Skip to main content

Beste.

 

Sinds mijn dochter op zichzelf is gaan wonen probeer ik het Digitenne kastje wat ik al jaren niet gebruik te koppelen met de tv.

 

Mijn dochter heeft een tv met ingebouwde Digitenne dus dat kastje gebruikte we niet.

Heb van alles  geprobeerd maar het lukt niet.

 

Ik heb nog een Digitenne kastje met een insteek kaart die volgens kenners erg oud is.

 

Kan ik deze omruilen naar een nieuwere versie. 

 

Mvg Mario 

Hallo @Mario50 ,

Die oude kastjes werken niet meer en gaan nooit meer werken. Je zult daarom een heel nieuw Digitenne-abonnement moeten afsluiten. De oude kastjes kun je eventueel terugsturen naar KPN. Zij zorgen dan voor een milieuverantwoordelijke verwerking. 

 

Je kunt de oude apparatuur in een willekeurige doos gratis retour sturen naar:

KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. 

 

Een nieuw abonnement afsluiten kan via deze website als je geen abonnement hebt op KPN TV (Interactieve TV) : https://digitenne.kpn.com Een abonnement kost dan 18 euro per maand. 

 

Heb je zelf thuis al wel een abonnement op KPN TV? Dan kun je normaliter via Mijn KPN een extra Digitenne-ontvanger huren voor 5 euro per maand. Veel mensen gebruiken zo'n ontvanger ook bv ook de camping. Realiseer je dan wel dat dit abonnement dan op jouw naam staat en niet op jouw dochters naam. Wil je dit niet? Doe de aanvraag dan niet op deze manier. 

Momenteel lukt het aanvragen vaak niet via Mijn KPN. Dan kun je morgen vanaf 8.00 weer bellen of chatten met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

 

Wat betreft de ontvangers : Er zijn losse ontvangers te huur, maar sinds een paar dagen ook een insteekkaart. Deze insteekkaart is alleen maar geschikt voor de meest moderne type TV's. 

Check op deze website of haar TV geschikt is voor de insteekkaart : https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Wil je een insteekkaart? Bel dan sowieso met 0800-0402. 

Openingstijden klantenservice

Voor antwoord op jouw vragen over onze diensten en abonnementen zijn wij bereikbaar op:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Probleem of storing
Heb je een technisch probleem of een storing dan zijn wij 24/7 bereikbaar.


Hallo @Mario50 ,

Die oude kastjes werken niet meer en gaan nooit meer werken. Je zult daarom een heel nieuw Digitenne-abonnement moeten afsluiten. 

Dat kan via deze website als je geen abonnement hebt op KPN TV (Interactieve TV) : https://digitenne.kpn.com

Heb je thuis al wel een abonnement op KPN TV? Dan kun je normaliter via Mijn KPN een extra Digitenne-ontvanger huren voor 5 euro per maand.

 

Dochter gaat op zichzelf wonen, dat gaat niet lukken. 😉


Mijn dochter heeft een tv met ingebouwde Digitenne ...

Dat kon vroeger. En nu ook weer. Volgens mij sinds enkele weken pas weer beschikbaar, toch @Noordzee ? Maar het is jaren niet mogelijk geweest


geen idee of dit nog werkt maar je kan het proberen: https://servicetools.kpn.com/v2/#/digitenne


 

 

Dochter gaat op zichzelf wonen, dat gaat niet lukken. 😉

Mijn dochter heeft een tv met ingebouwde Digitenne ...

Dat kon vroeger. En nu ook weer. Volgens mij sinds enkele weken pas weer beschikbaar, toch @Noordzee ? Maar het is jaren niet mogelijk geweest

Ik weet het Dennis, voor studerende kinderen wordt vaak nog veel door de ouders geregeld. Ik heb het daarom toch maar even benoemd. Bij Digitenne kun je een ontvanger in het hele land gebruiken.

En Nick, het kan zelfs pas sinds afgelopen donderdag, vers van de pers dus. 

 


Dochter gaat op zichzelf wonen, dat gaat niet lukken. 😉

Ik weet het Dennis, voor studerende kinderen wordt vaak nog veel door de ouders geregeld. Ik heb het daarom toch maar even benoemd. Bij Digitenne kun je een ontvanger in het hele land gebruiken.

Dank je wel @Noordzee voor jou terugkoppeling, dat is dan in ieder geval goed geregeld. 😉👍🏼


Hallo @Mario50 ,

Die oude kastjes werken niet meer en gaan nooit meer werken. Je zult daarom een heel nieuw Digitenne-abonnement moeten afsluiten. De oude kastjes kun je eventueel terugsturen naar KPN. Zij zorgen dan voor een milieuverantwoordelijke verwerking. 

 

Je kunt de oude apparatuur in een willekeurige doos gratis retour sturen naar:

KPN, Antwoordnummer 10119, 2400 VB Alphen aan den Rijn. 

 

Een nieuw abonnement afsluiten kan via deze website als je geen abonnement hebt op KPN TV (Interactieve TV) : https://digitenne.kpn.com Een abonnement kost dan 18 euro per maand. 

 

Heb je zelf thuis al wel een abonnement op KPN TV? Dan kun je normaliter via Mijn KPN een extra Digitenne-ontvanger huren voor 5 euro per maand. Veel mensen gebruiken zo'n ontvanger ook bv ook de camping. Realiseer je dan wel dat dit abonnement dan op jouw naam staat en niet op jouw dochters naam. Wil je dit niet? Doe de aanvraag dan niet op deze manier. 

Momenteel lukt het aanvragen vaak niet via Mijn KPN. Dan kun je morgen vanaf 8.00 weer bellen of chatten met KPN. 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

 

Wat betreft de ontvangers : Er zijn losse ontvangers te huur, maar sinds een paar dagen ook een insteekkaart. Deze insteekkaart is alleen maar geschikt voor de meest moderne type TV's. 

Check op deze website of haar TV geschikt is voor de insteekkaart : https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Wil je een insteekkaart? Bel dan sowieso met 0800-0402. 

Openingstijden klantenservice

Voor antwoord op jouw vragen over onze diensten en abonnementen zijn wij bereikbaar op:
Maandag t/m vrijdag van 08.00 tot 20.00 uur.
Zaterdag van 08.00 tot 17.00 uur.
Zon- en feestdagen gesloten.
Probleem of storing
Heb je een technisch probleem of een storing dan zijn wij 24/7 bereikbaar.

@Mario50 

Is de aanvraag gelukt? 


Bedankt voor je antwoord en advies.

 


Voor boven heb ik Digitenne met een goedkope 32ins salora tv. Volgens mij heeft deze een insteek module aan de achterzijde. Vervangt KPN de oude kast voor een kaart, of moet ik dan eerst opzeggen?


@Jeroen Ruiter 

Je kunt via 0800-0402 de ontvanger omruilen. Check op deze website of jouw TV er geschikt voor is :  https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/


Hi @Mario50, ik zie dat de community je al mooi te hulp is geschoten en hoop dat het inmiddels is gelukt om een vervangende ontvanger te bestellen :slight_smile:


Heb allen een gratis digitenne abonnement  en ben dan bang dat het nu dan niet meer zo gaat zijn. 

We gaan het horen.

 

Mvg Mario 


Is het je inmiddels gelukt om te bestellen @Mario50? Of heb je mijn hulp hier nog bij nodig?


Nee nog geen contact  gelegd met kpn hierover..

Hulp is altijd welkom.

Weet jij hoe dit dan zit betreffende dat het nu gratis is incl kastje .

Gr Mario 


Digitenne is al een paar jaar niet meer gratis. Sinds de overgang van het oude DVB-T naar het nieuwe DVB-T2 betaal je altijd vijf euro huur per maand voor en ontvanger of nu ook een insteekkaart. Dit zolang je ook KPN TV (Itv) afneemt bij KPN. Anders kost Digitenne zelfs 18 euro per maand.  


Zou je anders je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee zodat ik je precies kan vertellen wat er in jouw geval nodig is om een werkende Digitenne te bemachtigen en hoeveel je dat al dan niet extra zal kosten :slight_smile:


Ik zie nog geen gegevens van je staan @Mario50, zou je die nog in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Als het niet meer nodig is omdat je het al via een andere weg hebt geregeld, hoor ik het ook graag :wink:


Beste Maja van de KPN.

Heb vandaag contact gehad met de klantenservice. 

Was een fijn gesprek.

Moest artikel nummer van het kastje doorgeven. 

 

Deze kwam niet meer voor in het systeem :joy:

 

Nu wordt en een nieuwe opgestuurd .

Alleen vervelend  dat ik toch 5-, euro pm kwijt ben 

 

Terwijl dit altijd gratis was.

Bedankt voor het meedenken. 

 

Mvg Mario 


Tsjaa, zoals geschreven is Digitenne al een paar jaar niet meer gratis.

Mar vijf euro per maand is ook niet veel. 

 

Veel plezier met het nieuwe Digitenne, je zult merken dat het beeld een stuk mooier is in vergelijking met vroeger. 


Tsjaa, zoals geschreven is Digitenne al een paar jaar niet meer gratis.

Mar vijf euro per maand is ook niet veel. 

 

Veel plezier met het nieuwe Digitenne, je zult merken dat het beeld een stuk mooier is in vergelijking met vroeger. 

👊


Ah, je had een stukje antiek in het bezit dus @Mario50 :wink: Mooi dat je er een nieuwe voor in de plaats gaat krijgen, alvast veel kijkplezier gewenst!