Skip to main content

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!

@Lmcvivo460, die mag je als niet verzonden beschouwen. Die had niet gestuurd mogen worden. 


En weer zijn we een week verder. Nog steeds helemaal niets. Wordt er gezegd sorry dat u niets in uw Mijnkpn kunt wijzigen, maar jullie kunnen wel per direct mijn pluspakket stoppen ivm verwijderen telefoon abonnement. Heel vreemd allemaal en versterkt mijn vermoeden dat jullie gewoon onmachtig zijn om iets te kunnen (willen) regelen..

ZIJN NU AL RUIM 6 WEKEN VERDER


Ik snap dat je liever gisteren dan vandaag de insteekkaart wilt hebben, @Lmcvivo460. Helaas is dat niet mogelijk door de vast gelopen order. Het stopzetten van het gratis Pluspakket gaat niet via een wijziging aan het abonnement en kan daardoor wel doorlopen. Ons technisch team werkt hard aan een oplossing voor de vast gelopen wijziging. Zodra deze weer doorloopt, krijg je de insteekkaart toegestuurd en kan je ook weer zelf dingen wijzigen in MijnKPN. Tot die tijd zit er niets anders op dan geduld te hebben. Het spijt me dat ik je niet het antwoord kan geven waarop je had gehoopt.


En weer zijn we een week verder. Nog steeds helemaal niets. Wordt er gezegd sorry dat u niets in uw Mijnkpn kunt wijzigen, maar jullie kunnen wel per direct mijn pluspakket stoppen ivm verwijderen telefoon abonnement. Heel vreemd allemaal en versterkt mijn vermoeden dat jullie gewoon onmachtig zijn om iets te kunnen (willen) regelen..

ZIJN NU AL RUIM 6 WEKEN VERDER

@Lmcvivo460 

Helaas lukt het KPN al wekenlang niet om bestaande klanten een CI+-module te leveren. 

Inmiddels is bekend geworden dat dit probleem nog een paar weken gaat duren.

Heel vervelend!  


.

 

Heb jij het module al binnen? 

Heb je ook al een Xoro 8761 in huis? 

 

Nee,Ik heb hem ook maar geannuleerd.Bovendien twijfelde ik toch of de xoro wel of niet zou werken.

Daarnaast kijk ik nu toch alleen maar beneden tv en heb ik het niet direct nodig,Misschien ooit nog eens een keertje.

Sorry dat is nu niet kan delen of het wel of niet werkt,Maar ik vond de besteding het nu even niet waard.

@martijn197108 

Nu of nooit ! 

In de aanbieding met 45% korting: 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_1?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=8ICX5NIMRA9H&keywords=xoro+8761&qid=1648902325&sprefix=xoro+8761%2Caps%2C259&sr=8-1

Grijp je kans….. 

 


eind vorig jaar had ik problemen met de digitenne basis ontvanger zxv7200 klacht was dat het overschakelen van de zenders lang duurt, advies in deze topic er is een nieuw type ontvanger dus omruilen voor een nieuwe klacht ingediend en ze sturen een nieuwe ontvanger oude ontvanger ingeleverd  eenmaal thuis doos open en tot mijn verbazing de zelfde zxv7200 nou ja het is niet anders vorige week weer naar de stalling camper opgehaald digi ontvanger geinstaleerd en weekje weg en kijken maar nu ben ik er helemaal klaar mee overschakelen duurt net zo lang maar nu blijft ook het geluid achter weer gebeld met de klacht ik zal u ontvanger resetten geeft u het cas nummer  ja maar de ontvanger zit in de camper en die staat in de stalling ik doe een voorstel geef mijn maar een insteekkaart i.p.v een ontvanger ja zegt deze mevrouw dat kost u € 5 extra terwijl op de website van kpn staat dat je hem om kan ruilen hoe zit het nu want ik ben er klaar mee en krijg mensen aan de lijn die begrijpen niet wat digitenne is ben oud KPNr en bezit al ruim 22 jaar digitenne maar de service is niet meer wat geweest is jammer


@NachtschipperJe zal eerst naar je camper moeten om de oude ontvanger er uit te halen.

Daarna kan je de insteek kaart aanvragen. Je moet namelijk de oude meteen terugsturen. De insteekkaart zou je gratis moeten kunnen omruilen. Maar het klantsysteem van KPN is compleet in de war en ze hebben blijkbaar erg veel moeite dit goed in te regelen. Vandaar dat je dit soort rare antwoorden krijgt. Er zijn ook al klanten die weken om zo'n kaart zitten te wachten en weer terug omruilen naar een kastje is ookal niet te doen.

Je moet wel een goede TV hebben/kopen of zelf een ontvanger kopen waar de insteek kaart in kan.


Hoi @Nachtschipper, je kunt inderdaad je huidige ontvanger omruilen voor een insteekkaart. Waardoor je per saldo niet meer gaat betalen. Alleen is deze wijziging op het moment even niet mogelijk. We zien, zoals ook al benoemd in dit topic, dat het wat vaker misgaat. Daarom hebben we de wisselmogelijkheid tijdelijk stopgezet terwijl hier verder aan gewerkt wordt. Zodra dit wel weer kan laten we het weten. De verwachting is later deze maand.


Ja dat word spannend ik ga mei op vakantie kan het niet via de winkel ??


Het kan helaas ook niet via de winkel @Nachtschipper 


Enorm probleem kaart je hier aan, @Nachtschipper .

Met de cijfertoetsen duurt het schakelen, na intoetsen van het volledige zendernummer van 1 of 2 cijfers, maar liefst 4 seconden! Dan heb je een hele uitzending inderdaad al gemist…

Met zappen p- en p+ heb je met 1 seconde de volgende zender.

Frappant: over de opstarttijd van 30 seconden hoor ik je niet.

bezit al ruim 22 jaar digitenne

Tja, het bestaat sinds 2006….

 

de ontvanger zit in de camper en die staat in de stalling

Ik begrijp écht niet waarom mensen, als je € 5 per maand of zelfs € 18 per maand betaald (Digitenne only) dat doet. Dan neem je 'm toch mee naar huis incl. de antenne? Heb je daar die maanden een extra ontvanger.

→ In een camper lijkt mij een tv die geschikt is voor DVB-T2 HEVC veel handiger icm de insteekkaart (ci+ module). Die is volgende maand ahgi weer te verkrijgen.
Hoe snel je tv zapt heeft kpn natuurlijk niks mee van doen. Maar ook die zal iig even wachten of je nog een 2e of 3e cijfer intoetst.


Ik wacht nu al een week of 7 op mijn insteekkaart. Kan nog steeds NIETS met de KPNAPP. Nog steeds heeft de KPN zijn zaakje niet op orde. Hoe durven jullie dan wel op onder andere google nieuws te adverteren met abonnementen voor deze kaart. Misleiding???


Dat is inderdaad meer dan vervelend, @Lmcvivo460! Momenteel bieden we de insteekkaart, vanwege bovenstaande, niet aan aan bestaande klanten. Bij nieuwe klanten gaat het wel goed, daarom kunnen we deze nog steeds van een insteekkaart voorzien. Het spijt me heel erg, maar ik kan het helaas niet bespoedigen.


Even een beeldkwaliteit vraag.

Nlziet bied het beeld in 1080p aan.

Digitenne doet hetzelfde in 1080p.

Maar op het forum las ik dat digitenne kwalitatief het beeld als “glasvezel” kwaliteit aanbied. Klopt dit?

Dus; is het beeldkwaliteit van digitenne hoger/beter dan Nlziet?

 

 


Het gaat niet alleen om 1080i danwel 1080p maar ook om de bitrate en die is met 7,5Mbps bij NLZIET niet hoger dan een 1080i HD stream van KPN en veel minder dan 12,5Mbps van een 1080i HD-"Glas" stream. 

Naar ik begrepen heb zijn de 1080p uitzendingen via Digitenne te vergelijken met de HD-"Glas" streams van KPN TV.


@Noordzee 

Beste Noordzee,

Ik begrijp dat de CI+ insteekmodule werkt in een Xoro ontvanger. Ik heb een Zgemma ontvanger in gebruik voor de vrije NPO kanalen. In deze ontvanger zit een harde schijf waarmee ik op kan nemen. Lukt het jou om met de Xoro ontvanger programma's van de gecodeerde zenders op te nemen?


Hallo @JanBar ,

Ik heb 0,0 interesse in opnemen en dat doe ik dan ook nooit. 

Zover ik begrepen heb is deze ontvanger (net als veel andere ontvangers) PVR-Ready. Dat betekent dat je via de USB-aansluiting een externe HDD-schijf erop kunt aansluiten. 

Maar ik heb dat dus nooit getest.  

 


Hallo @JanBar ,

Ik heb 0,0 interesse in opnemen en dat doe ik dan ook nooit. 

Zover ik begrepen heb is deze ontvanger (net als veel andere ontvangers) PVR-Ready. Dat betekent dat je via de USB-aansluiting een externe HDD-schijf erop kunt aansluiten. 

Maar ik heb dat dus nooit getest.  

 

Jammer. Maar toch bedankt voor je snelle reactie.


@Noordzee

Beste Noordzee,

Ik begrijp dat de CI+ insteekmodule werkt in een Xoro ontvanger. Ik heb een Zgemma ontvanger in gebruik voor de vrije NPO kanalen. In deze ontvanger zit een harde schijf waarmee ik op kan nemen. Lukt het jou om met de Xoro ontvanger programma's van de gecodeerde zenders op te nemen?

@JanBar Ik heb deze besteld. Elders op het forum schrijft iemand dat je met deze ontvanger kan opnemen via usb.

Twin tuner model

Xoro HRM 8761 CI+ receiver (DVB-C/T2 HD, USB PVR, LAN) black

 

@wjb Nou Digitenne besteld. Nu in de wachtstand en hopen dat het straks inderdaad de kwaliteit heeft van “glasvezel tv” 😁🙏


Het gaat niet alleen om 1080i danwel 1080p maar ook om de bitrate en die is met 7,5Mbps bij NLZIET niet hoger dan een 1080i HD stream van KPN en veel minder dan 12,5Mbps van een 1080i HD-"Glas" stream. 

Naar ik begrepen heb zijn de 1080p uitzendingen via Digitenne te vergelijken met de HD-"Glas" streams van KPN TV.

Mijn antenne is al binnen, dus kon even testen met de npo zenders. Maar je heb gelijk. Zo wat een scherp beeld en mooie kleuren zeg! Digitenne is dus veel beter in beeldkwaliteit dan digitale kabel tv, nlziet 1080p en kpn dsl tv.

 


@Pvdh14 

Wat mooi om te lezen dat je zo tevreden bent over de beeldkwaliteit van Digitenne! 
 

Ik ben het trouwens helemaal met jou eens. 


@wjb

Heb je de reactie van Pvdh14 op jouw bericht gelezen? 


Om nog even terug te komen op de xoro. Ik kreeg deze met geen mogelijkheid signaal op. Zowel niet met de kpn antenne, alsmede niet met de xoro antenne.

Overigens heb ik op mijn sony tv met de kpn antenne geen signaal. Sluit ik hier de xoro antenne op aan, heb ik wel signaal.

Ook een tweede kpn binnen antenne geprobeerd geen signaal.

Dus of de xoro 8761 ci+ is defect op de antenne aansluiting of het wordt niet ondersteund. De ci module werdt na een firmware 2018 updat wel herkend door Xoro.

Dus deze gaat weer retour verkoper 


Hoi, we zijn nu reeds meer dan 2 maanden verder. Het wordt zo wel een heel zielige vertoning bij de KPN.

Nog even en hoef niet meer.


Mooie reclame op Google nieuws.

Binnen 3 minuten buiten tv kijken, ben bang dat het binnen 3 maanden nog niet lukt.

 


Reageer