Skip to main content
Beantwoord

Is er een tv-stick die werkt met Digitenne van KPN?

  • 1 August 2024
  • 40 reacties
  • 386 keer bekeken

 

Ja hoi! :-)

 

vraag!!:  Welke TV-stick werkt >>>PROBLEEMLOOS<<< met digitenne van KPN? moet dat een stick voor DVB T2 zijn of voor DVB T S  (of hoe het ook heet allemaal) en om alle tips even voor te zijn; nee, geen smart tv hier…

 

oh ja, heb nu nog een PCTV 330e stick hier (DVB T) maar dat zal em wel niet worden vrees ik

 

Oh? dat is toch een TV-kaart om IN je PC te bouwen/een PCIE  X1 of x2  kaart?

 

zoiets:   https://www.avned.nl/accessoires/decklink-sdi-4k

 

of kan dat ook met een   https://www.informatique.nl/495417/hauppauge-tv-tunerdualhd-usb-dvb-c-t2.html  stick?

 

Vertel!!!

 

Mvg, k.


Er valt weinig verder over te vertellen.

Bij zo'n kaart of stick zit meestal ook eenvoudige software. Maar ik gebruik het gratis programma VLC.


 

Voor mijn oude tv DVB T stick (pinnacle PCTV 330e) gebruikte ik altijd >>ChrisTV« daar had je ook heel veel mogelijkheden in

(Btw, eve lache;  wel eens met "Ziggo" gebeld?? ;-)  Als je in het begin van het gesprek al DUIDELIJK zegt dat je GEEN smarttv hebt maar het Ziggo signaal via een coax kabel met een PC met DVB-C tv-kaart of stick o.i.d. wil ontvangen, presteren ze het nóg eens drie keer (3 x) te zeggen dat je een kaart "in je TV" moet doen…  :-(  )

 

vd week nog maar even bij de mediamarkt vragen, wie weet weten ze er daar nét... iets meer van

 

Mvg, k.

 

 

 


@Keith12345 voor wat jij wilt zou je ook een eerder genoemde video grabber op de HDMI uit van de Digitenne box kunnen aansluiten en dan via de PC alleen zal dan mogelijk HDCP kopieerbeveiliging roet in het eten gooien. Omzetten naar RF zal ik niet aanbevelen.

Alleen TV van Ziggo = geen ontvanger dan ontvang je enkel de ongecodeerde kanalen via DVB-C anders heb je minimaal een cam module (CI+) en smartcard nodig

Met de ongecodeerde kanalen ontvang je wel de commerciële kanalen maar niet in HD 

 

 


 

Ik ga binnenkort even naar de mediamarkt, daar lopen gewone mensen van vlees en bloed rond zodat je niks meer met die domme keuzemenu's van "Ziggo" en de een of andere domme stagiair van "Ziggo" die niks van tv-kaarten af weet te maken hoeft te hebben 😣 en je je vraag over "alleen TV" op PC's uitgerust met een DVB-C tv-kaart  >>>PCIE X4<<<!! evt wél meteen vakkundig beantwoord krijgt!

 

Maar weet je, ik denk niet dat ik er nog erg lang mee doorga want het gaat me overwegend alleen om Discovery science en National Geographic en bijv. Discovery films kun je ook al via Youtube zien…

 

Als ik ooit alsnog eens een smart TV koop liggen de zaken weer heel anders  😉

 

Mvg, k.


Je wilt TV kijken op een computer, dat kan,  ..]

Ik hoop(te) dat @Noordzee zou reageren op mijn “ietwat” cryptische  bericht.

 


 

Ik ga binnenkort even naar de mediamarkt, daar lopen gewone mensen van vlees en bloed rond zodat je niks meer met die domme keuzemenu's van "Ziggo" en de een of andere domme stagiair van "Ziggo" die niks van tv-kaarten af weet te maken hoeft te hebben 😣 en je je vraag over "alleen TV" op PC's uitgerust met een DVB-C tv-kaart  >>>PCIE X4<<<!! evt wél meteen vakkundig beantwoord krijgt!

 

Wow. Wat een onnodige rant naar de klantenservice van Ziggo. Je geeft zelf al aan dat het een hobby/knutselproject is. Je kunt moeilijk verwachten van de klantenservice van welk bedrijf dan ook dat ze je gaan helpen bij een hobbyproject


(Btw, eve lache;  wel eens met "Ziggo" gebeld?? ;-)  Als je in het begin van het gesprek al DUIDELIJK zegt dat je GEEN smarttv hebt maar het Ziggo signaal via een coax kabel met een PC met DVB-C tv-kaart of stick o.i.d. wil ontvangen, presteren ze het nóg eens drie keer (3 x) te zeggen dat je een kaart "in je TV" moet doen…  :-(  )

Drama die helpdesk. Ze zijn echt niet op de hoogte van het bestaan van “KabelTV” zonder internet. 2 x gebeld voor een kennis die alleen vast bellen en KabelTV heeft. En een Quantis QE317 digitale radio ontvanger. Ik heb 't maar opgegeven. Tot heden lukt het bij problemen het voor haar toch steeds op te lossen.

Ik heb nog nooit goede ervaringen gehad met de klantenservice (...) van Ziggo.


 

Ik ga binnenkort even naar de mediamarkt, daar lopen gewone mensen van vlees en bloed rond zodat je niks meer met die domme keuzemenu's van "Ziggo" en de een of andere domme stagiair van "Ziggo" die niks van tv-kaarten af weet te maken hoeft te hebben 😣 en je je vraag over "alleen TV" op PC's uitgerust met een DVB-C tv-kaart  >>>PCIE X4<<<!! evt wél meteen vakkundig beantwoord krijgt!

 

Wow. Wat een onnodige rant naar de klantenservice van Ziggo. Je geeft zelf al aan dat het een hobby/knutselproject is. Je kunt moeilijk verwachten van de klantenservice van welk bedrijf dan ook dat ze je gaan helpen bij een hobbyproject

OH??? "onnodige rant"???het gaat erom dat ik een TV-signaal van ze wil afnemen net zoals mensen met een smart-tv dat van hen afnemen snaps!!??  🤓

en dat ik in mijn geval dan toevallig met een PC met een tv-kaart of tv-stick op m'n monitor laat zien en dat daar dan ook nog een kaart-ding voor nodig is laat zien hoe panisch "ziggo" met het fenomeen kopiëren omgaat in plaats van zich op de core business van het doorgeven van tv-zenders te concentreren

En als de "ziggo"-medewerker (of stagiair) dat dan niet weet of bijhoudt kan hij of zij me ook met een meer technisch iemand doorverbinden  Dat hij of zij dat NIET doet laat alleen maar zien hoe >LOG< en met welke oogkleppen dan ook op “ziggo" met andere dan de standaard technische mogelijkheden omgaat…

Alleen de vraag al  MET WELK KASTJE c.q. met welk soort snoer of verbinding het signaal uit de muur bij "alleen tv" wordt vertaald naar bijv. een smart-tv enz kon hij of zij al niet eens beantwoorden…

kortom een meer dan hoognodige "rant" naar “Ziggo" ok!?

 

 

doeg!,

k.


(

Ik heb nog nooit goede ervaringen gehad met de klantenservice (...) van Ziggo.

Tja de telefonische helpdesk van KPN is niet veel beter.

Het is natuurlijk ook zo dat beide providers van externe partijen voor de helpdesk gebruik maken.

Als een vraag afwijkt van het script slaan ze dicht.

 

Ps @Keith12345  mogelijk dat het signaal gewoon op de kabel staat dan is het coax in je tv kaart mits deze Dvb-C geschikt is. 

Frequentie: 47400, 474000 of 474
Netwerk-ID: 4444 of 04444
Modulatie: 64-QAM
Symboolsnelheid: 6875

 

Verder kan je het redelijk eenvoudig bestellen via deze link of het de € 23,82 waard is moet je zelf bepalen.

 

Punt is wel dat de nadruk momenteel gelegd wordt op kijken via de Next Mini lees iptv of de app. 

 


 

Ik ga binnenkort even naar de mediamarkt, daar lopen gewone mensen van vlees en bloed rond zodat je niks meer met die domme keuzemenu's van "Ziggo" en de een of andere domme stagiair van "Ziggo" die niks van tv-kaarten af weet te maken hoeft te hebben 😣 en je je vraag over "alleen TV" op PC's uitgerust met een DVB-C tv-kaart  >>>PCIE X4<<<!! evt wél meteen vakkundig beantwoord krijgt!

 

Wow. Wat een onnodige rant naar de klantenservice van Ziggo. Je geeft zelf al aan dat het een hobby/knutselproject is. Je kunt moeilijk verwachten van de klantenservice van welk bedrijf dan ook dat ze je gaan helpen bij een hobbyproject

OH??? "onnodige rant"???het gaat erom dat ik een TV-signaal van ze wil afnemen net zoals mensen met een smart-tv dat van hen afnemen snaps!!??  🤓

Je rant gaat over het niet ondersteunen van een tv-kaart, niet over het rechtstreeks via een TV kijken. Aan een knutsel/experimenteer-oplossing zal noch door Ziggo, noch door KPN ondersteuning geleverd worden. Daar is weinig “zoals andere mensen” aan.

Je nieuwe rant over hoe panisch Ziggo omgaat met kopieerbeveiliging is ook bijzonder, gezien je hier op het KPN forum post waar (afgezien van de 3 NPO en regionale kanalen via DVB-T2, die officieel gezien buiten de producten van KPN vallen) al helemaal niks zonder beveiliging te zien is. Tot voorkort was er ook geen CI+ module beschikbaar en kon je Digitenne dus ook niet via je TV kijken. IPTV is al ook op geen enkele manier buiten de gebruikte ontvangers om te bekijken.

Je weet de oplossing voor je probleem al, die is hier (ook voor Digitenne) al een paar keer gegeven: neem een ontvanger die door de aanbieder geleverd wordt, of gebruik een standaard ondersteunde oplossing (zoals rechtstreeks op de TV).


Alleen de vraag al  MET WELK KASTJE c.q. met welk soort snoer of verbinding het signaal uit de muur bij "alleen tv" wordt vertaald naar bijv. een smart-tv enz kon hij of zij al niet eens beantwoorden…

Bij afname van KabelTV krijg je ook geen kastje. De gebruikte tuner in een televisie moet DVB-C MPEG4 ondersteunen. Dat geldt dan ook voor een tv kaart in een pc.

Coax uit de muur direct in tv. Of pc kaart.


Na het de "ziggo" klantenservice-medewerker/ster "nog maar" drie keer (3x) te hebben moeten vertellen nu ook nog even nog maar even voor Henk_dh!:  ik heb geen (smart-)tv!!!  en ik ga er voorlopig ook niet een kopen, alleen al omdat "ziggo" zo achterlijk doet… 😣

case closed trouwens

Mvg,

k.

 


nog maar even voor Henk_dh!:  ik heb geen (smart-)tv!!! 

 

Ik had prima begrepen dat je geen (smart-)tv hebt. Dat is precies wat ik bedoel met een knutsel-opstelling. Ook deze opmerking richting mij is onnodig.


Goedenavond allen! Ik zie dat er een goed gesprek opgang is gekomen en dat is altijd mooi om te zien. Ik wil wel iedereen vriendelijk verzoeken om de berichten neutraal of vriendelijk te houden. We zijn namelijk primair een klant helpt klant Community. Ik wens iedereen een fijne avond!


Reageer