Skip to main content

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!

Ik heb er maanden op moeten wachten, maar ik heb de module uiteindelijk dan toch ontvangen. In de TV doet hij het prima, in een Linux ontvanger heb ik hem (nog) niet aan de praat gekregen, hopelijk lukt dat nog. 

@Maja_ heeft zich flink ingespannen om het toch nog rond te krijgen, waarvoor dank.


@Stegen

Een Linux ontvanger gaat niet werken. 

Diverse gebruikers melden dat het met hun VU+ niet werkt.


 

Een Linux ontvanger gaat niet werken. 

Diverse gebruikers melden dat het met hun VU+ niet werkt.

En dat terwijl het juist te doen is om de vrije keuze van dergelijke apparatuur.

Als die Linux box een PCMCIA type II slot heeft dat verder voldoet aan de specificaties voor die Digitenne CI module dan zou dat moeten kunnen werken.


@Stegen @wjb @PeterG 

Wat ik ervan begrepen heb, is het een licentiekwestie. De fabrikant VU+ heeft geen licentiekosten betaald voor het softwarematig ondersteunen van een CI+-module. Of dat nog gaat veranderen is de vraag. Ik zie dat niet positief in.
 

Ontvangers van andere merken zoals de Edision (Piccolo) en de XORO (8761) werken wel met het CI+-module. 


Hallo

Ik heb een Lg smart tv volgens de lijst is mijn tv niet geschikt voor de module 

32lm6300pla 

Kunt U zeggen of deze tv wel geschikt is  

Groeten Rob 


@NiJO 

Volgens dit overzicht wel (h.265 HEVC) maar geen garantie. 

https://www.displayspecifications.com/en/model/d47a18c1


@NiJO

Volgens dit overzicht wel (h.265 HEVC) maar geen garantie. 

https://www.displayspecifications.com/en/model/d47a18c1

Hoi 

2x gebeld met kpn de in steekkaart word voorlopig niet meer uitgegeven 

Ik vermoed dat er te veel problemen zijn 

Groeten

 


2x gebeld met kpn de in steekkaart word voorlopig niet meer uitgegeven 

Dat is niet best want KPN is in het kader van de vrije apparatuurkeuze verplicht in een vorm de toegangssleutels voor Digitenne te leveren. Dit mag in de vorm van een CI+ module, smartcard of in een andere fysieke dan wel virtuele vorm.


Op dit moment kan je alleen een CI+ module bestellen als je nog geen Digitenne ontvanger hebt. Het omruilen van een Digitenne ontvanger voor een insteekkaart is niet mogelijk. We hopen dat dit snel weer beschikbaar komt.


Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart. Mocht je dat willen, kan je het beste even opnieuw bellen met 0800-0402. De medewerkers daar kunnen ook een eventueel nieuw Digitenne abonnement annuleren, want aan een nieuwe ontvanger heb je natuurlijk niets als je een insteekkaart had gewild!


Als bovenstaande correct is waarom moet ik dan contact op nemen met de  Kpn.

Zij zijn toch op de hoogte van deze problemen en bij wie. Het zou de Kpn sieren dit probleem zelf op te lossen en dit niet bij de klant te leggen. 


Ergens in dit onderwerp staat een link naar ‘insteekkaart direct online bestellen'. Dan kom ik op deze pagina uit: https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/ Als ik daar klik op ‘Digitenne insteekkaart bestellen’ kom ik op de bestelpagina voor een nieuw Digitenne-abonnement https://digitenne.kpn.com/bestellen/ Lijkt me niet de bedoeling! Wat kan ik het beste doen als ik de ontvanger wil omruilen voor een insteekkaart? Ik las nl. in een andere reactie dat de telefonische klantenservice niet weet wat je bedoelt als je over een Digitenne-insteekkaart begint. Die mensen daar zijn blijkbaar geprogrammeerd om alleen IPTV abonnementen te verkopen…...


Hallo @Smaug ,

Op dit moment kun je jouw Digitenne-ontvanger alleen via 0800-0402 omruilen voor een CI+-module. Let op; dit kan op dit moment alleen als je al jouw Digitenne-ontvangers wilt omruilen. Ik hoop dat deze beperking binnenkort voorbij is, maar voor nu is het wat het is. 
 

Het probleem bij de telefonische klantenservice is dat niet iedereen daar deze regel kent. Tref je de verkeerde medewerker, leg deze mogelijkheid dan rustig uit. Laat je niet afschepen met een mededeling dat het niet mogelijk is. 
 


Hallo @Smaug ,

Op dit moment kun je jouw Digitenne-ontvanger alleen via 0800-0402 omruilen voor een CI+-module. Let op; dit kan op dit moment alleen als je al jouw Digitenne-ontvangers wilt omruilen. Ik hoop dat deze beperking binnenkort voorbij is, maar voor nu is het wat het is. 
 

Het probleem bij de telefonische klantenservice is dat niet iedereen daar deze regel kent. Tref je de verkeerde medewerker, leg deze mogelijkheid dan rustig uit. Laat je niet afschepen met een mededeling dat het niet mogelijk is. 
 

Weet je wat? Ik wacht nog wel een tijdje tot de insteekkaart gewoon online te bestellen is. Ik heb geen geduld om met slecht opgeleid personeel te bekvechten. (Ik ben al bijna 14 jaar geleden overtallig verklaard bij KPN, en had als fakturist zakelijke markt uiteraard veel contact met de klantenservice, maar ik merk dat er nog niet veel veranderd is qua professionaliteit).


We  zijn nu 4 MAANDEN verder. 14 dagen geleden een speciaal telefoonnummer gekregen. Weer iemand aan de lijn die er geen .... van snapt. Mijn pakketje zou in Rijswijk bezorgd zijn. Wat een klote smoes.

Mijn adres en dergelijke doorgegeven -waarom dit is na 48 jaar toch allemaal bekend bij KPN- en alles zou goed komen. Nou dus niet nada, wat een zootje is dit toch. Kan ook na al die tijd niets wijzigen in mijn Kpn app. Je zou er toch een hartverzakking van krijgen.


Wat is dat trouwens voor gezeur met die lijst met tv-toestellen waarin de insteekmodule zou moeten werken? Waarom moeten die allemaal getest worden? Het is toch een apparaat wat werkt volgens een vastgestelde standaard? Wat zou er dan niet werken als je een moderne TV hebt met DVB-T2 tuner en een slot voor een insteekmodule? Ik heb een jaar geleden de LG 43UP78, die toen net nieuw was, gekocht, deze staat niet in de lijst, die houd op bij 43UKxx, dus die loopt hopeloos achter.


@Smaug 

Zie die lijst als een extra service. Als een TV erin staat, dan weet je zeker dat de TV gaat werken met het CI+-module. Maar zo'n lijst is nooit helemaal compleet. Er komen zo ontzettend veel types TV uit…….

Wat KPN probeert is mensen te behoeden voor een aanschaf van zo'n module terwijl ze eigenlijk een te oude TV hebben.

Helaas zien we dat hier op het forum toch gebeuren dat mensen toch een te oude TV hebben en dat het dan niet gaat werken. Lang niet iedereen is even goed op de hoogte van de specificaties van een TV. 


KPN gebruikt een insteekmodule van het type CI+ versie 1.4. Niet alle televisies die een insteekmogelijkheid van het type CI+ versie 1.3 herkennen de Digitenne insteekmodule.

Een televisie die vorig jaar is gekocht, wil ook niet zeggen dat het model door de fabrikant dat jaar op de markt is gebracht. Bij acties worden door verkopers vaak modellen van het jaar of zelfs in enkele gevallen jaren daarvoor te koop aangeboden.


Fijne aanvulling @TvG2016 ! 👍🏼


@Noordzee

Ah, zit dat zo, niet iedereen weet of ze een TV met DVB-T2 tuner hebben, en zo kun je het makkelijk nakijken.

@TvG2016

Mijn televisie is van modeljaar 2021, ik zal eens kijken of ik kan vinden welke versie CI+ er ondersteund wordt. (Update: dat is dus weer nergens te vinden, niet op de website van LG en ook niet in de handleiding). Ik heb dus de LG 43UP78, Maar de 43UKxx van modeljaar 2018 wordt wel genoemd, dus ik mag aannemen dat een nieuwer model dan ook geschikt is)

(ik vond wel dat je tot 8 jaar na stop verkoop door fabriek recht hebt op software- en firmware updates. Dat is in ieder geval beter dan bij Samsung).

 

 


ik heb een abo (internet + iTV) en ik wil een Digitenne insteekkaart voor € 5  is die dan maandelijks opzegbaar of is dat ook voor een jaar?


Goedenavond @marzo! Als je al een Internet en TV abonnement van ons hebt en een Digitenne insteekkaart toevoegt aan het abonnement, dan komt deze erbij als extra optie.

Extra opties zijn maandelijks opzegbaar.


mijn dochter heeft een KPN internet + iTV abo en heeft sindskort dus de insteekkaart voor op haar slaapkamer. Ze zegt dat ze eerst wel ESPN 1 had maar die nu geblokkeerd is. Ik begrijp niet helemaal dat ESPN inclusief is bij internet+iTV maar schijnbaar niet bij Digitenne op hetzelfde internet en TV abonnement ?


Dat zou niet mogen @marzo, als er voor itv een ESPN abonnement actief is, hoort dat ook bij een extra Digitenne te werken. Als dit bij jouw dochter niet het geval is, kan ze daarvoor contact opnemen met de klantenservice. 


misschien niet helemaal duidelijk maar er is geen abo voor ESPN alleen wordt ESPN1 gratis doorgegeven bij een inter+iTV abonnement van KPN en dat ESPN1  is geblokkeerd op Digitenne @Jeroen_dB 


Reageer