SIns de het nieuwe uit ze systeem is de ontvangst dramatisch.
Via het oude systeem was het presies uitrichten vrijwel nooit nodig. Nu is uitrichten vrijwel onmogelijk. De sterkte, als die al meer dan 0% is, veranderd voortdurend. Dat is dus moeilijk richten. Als ik dan een keer redelijk beeld heb kan het zomaar zijn dat het maar voor heel korte tijd is Nu voor het eerst sins weken heb ik perfect beeld op Nederlandse zenders maar op geen enkele andere zender terwijl ik al 20 jaar een abonnement heb. De afgelopen maand al zwervend door het land maar een enkele keer goed beeld gehad.
De nieuwe antenne is volstrekt ongeschikt voor gebruik op een boot en de montageset al helemaal niet. Door het steeds veranderen van de plaats is het geheel mijns inziens niet meer geschikt voor op een boot.
Alle contacten met helpdesk zijn vrijwel steeds te tenenkrommend. Kan ik inmiddels een boek over schrijven.
Contacten met
Beantwoord
Is Digitenne nog wel geschikt voor gebruik op boot of camper?
Beste antwoord door Hermand
terug bij af viel toch nog wat mee.
Na Gorichem is het op de verdere reis toch redelijk gegaan.
Ik denk dat de hier genoemde reacties wel een goed beeld geven van de huidige Digitenne. Dus een goede niet richting gevoelige antenne aan een goede kabel. Na montage van genoemde eigen antenne met goede kabel is de ontvangst best vaak goed, maar op sommige, wellicht op wat ongelukkig plaatsen niet altijd las ik. Dat strookt nu ook met mijn ervararingen. Denk dan aan direct naastgelegen opgaande bebouwing. In Nieuwegein (ik noemde dat per abuis Ijsselstein) lag ik vlakbij het Gemeentehuis en het stadstheater. Beide best hoog en deze staan tussen de zender van IJsselstein en de boot met de antenne op 2m70 boven de waterlijn. Ook in een jachthaven met voornamelijk zeilboten om de heen met hoge aluminium masten om je heen is er minder ontvangst.
Ik las hierboven dat er aan de zendantennes nog verbeteringen te verwachten zijn. Dat geeft nog hoop en wacht daarom het volgende vaarseizoen nog even af.
Dank voor al jullie opbouwende reactes. Hier kan ik echt wat mee.
Beter dan de helpdesk die niet verder komt dan hun vaste vragenlijstje. Als dat niet helpt krijg je antwoorden als b.v.: zonder postcode kan ik u echt niet helpen nadat je al hebt uitgelegd wat ongeveer de ligplaats is maar dat je in een vaart ligt met alleen weiland en koeien om je heen. Of: slechte ontvangst van commerciële zenders is niet onze verantwoordelijkheid, enz. Hier zal ik overigens geen boek over schrijven.
Een schotelantenne lijkt mij op een klein bootje een lastig obstakel. Waar ik nog wel naar wil kijken is een onbeperkt data abonnement. Dan via mobiele telefoon en chromecast tv kijken naar Ziggo go via mijn huisabonement en NPO plus.
Groet
Hermand
Bekijk origineelNa Gorichem is het op de verdere reis toch redelijk gegaan.
Ik denk dat de hier genoemde reacties wel een goed beeld geven van de huidige Digitenne. Dus een goede niet richting gevoelige antenne aan een goede kabel. Na montage van genoemde eigen antenne met goede kabel is de ontvangst best vaak goed, maar op sommige, wellicht op wat ongelukkig plaatsen niet altijd las ik. Dat strookt nu ook met mijn ervararingen. Denk dan aan direct naastgelegen opgaande bebouwing. In Nieuwegein (ik noemde dat per abuis Ijsselstein) lag ik vlakbij het Gemeentehuis en het stadstheater. Beide best hoog en deze staan tussen de zender van IJsselstein en de boot met de antenne op 2m70 boven de waterlijn. Ook in een jachthaven met voornamelijk zeilboten om de heen met hoge aluminium masten om je heen is er minder ontvangst.
Ik las hierboven dat er aan de zendantennes nog verbeteringen te verwachten zijn. Dat geeft nog hoop en wacht daarom het volgende vaarseizoen nog even af.
Dank voor al jullie opbouwende reactes. Hier kan ik echt wat mee.
Beter dan de helpdesk die niet verder komt dan hun vaste vragenlijstje. Als dat niet helpt krijg je antwoorden als b.v.: zonder postcode kan ik u echt niet helpen nadat je al hebt uitgelegd wat ongeveer de ligplaats is maar dat je in een vaart ligt met alleen weiland en koeien om je heen. Of: slechte ontvangst van commerciële zenders is niet onze verantwoordelijkheid, enz. Hier zal ik overigens geen boek over schrijven.
Een schotelantenne lijkt mij op een klein bootje een lastig obstakel. Waar ik nog wel naar wil kijken is een onbeperkt data abonnement. Dan via mobiele telefoon en chromecast tv kijken naar Ziggo go via mijn huisabonement en NPO plus.
Groet
Hermand
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.