Skip to main content

Per 27 januari 2022 introduceren we de Digitenne Insteekkaart (CI+ module). De insteekkaart is daarmee terug van weggeweest. In dit topic vertel ik je er meer over.
 

Wat is de Digitenne Insteekkaart?

De Digitenne Insteekkaart is een CI+ module. Deze insteekkaart kan je achter in je tv steken, zodat je de zenders op je tv ontvangt. Een Digitenne ontvanger is dan niet meer nodig en tv kijken via Digitenne kan dan met je eigen apparatuur. Handig! Je gebruikt op deze manier nog maar 1 afstandsbediening.
 


Hoe bestel ik de Digitenne Insteekkaart?

Heb je een Digitenne Only abonnement en is dit het eerste apparaat? Dan is de insteekkaart gratis en betaal je € 18,- per maand voor het Digitenne abonnement. 
Combineer je Digitenne met Internet en TV van KPN? Dan is het Digitenne abonnement gratis en zijn alle ontvangers of insteekkaarten betaald. Je betaalt dan € 5,- per insteekkaart/ontvanger. Je kunt maximaal 3 tv's aansluiten per Digitenne abonnement.

Bestel je Digitenne liever met een tv-ontvanger? Dat is geen probleem, daarvoor kan je terecht op https://digitenne.kpn.com/.


Een nieuwe binnen antenne: de V6

Samen met de Digitenne Insteekkaart introduceren we ook een nieuwe antenne. De antenne V6 heeft dezelfde eigenschappen als de huidige antenne V5. Je ontvangt de antenne V6 bij de Digitenne Insteekkaart. De V6 wordt op dit moment (nog) niet meegestuurd met Digitenne ontvangers.
 

 

Voldoet mijn tv aan de eisen voor de Digitenne Insteekkaart?

De tv moet aan bepaalde eisen voldoen om gebruik te kunnen maken van de Digitenne Insteekkaart. We hebben de vereiste specificaties voor je op een rijtje gezet:

  • De tv moet voorzien zijn van een CI+ ingang
  • De tv heeft een DVB-T2 ontvanger
  • De tv beschikt over de H.265 High Efficiency Video Codec (HEVC)

Ook is het handig als de tv nog een vrije USB-aansluiting heeft. Je hebt de USB-aansluiting nodig om de antenne aan te sluiten op je tv. Heeft je tv geen vrije USB-aansluiting meer? Geen nood. We leveren er ook een losse USB-adapter bij die je in het stopcontact kunt steken.
 

Specificaties Digitenne Insteekkaart en binnen antenne V6

Hieronder vind je de specificaties van de Digitenne Insteekkaart en van de binnen antenne V6.


Specificaties van de Digitenne Insteekkaart

  • Dimensions: PCMCIA Type II
  • Smartcard reader: ISO7816 standard, Class A and Class B
  • Operation voltage: 4.5V ~ 5.5V
  • Operation current: <150mA
  • Power consumption: <750mW
  • Work temperature: 0℃~55℃
  • Certification: CE, RoHS, REACH, WEEE
  • Compatible with DVB-CI standard (EN50221)
  • Compatible with CI Plus specification 1.4
  • CI Plus 1.4 certified
  • Supports OTA upgrade


Specificaties van de binnen antenne V6

  • Frequentie bereik: DVB-T2 UHF 470-694 MHz
  • Polarisatie: Verticaal
  • Aansluiting: F-connector female
  • Input: 5V gelijkstroom 0.15A
  • LED: brandt blauw wanneer 5 Volt stroombron is aangesloten
  • KPN model aanduiding: V6
  • Typenummer: SV9990 R00

 

Heb je nog vragen?

Voor vragen kan je terecht bij onze klantenservice via kpn.com/service. Je mag je vraag natuurlijk ook onder dit topic stellen. We helpen je graag!

Met een beetje geluk, ontvang je het morgen met de post, ik heb net reactie gehad van de persoon die hier wat dieper in is gedoken dus hopelijk kunnen we dat stukje straks (eindelijk) afsluiten, het heeft natuurlijk veel te lang geduurd.

Wat betreft de kosten voor Digitenne; als iemand een pakket bij ons heeft met daarbij internet & interactieve televisie (combinatiepakket) dan kan men voor 5 euro per maand een extra Digitenne ontvanger 'huren'. Die vlieger gaat in jouw situatie helaas niet op, het spijt me. Je hebt een internetaansluiting (zonder interactieve televisie) en als je er dan Digitenne bij neemt, dan is dat in combinatie met een Digitenne abonnement van 18 euro per maand. Ik begrijp heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt @ton lam maar kan er met alle goede wil van de wereld ook niks anders van maken. 


Met een beetje geluk, ontvang je het morgen met de post, ik heb net reactie gehad van de persoon die hier wat dieper in is gedoken dus hopelijk kunnen we dat stukje straks (eindelijk) afsluiten, het heeft natuurlijk veel te lang geduurd.

Wat betreft de kosten voor Digitenne; als iemand een pakket bij ons heeft met daarbij internet & interactieve televisie (combinatiepakket) dan kan men voor 5 euro per maand een extra Digitenne ontvanger 'huren'. Die vlieger gaat in jouw situatie helaas niet op, het spijt me. Je hebt een internetaansluiting (zonder interactieve televisie) en als je er dan Digitenne bij neemt, dan is dat in combinatie met een Digitenne abonnement van 18 euro per maand. Ik begrijp heel goed dat dit niet het antwoord is waar je op had gehoopt @ton lam maar kan er met alle goede wil van de wereld ook niks anders van maken. 

klopt niet ik had al een digitenne abbonoment geheel vrij toen toegewezen omdat ik 4 producten van jullie bezat en 50 jaar clant vas van kpn is dat mijn toegewezen nu moet ik ineens gaan betalen voor de insteekkaart van 18,00 euro wat eerst niet het geval was ik ken mensen hebben 3 produckten van kpn en betalen voor digitenne erbij voor op de camping 5 euro exstra meer niet maar sorry gaat het zelf wel even uitzoeken anders behoud ik gewoon me eigen digitenne toch en laat ik de insteekkaart maar vervallen dan en blijft mijn abbonoment ook gewoon bij het oude zoals het was lijkt mijn beter dan. want mijn is anders verteld en uitgevoerd wat de gegevens die u mijn nu verstrekt ik heb nu digitenne-internet-mobiel-huisphone dus 4 in 1 dus kwam ik in aanmerking is mijn toegezegd ook die 5,00 euro maandelijkse kosten in mindering was mijn toegezegd nu ineens niks meer niet eerlijk toch.


Goed nieuws! Per vandaag is het weer mogelijk om op een normale manier insteekkaarten te bestellen zonder dat we allerlei omwegen hoeven te gebruiken. En je kunt dan ook weer, als je zou willen, insteekkaarten en ontvangers combineren in hetzelfde abonnement. 

Het kan zijn dat voor enkele individuele klanten het abonnement nog stuk is, dan wil dit nog niet. Die klanten staan genoteerd en worden centraal van ons uit hersteld. Daarna kan het voor hen ook. 

bron : moderator @Erik_ 


Eindelijk, mag ook wel na 6 maanden aanmodderen .. ;-)


Goed nieuws! Per vandaag is het weer mogelijk om op een normale manier insteekkaarten te bestellen zonder dat we allerlei omwegen hoeven te gebruiken. En je kunt dan ook weer, als je zou willen, insteekkaarten en ontvangers combineren in hetzelfde abonnement. 

Het kan zijn dat voor enkele individuele klanten het abonnement nog stuk is, dan wil dit nog niet. Die klanten staan genoteerd en worden centraal van ons uit hersteld. Daarna kan het voor hen ook. 

bron : moderator @Erik_ 

Het is maar wat je een normale manier vind. Ik vind bestellen via de klantenservice nogal omslachtig. Ik wilde onlangs mijn internet-bel abonnement opzeggen, en ik heb 3 dagen lang op verschillende tijden gebeld, maar stond steeds meer dan een kwartier in de wachtrij. Moet ik nog steeds uitleggen wat de bedoeling is, of weet iedereen nu wat ze moeten doen? Ik heb Digitenne Only, zonder andere KPN producten (Ik beschouw XS4All internet zonder IPTV niet als een KPN product, ondanks dat de rekening nu wel van KPN komt) Ik wil gewoon de tv-ontvanger omruilen voor een insteekkaart, kan dat nu zonder gezeur? En als de insteekkaart niet blijkt te werken met mijn 1 jaar oude LG TV, kan ik die dan ook zonder problemen weer terug sturen?


Je zou dit nu ook weer gewoon via je MijnKPN moeten kunnen doen, @Smaug. Als dat niet werkt, laat het even weten. Kijken we mee. 

 

Edit: ik zie het al, we hebben in dit artikel staan dat het alleen via de klantenservice kan. Heb ik even weggehaald.


Je zou dit nu ook weer gewoon via je MijnKPN moeten kunnen doen, @Smaug. Als dat niet werkt, laat het even weten. Kijken we mee. 

 

Edit: ik zie het al, we hebben in dit artikel staan dat het alleen via de klantenservice kan. Heb ik even weggehaald.

Als ik op ‘MijnKPN’ bij ‘TV’ op ‘tv ontvangers aanpassen’ klik kan ik alleen 1 of meerdere Basis TV ontvangers bijbestellen, verder niets. Er is geen optie voor het kiezen of omwisselen van een insteekkaart. (ik had ook niet anders verwacht, KPN kennende).


Kan nergens in MijnKPN iets vinden over een kastje kosteloos omruilen voor een insteekkaart? 


Je zou dit nu ook weer gewoon via je MijnKPN moeten kunnen doen, @Smaug. Als dat niet werkt, laat het even weten. Kijken we mee. 

 

Edit: ik zie het al, we hebben in dit artikel staan dat het alleen via de klantenservice kan. Heb ik even weggehaald.

Als ik op ‘MijnKPN’ bij ‘TV’ op ‘tv ontvangers aanpassen’ klik kan ik alleen 1 of meerdere Basis TV ontvangers bijbestellen, verder niets. Er is geen optie voor het kiezen of omwisselen van een insteekkaart. (ik had ook niet anders verwacht, KPN kennende).

Nog zomaar even een opmerking: als je TV-ontvangers bijbesteld staat er : Dit krijg je: Tv-ontvanger, afstandsbediening, antenne en handleiding, en dan vervolgens een plaatje van een Experiabox 12…… (zucht).


Wat gek dat het voor jullie beide niet te zien is @Smaug en @Kaljo. Ik heb met de gegevens op jouw profiel even gekeken @Kaljo, ik krijg een menuutje met tv-ontvanger, Digitenne ontvanger en Digitenne insteekkaart. Die krijg jij niet dus? Kan je een screenshot plaatsen van wat je daar precies te zien krijgt (verberg eventuele privégegevens uit beeld)? En wilde jij het zelf ook wijzigen of keek je voor Smaug mee?

@Smaug, zou jij je forumprofiel ook volledig in kunnen vullen zodat we dat voor jou ook kunnen bekijken?


Dit is het enige wat ik zie, er onder kan ik alleen nog kiezen voor het ESPN abonnement.

 


@Jasper  

Als ik Tv-ontvangers aanpassen klik krijg ik hetzelfde schermpje als @Smaug 

Ik keek of ik het zelf kon wijzigen dan wel voor info of omruil kosteloos (vereiste)  is voor mij. 


@Smaug en @Kaljo Bedankt voor deze informatie. 

Ik heb deze gevallen doorgezet naar mijn collega's.

Ik heb wel de mogelijkheid om zelf handmatig de handeling uit te voeren, maar dit is natuurlijk niet hoe het zou moeten gaan. 

Stel dat jullie namelijk terug zouden willen naar een "gewone ontvanger" dan zou je dit ook probleemloos zelf moeten kunnen.

Zodra ik terugkoppeling heb zal ik het hier zo snel mogelijk laten weten! 


@Smaug en @Kaljo Ik heb contact gehad met mijn collega's. 

Vanwege de moeilijkheden die er zijn geweest met de insteekkaarten, is het in tegenstelling tot wat @Jasper en @Erik_ aangeven nog niet mogelijk om de insteekkaart via MijnKPN om te ruilen. 

Het omruilen kan dus voorlopig alleen nog via onze klantenservice via 0800-0402. Excuus voor de verwarring! 


@Smaug en @Kaljo Ik heb contact gehad met mijn collega's. 

Vanwege de moeilijkheden die er zijn geweest met de insteekkaarten, is het in tegenstelling tot wat @Jasper en @Erik_ aangeven nog niet mogelijk om de insteekkaart via MijnKPN om te ruilen. 

Het omruilen kan dus voorlopig alleen nog via onze klantenservice via 0800-0402. Excuus voor de verwarring! 

Dan wachten we geduldig af.

Maar is een omruil nou kosteloos? Als dat niet het geval is hoef ik me hier niet verder mee bezig te houden. Niet dat ik bij evt. omruil straks opeens xtra kosten erbij krijg.


@Kaljo jawel. De omruil is kosteloos. En je betaalt voor de insteekkaart hetzelfde maandbedrag als een Digitenne ontvanger. 🙂


Ik zou ook heel graag mijn Digitenne ontvanger willen omruilen voor de CI+ interface. Nou is dat even bellen naar de klantenservice nogal een uitdaging aan het worden 😡

 

Sinds maandag probeer ik te bellen. Ik krijg of de mogelijkheid in te spreken waar ik voor bel, vervolgens wordt er doorverwezen naar de KPN-site waar je van alles zou kunnen proberen. Of ik krijg een mededeling te horen dat het drukker is dan anders (of woorden van gelijke strekking) waarna de verbinding verbroken wordt. 

Afgelopen maandag, dinsdag, en ook vanochtend weer, heb ik geprobeerd met KPN telefonisch in kontakt te komen maar dat is vooralsnog niet gelukt. En dat is wel een beetje vervelend, niet klantvriendelijk enz. enz 

 

Update: het is gelukt! Nog een keer gebeld, medewerkster aan de lijn gehad en het wordt omgeruild. 


Ik zou ook heel graag mijn Digitenne ontvanger willen omruilen voor de CI+ interface. Nou is dat even bellen naar de klantenservice nogal een uitdaging aan het worden 😡

 

Sinds maandag probeer ik te bellen. Ik krijg of de mogelijkheid in te spreken waar ik voor bel, vervolgens wordt er doorverwezen naar de KPN-site waar je van alles zou kunnen proberen. Of ik krijg een mededeling te horen dat het drukker is dan anders (of woorden van gelijke strekking) waarna de verbinding verbroken wordt. 

Afgelopen maandag, dinsdag, en ook vanochtend weer, heb ik geprobeerd met KPN telefonisch in kontakt te komen maar dat is vooralsnog niet gelukt. En dat is wel een beetje vervelend, niet klantvriendelijk enz. enz 

Als je de mogelijk krijgt om iets in te spreken dan zeggen: “ik wil een medewerker spreken"


Ik heb al digitenne. Kan ik mijn digitenne adapter omruilen voor een ci kaart en nwe antenne?

Mocht het antwoord  Ja zijn dan hoor ik graag uw antwoord hoe ik dit kan doen.


Hallo @biezenajaxkpn even bellen via 0800 0402, Twitteren of Facebooken werkt het snelst.

 


Dank je Jan. Heb ik ondertussen gedaan. Was binnen 22 minuten (!) klaar.


Hallo @biezenajaxkpn graag gedaan en goed om te lezen dat het gelukt is.

 


@biezenajaxkpn Dus je hebt je kastje, denk dat je dat bedoeld ipv adapter, kosteloos omgeruild voor een CI-kaart met antenne zonder bijkomende kosten? Of moest de antenne los erbij gekocht?

 


Wat bedoel je met “Dont mess with Kaljo???


Wat bedoel je met “Dont mess with Kaljo???

Dat je uit moet kijken voor mij 😜


Reageer