Skip to main content

Binnenkort ga ik kamperen. De camping heeft uitsluitend digitale TV. 

Voor kamperen gebruik ik normaal mijn abonnement bij Canal Digital. Met schotel en kastje.

Mijn TV is AKAI en heeft DVD-Combi.

In een vorige camping kreeg ik een kastje van Ziggo, Maar deze camping heeft dat niet en de provider is Esp-village

Hoe kijk ik toch TV zonder van Canal Digital gebruik te maken?

Hallo @Gerard en Ans Kamperen! Juist nu de nachten langer en kouder worden? 😉 Als KPN zijnde bieden we Digitenne aan. Je zit uiteraard wel vast aan een abonnement, maar het voordeel is dat je je ontvanger wellicht ook op zo'n locatie kunt gebruiken. 


Dat wordt dus idd k...k...k...kamperen.

Als je tv dvb-c ondersteunt (hoewel ik dat betwijfel bij genoemde combi) kun je de coax van de camping in je tv doen en met de netwerkcode en netwerkfrequentie de zenders installeren. Die gegevens geeft de camping je wel.

Verder kun je bij de kringloopwinkel vaak al v.a. € 10 digitale kabelontvangers krijgen. Die zijn voor het FTA aanbod bij alle kabelbedrijven bruikbaar.

Esp-village kan ik zelfs via Google NIETS over vinden. Is dat een buitenlandse camping? Dan zulllen ze zeker geen nld zenders hebben. Lijkt mij Spaans (ESP) trouwens.

Maar waarom gebruik je je abonnement bij Canal Digitaal niet? Dat gebruik je 'normaal’ ook lees ik. Via Canaldigitaal heb je dan ook gewoon de NLD zenders.


Als ik zoek op internet kom ik uit op iets italiaans in Ravenna. Maar inderdaad niet in Nederland. 

 

Als je het niet ziet zitten om jouw schotel mee te nemen naar het buitenland, dan kun je eventueel ook naar locale zenders kijken via DVB-T2. Maar dat zullen dan alleen zenders van dat  land zijn. Dan ben je met een goedkoop DVB-T2-ontvangertje van ongeveer 30 euro al klaar. 

 

Maar ik kan haast niet geloven dat dit jouw wens is. Voor de ontvangst van Nederlandse zenders, is een schotel het handigst. Zeker in combinatie met jouw lopende abonnement bij Canal Digitaal. Zowel in Italie of eventueel Spanje heb je ontvangst van de Astra 3-satelliet. 

 


@Gerard en Ans 

 

Voor als je wel gaat kamperen in Nederland: Je kunt dan alle betaalzenders zien via DVB-T2 met een betaald abonnement op Digitenne van KPN. Een andere mogelijkheid is om alleen naar NPO 1 , 2, 3 en de regionale Omroep te kijken. Lees er meer over in dit topic :

https://forum.kpn.com/digitenne-12/gratis-ontvangst-op-npo-1-2-3-en-de-regionale-zenders-477354

  


@Gerard en Ans 

 

Kunnen jullie nog even verder toelichten waar jullie gaan kamperen? Want dan kunnen we jullie een antwoord-op-maat geven…..


Reageer