Skip to main content
Antwoord

Kan de zendervolgorde aangepast worden?

• September 18, 2025
  • 7 reacties
  • 130 keer bekeken

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32

Onlangs zijn er een aantal zenderposities op Digitenne bijgekomen. Er waren ooit 32 zenderposities. Er zijn nu zenders geplaatst op 35 en 36 nadat eerder al 34 is gebruikt als positie voor een extra NPO-zender. (En nog langer geleden een extra positie 33 voor de tweede regionale zender.) 

De zendervolgorde is nu niet logisch meer en ik zou graag daar verandering in willen laten brengen. 

Met name het verplaatsen van ESPN 2, ESPN3 en True Amateurs naar de hoogste zenderposities omdat de meeste klanten deze zenders niet willen/kunnen bekijken.  

Willen jullie dit voorstel doorspelen naar de KPN TV-afdeling? 

Huidige volgorde                                  Gewenste volgorde 

23 Regionaal 1 23 NPO 1 Extra
25 ESPN 2* 25 Regionaal 1
26 ESPN 3* 26 Regionaal 2
32 True Amateurs 32 Cartoon Network
33 Regionaal 2 33 ONS
34 NPO 1 Extra 34 ESPN 2*
35 Cartoon Network 35 ESPN 3*
36 ONS 36 True Amateurs

Beste antwoord door Arjan van KPN

Uit de laatste vergaderingen is gekomen dat we eerst alles zo veel mogelijk bij het oude willen laten en de volgorde van de zenders niet gaan wijzigen. Maar wie weet ligt dat in de (niet nabije) toekomst weer anders. 

7 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 19, 2025

Hey ​@Noordzee. Suggesties wat betreft verbeteringen voor Digitenne en de zendervolgorde zijn altijd welkom. Is er ooit in het verleden wel eens gehusseld met de zenders? Jij weet dat waarschijnlijk beter. 

Met name het verplaatsen van ESPN 2, ESPN3 en True Amateurs naar de hoogste zenderposities omdat de meeste klanten deze zenders niet willen/kunnen bekijken.  

Dit weet ik trouwens niet zo zeker ;) Voetbal blijft nog steeds de belangrijkste bijzaak in het leven voor velen. Onderschat niet hoeveel mensen een abonnement hier op hebben, via iTV of TV+. 

Ik zal eens een mail sturen naar de Productmanager van Digitenne of er wordt nagedacht over de zendervolgorde. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2025

Toen BBC 1 en 2 erbij kwam is er gehusseld. 

En toen ESPN 1 op 14 kwam (veel later dan bij KPN TV) schoof de rest op. En Nickelodeon heeft er in mijn herinnering ook nog op gezeten. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 19, 2025

De wijzigingen van 2011 !!! ​@Noordzee 

Nickelodeon zat achteraan. En 13th street en Slam!TV zaten erop.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2011/02/10/digitenne-zenderoverzicht/

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • September 20, 2025

Dankjewel Peter: Kortom, in het verleden is vaker geschoven met de zendervolgorde. ​@Arjan van KPN 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • September 22, 2025

De wijzigingen van 2011 !!! ​@Noordzee 

Nickelodeon zat achteraan. En 13th street en Slam!TV zaten erop.

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/2011/02/10/digitenne-zenderoverzicht/

Toch handig zo'n website wat als archief kan fungeren ;) En er zijn nog veel meer zenders bijgekomen zie ik: VRT en TLC. En deze zijn er ook tussen gevoegd. 

Er wordt in ieder geval genoeg over vergaderd krijg ik mee. Of er nog iets gaat veranderen op korte termijn, krijg ik wellicht nog te horen.  

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 25, 2025

Uit de laatste vergaderingen is gekomen dat we eerst alles zo veel mogelijk bij het oude willen laten en de volgorde van de zenders niet gaan wijzigen. Maar wie weet ligt dat in de (niet nabije) toekomst weer anders. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • September 25, 2025

Ok ​@Arjan van KPN , bedankt voor het navragen. Het is niet anders.