Skip to main content

Ik heb sinds 3 weken  ook Digitenne aangeschaft, speciaal voor ontvangst van TV op de campings in Nederland. Model ZXV7200

Mijn eerste ervaring is dat de nieuwe Digitenne ontvangst heel slecht en positie van de antenne heel gevoelig. Milimeters afwijking bij de plaatsing zorgen er voor dat het beeld verschijnt maar ook weer verdwijnt en scherm geen signaal voorkomt. Krijg soms af en toe beeld en dat valt het weer weg. De antenne heb ik buiten opgesteld, omdat in de caravan helemaal geen ontvangst te krijgen is. Soms krijg ik  rtlr4 en rtl5 wel goed binnen, maar npo1,2 en 3 niet. Hoe kan dat? Ook als de zender hoger geplaatst is krijg ik doorlopend storing in de ontvangst.  Ik heb speciaal bevestigingsmateriaal aangeschaft in de KPN winkel voor plaatsing buitenantenne. Als ik denk ontvangst te hebben dan valt die zomaar weer weg. Heel irritant. 

Ik lees soms  V4 en V5  wat betekent dat?

Is er geen betere antenne cq alternatief op de markt om digitenne te ontvangen. 

G.H. Ickelsheimer


*Admin: reactie onder een oud topic. Eigen topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Gustav Ickelsh . Welkom op het forum.

Als jij recent Digitennen hebt aangeschaft dan zou je een moderne, antenne moeten hebben. Hoe heb je de antenne gemonteerd? Hoogte kan het verschil maken.

Misschien heeft @Noordzee  nog wat praktische tips?


Caravan. Op een camping dus. 

Op campings in Zeeland kan het zo maar zijn dat je ca. 5 meter '’de lucht in'’ moet voor goede ontvangst van de zendmast in Goes.


Dank voor je reactie.

Ik begrijp dat voor een betere ontvangst een mast nodig is om daaraan dus zxv7200 te bevestigen.  

Vreemde is dat ik de zenders RTL4 en5 , SBS prima ontvang , maar NPO 1,2 3 slecht met wegvallen beeld, stilstaand beeld en geluidsstoringen. 

Ik stond met caravan op camping in Ede. 

Hoe is dat te verklaren?


Ja. Alleen zou ik niet de ZXV7200 daaraan bevestigen maar de antenne… 😎

Dichtstbijzijnde zendmast is dan Arnhem. Op ca. 20 km. Op die afstand moet je toch wel op zo'n 5 meter hoogte zitten met de antenne. Heb ik ook op vakantie adres (ca 30 km van Arnhem).

Uiteraard moet de antenne aan de kant van Arnhem staan en gericht op die plaats.

Welke zoekfunctie heb je gebruikt?

Antenne Wizard op provincie (Gelderland dan dus) of

Uitgebreid zoeken

Ik gebruik altijd die laatste.


Dank je wel.  Ik neem voortaan een mast mee, in de hoop op betere ontvangst.  Mast is 3 meter.