Skip to main content

Is het beeld van digitenne beter als dat van Itv van KPN ?

Maar voor dit (jouw) topic is het vooral van belang dat je met Digitenne een betere beeldkwaliteit kunt genereren.

De vraag is echter of dat ook zo zal zijn immers de werkelijke oorzaak van het slechtere beeld zou zomaar in (de instellingen van) de televisie kunnen zitten. Iets wat we hier op het forum wel vaker hebben gezien i.c.m. Samsung televisies.


Ik heb ook de Arris VIP2952 (je had de 9 en 2 verwisseld).

Het beeld op de HD glas kanalen (originele stream) op kanaal 661-670 is perfect.

De overige, gecomprimeerde streams, zijn iets minder.

 

Originele HD stream is 12,5 Mb/s

Gecomprimeerde HD stream is ongeveer 7,5 Mb/s

 

Stream grootte Digitenne weet ik niet. 


 Ik heb ook een andere mediabox waar het beeld toch anders is dan op de arris 9252v2

Is het beeld via die mediabox dan wel goed en wat voor een type mediabox is dat?

@wjb een amiko decoder


Ik heb ook de Arris VIP2952 (je had de 9 en 2 verwisseld).

Het beeld op de HD glas kanalen (originele stream) op kanaal 661-670 is perfect.

De overige, gecomprimeerde streams, zijn iets minder.

 

Originele HD stream is 12,5 Mb/s

Gecomprimeerde HD stream is ongeveer 7,5 Mb/s

 

Stream grootte Digitenne weet ik niet. 

@joop2011 ik heb geen glasvezel dua denk niet dat ik kanalen 661 - 670 heb


 Ik heb ook een andere mediabox waar het beeld toch anders is dan op de arris 9252v2

Is het beeld via die mediabox dan wel goed en wat voor een type mediabox is dat?

@wjb een amiko decoder

En is de beeldkwaliteit daarmee wel goed?


Zet sowieso beeldverbeteraars uit op jouw TV, dan kan al schelen. 

Heb je de mogelijkheid om Digitenne te ontvangen? Je kunt het sowieso uitproberen. Een extra ontvanger huren kost maar 5 euro per maand. Misschien heb je wel een TV die werkt me het CI+-module. Dan ben je helemaal het heertje. Een perfect beeld en geen aparte ontvanger meer.

Heb idd een tv met CI module dus denk dat het alleen een kwestie is van insteken van de kaart. Beeldverbeteraars zoals contrastverbetering staat uit. Lokaal Dimmen Hoog. Beeldscherpte instellingen op aangepast. En intelligente modus staat uit

@Edwin555

Check vooraf wel even of jouw TV geschikt is:

Op deze website staat een tool waar je jouw type TV-ontvanger kunt invoeren. Je weet dan meteen of jouw TV geschikt is voor de CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dit gedeelte daar even opzoeken: 

Is mijn tv geschikt voor de CI+ module?

Voor tv-kijken met de CI+ module dien je een televisie te hebben die DVB-T2 en HEVC ondersteunt en een CI+ slot (Common Interface) bevat. Inmiddels zijn de meeste flatscreen televisies hiervan voorzien, dus grote kans dat de Digitenne insteekkaart gewoon werkt op jouw tv! Ontdek hieronder of jouw tv geschikt is.  

Voldoet jouw tv niet aan de standaard? Bestel dan de basis tv-ontvanger en kijk goedkoop en draadloos tv waar je maar wilt. 

*disclaimer: het kan zijn dat u een tv model heeft dat wel geschikt is voor DVBT2, maar nog getest moet worden en daardoor nog niet is opgenomen in de database.

 

Ga je inderdaad voor het CI+-module? Bel daarvoor dan met 0800-0402. Vandaag (op zaterdag) nog open tot 17.00. 

@Edwin555

Is de aanvraag gistermiddag nog gelukt voor 17.00? 
 

Zo nee: 

Als je je profiel invult,kan de moderator de aanvraag voor je in gang zetten. Geef dat dan nog wel even duidelijk aan. 


@Edwin555 

Even ter aanvulling:

arris 9252v2 deze bestaat niet.

Het is de Arris 2952V2😉


@Edwin555

Even ter aanvulling:

arris 9252v2 deze bestaat niet.

Het is de Arris 2952V2😉

@joop2011 ja bedoelde ik ook 😉


Zet sowieso beeldverbeteraars uit op jouw TV, dan kan al schelen. 

Heb je de mogelijkheid om Digitenne te ontvangen? Je kunt het sowieso uitproberen. Een extra ontvanger huren kost maar 5 euro per maand. Misschien heb je wel een TV die werkt me het CI+-module. Dan ben je helemaal het heertje. Een perfect beeld en geen aparte ontvanger meer.

Heb idd een tv met CI module dus denk dat het alleen een kwestie is van insteken van de kaart. Beeldverbeteraars zoals contrastverbetering staat uit. Lokaal Dimmen Hoog. Beeldscherpte instellingen op aangepast. En intelligente modus staat uit

@Edwin555

Check vooraf wel even of jouw TV geschikt is:

Op deze website staat een tool waar je jouw type TV-ontvanger kunt invoeren. Je weet dan meteen of jouw TV geschikt is voor de CI+-cam:

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Dit gedeelte daar even opzoeken: 

Is mijn tv geschikt voor de CI+ module?

Voor tv-kijken met de CI+ module dien je een televisie te hebben die DVB-T2 en HEVC ondersteunt en een CI+ slot (Common Interface) bevat. Inmiddels zijn de meeste flatscreen televisies hiervan voorzien, dus grote kans dat de Digitenne insteekkaart gewoon werkt op jouw tv! Ontdek hieronder of jouw tv geschikt is.  

Voldoet jouw tv niet aan de standaard? Bestel dan de basis tv-ontvanger en kijk goedkoop en draadloos tv waar je maar wilt. 

*disclaimer: het kan zijn dat u een tv model heeft dat wel geschikt is voor DVBT2, maar nog getest moet worden en daardoor nog niet is opgenomen in de database.

 

Ga je inderdaad voor het CI+-module? Bel daarvoor dan met 0800-0402. Vandaag (op zaterdag) nog open tot 17.00. 

@Edwin555

Is de aanvraag gistermiddag nog gelukt voor 17.00? 
 

Zo nee: 

Als je je profiel invult,kan de moderator de aanvraag voor je in gang zetten. Geef dat dan nog wel even duidelijk aan. 

@Edwin555 

Is de aanvraag nog gelukt? 

Hoe bevalt het CI+-module? 


Heb hem nog niet aangeschaft,  was op vakantie


Streams iTV

HD: 1080 i 50 H.264; 7,2 Mb/s

HDglas: 1080 i 50 H.264; 12,5 Mb/s (kwaliteit mediagateway)

Streams Digitenne

Direct van de originele mediagateway stream naar 1080 P 50 HEVC 5 Mb/s. Door de progressieve scan en HEVC compressie boet het niet in op de originele stream ondanks de 5 Mb/s.

Scherpte HD,HDglas, DVB-T2 HEVC is gelijk. M.n. kleurdiepte is ietsje beter bij HDglas en DVB-T2 HEVC.