een antwoord waar ik niets mee kan. Is dit een automatisch gegenereerd antwoord?


Een antwoord als “je hebt ‘m nu binnen 2 dagen in huis” ga je nu niet krijgen, @Lmcvivo460 . Je behoort helaas tot de klanten waar het ordersysteem is vastgelopen. IT-ers zijn bezig om die weer running te krijgen. Het is per klant niet te zeggen wanneer. 

@Bart_Z heeft deze case nog open staan. De mods kunnen de technici aansturen maar niet opjutten.


Nee, het wordt niet automatisch gegenereerd. Maar ik wacht nog op duidelijkheid over hoe nu verder. Hopelijk komt dat snel.


Ik zie dat ik bepaald niet de enige ben waar het KPN niet lukt een Insteekkaart te leveren.

Het gaat nu al voor de 4e keer mis ONDANKS dat een KPN medewerker deze week haar uiterste best gedaan heeft het nu wel goed te laten gaan !!! Die heeft het steeds in de gate gehouden en me teruggebeld. Alle lof dat er ook nog mensen bij KPN werken die de klant wel serieus nemen.

Ik checkte zonet de bestelstatus.  Niks te zien daar, alleen dat het 24 uur kan duren voor er wat te zien zou zijn. Die 24 uur zijn inmiddels ruimschoots voorbij.

De momenten dat er eerder pogingen gedaan zijn de insteekkaart te bestellen zijn: 07, 22 en 25 februari 2022. Na 25 februari even afgewacht, maar toen er op 14 maart nog steeds niets was weer eens gebeld.

Op de 16e is eerst een ZTE STB uit het abonnement gehaald en een dag later is de bestelling voor de insteekkaart in gevoerd. Deze methodiek is gevolgd omdat de medewerkster vermoedde dat het systeem niet meer dan 3 CAS nummers per abonnement aan kon. Ze zag dat eerder bestellingen direct nadat ze ingevoerd al gecanceled waren.

Zoals je ziet, tot nu toe geen resultaat en blijf je zitten met die zeer matig functionerende ZTE STB's.

 

Dat een ordersysteem al +/- 1½ maand vast staat bij een grote telecom operator als KPN is m.i. te belachelijk om waar te kunnen zijn.

Het verhaal van een vastgelopen ordersysteem waar PeterG het over heeft komt bij mij dus nogal ongeloofwaardig over. En, als dat ordersysteem daadwerkelijk vastgelopen is, zou ik zeggen: Direct oplossen met alle kennis en kunde die KPN in huis heeft !

PS,:

Kunnen er door het vastgelopen ordersysteem nu ook geen andere soorten KPN-abonnementen meer gewijzigd / aangepast of verkocht worden  ??

 


Hi WAAE, nee dit geldt helaas alleen voor de insteekkaarten. De technische collega's zijn hier flink mee bezig. Ik kan je voor nu helaas alleen vragen om nog even geduld te hebben. 


Hi WAAE, nee dit geldt helaas alleen voor de insteekkaarten. De technische collega's zijn hier flink mee bezig. Ik kan je voor nu helaas alleen vragen om nog even geduld te hebben. 

 . . . . Maar dat vastgelopen bestelsysteem werkte nog wel zo goed dat KPN alvast EUR 10,-- aan verzendkosten voor de insteekkaart op de faktuur van februari kon zetten . . . .

 Kom op nou !

En, hoelang wordt bedoeld met “nog even geduld hebben” ??

We zijn, nadat DVB-T2 geïntroduceerd is, al heel lang aan het lijntje gehouden wbt. insteekkaarten. Allerlei redenen waren verzonnen / genoemd om toen niet gelijk de nieuwe variant van de insteekkaart op de markt te hoeven brengen. Nu ACM vorige zomer bepaald had dat het per 01 februari 2022 afgelopen moest zijn met deze poppenkast, heeft KPN ineens problemen in het bestelsysteem, en zoals de moderator schrijft kennelijk alléén waar het gaat om de insteekkaarten.

 


Hi WAAE, nee dit geldt helaas alleen voor de insteekkaarten. De technische collega's zijn hier flink mee bezig. Ik kan je voor nu helaas alleen vragen om nog even geduld te hebben. 

 . 
​​​​​

 Kom op nou !

En, hoelang wordt bedoeld met “nog even geduld hebben” ??

 

 

@WAAE 

Dat gaat nog zeker twee weken duren. Op de website staat nu begin april: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Als gevolg van een fout in de leverstraat is de Digitenne insteekkaart tijdelijk niet te bestellen. De verwachting is dat het issue begin april 2022 weer is opgelost.


Bij mij heeft het ook enkele weken geduurd, maar ik heb de CI+-cam inmiddels binnen. Het goede nieuws is dat deze cam perfect werkt in een Xoro 8761-ontvanger.  


Als ik dat wist had ik het zeker vermeld. Het is zeker geen kwestie van onwil, als ik het kon had ik het uiteraard gelijk in orde gemaakt. 


 

Hi WAAE, nee dit geldt helaas alleen voor de insteekkaarten. De technische collega's zijn hier flink mee bezig. Ik kan je voor nu helaas alleen vragen om nog even geduld te hebben. 

 . 
​​​​​ Kom op nou !

En, hoelang wordt bedoeld met “nog even geduld hebben” ??

@WAAE

Dat gaat nog zeker twee weken duren. Op de website staat nu begin april: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Als gevolg van een fout in de leverstraat is de Digitenne insteekkaart tijdelijk niet te bestellen. De verwachting is dat het issue begin april 2022 weer is opgelost.

 

Ik weet niet hoelang dit al op de site staat.

Echter deze info moet m.i. zowiezo direct ook op het scherm van de KPN-medewerker verschijnen indien hij / zij een bestelling voor een insteekkaart probeert in te voeren. Zo kan je een hoop irritatie en telefoontjes voorkomen. Ook de KPN-medewerkster, die deze week echt bezig is geweest om nu eindelijk alles goed geregeld te krijgen, had zo een berg tijd kunnen besparen.

Moderator AlexP verwees niet naar deze (officiele) info en draaide (zoals velen helaas) om de hete brij heen.

Als er bij de (toe-) levering problemen zijn heeft het weinig te maken met het bestelsysteem aan zich en/of problemen die daar in zouden voordoen. M.a.w. de technici die er vlkgs. Alex_P mee bezig zouden zijn , ik vraag me af wat die er aan zouden kunnen doen.

Ik heb meerdere keren een bevestiging gekregen van de bestelling alsmede ook een 2e E-mail .

Dan mag je als klant er toch redelijkerwijze vanuit gaan dat het goed loopt met de bestelling ?  En, in het onverhoopte geval dat het anders loopt, is dan een E-mailtje sturen teveel gevraagd ?

 


 

Hi WAAE, nee dit geldt helaas alleen voor de insteekkaarten. De technische collega's zijn hier flink mee bezig. Ik kan je voor nu helaas alleen vragen om nog even geduld te hebben. 

 . 
​​​​​ Kom op nou !

En, hoelang wordt bedoeld met “nog even geduld hebben” ??

@WAAE

Dat gaat nog zeker twee weken duren. Op de website staat nu begin april: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Als gevolg van een fout in de leverstraat is de Digitenne insteekkaart tijdelijk niet te bestellen. De verwachting is dat het issue begin april 2022 weer is opgelost.

 

Ik weet niet hoelang dit al op de site staat.

 

 

@WAAE

Sinds twee/drie dagen. Ik kijk dagelijks op die website. De gemiddelde medewerker van de telefonische klantenservice heeft niet zoveel met Digitenne en zal daar niet of nauwelijks kijken. 


Vandaag weer een weer een mail waarom ik oude apparatuur niet terug stuur.

Eerst mijn insteekkaart en dan zal ik proberen of mijn systeem iets kan versturen of dat het vastloopt op de KPN.

Het wordt toch echt een heel goedkope soap met gemak. 


Reageer