Skip to main content

Ik heb een alles in 1 standaard en mobiel hussel. In dat pakket zitten twee ontvangers. Nu wil ik voor de camping in NL de zenders NPO 1,2, en 3 (FTA zenders) ontvangen via digitenne zonder een abonnement kan dat  technisch?

Moet ik dan een ontvanger inleveren/omruilen voor digitenne of kan het zonder abonnement van 18 euro en alleen betalen voor de huur extra ontvanger ? Zo ja hoeveel is dat per maand. En is dat maandelijks opzegbaar ? Met groet 

Als je een redelijk moderne televisie hebt zit er al een DVB-T2 ontvanger met HEVC in en heb je alleen een extra antenne nodig om de free to air zenders (Nederland 1,2 en 3 en lokaaal) te zien. Wanneer je een wat oudere TV hebt kan je ook met een losse DVB-T2 ontvanger met HEVC deze zenders altijd gratis zien. Deze ontvanger moet je dan wel zelf kopen (niet te koop bij KPN).

Als je het hele pakket zenders wilt zien heb je een KPN ontvanger of insteekkaart nodig.

Volgens mij kan je normaal gesproken voor 5 euro p/maand een ontvanger erbij huren als je al een KPN interactieve TV abbonnement hebt.


Hallo, dank voor je snelle reactie, hier kan ik wel wat mee. Wordt horendol van alle informatie op dit gebied. bedankt. met groet


Als je een redelijk moderne televisie hebt zit er al een DVB-T2 ontvanger met HEVC in en heb je alleen een extra antenne nodig om de free to air zenders (Nederland 1,2 en 3 en lokaaal) te zien. Wanneer je een wat oudere TV hebt kan je ook met een losse DVB-T2 ontvanger met HEVC deze zenders altijd gratis zien. Deze ontvanger moet je dan wel zelf kopen (niet te koop bij KPN).

Als je het hele pakket zenders wilt zien heb je een KPN ontvanger of insteekkaart nodig.

Volgens mij kan je normaal gesproken voor 5 euro p/maand een ontvanger erbij huren als je al een KPN interactieve TV abbonnement hebt.

 

Hallo @prepaidtelfort ,

In aanvulling op het bericht van Waltervl : Bij een moderne TV heb je dan een antenne nodig, maar ook een powerinserter die 5 volt stroom levert aan de actieve antenne. (Of je moet een TV-antenne gebruiken die niet actief is, die antennes stonden lang geleden vaak op de daken.) 

bv deze: 

https://www.cardwriter.nl/maximum-powerinserter-5v.html?utm_source=Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=28446138&utm_content=Maximum+Powerinserter+5V&utm_campaign=EasyAds&gclid=CjwKCAjw3qGYBhBSEiwAcnTRLj0Z75RVJzpz6XE0TAmDViaK7oJD6iAoxXsmG0Bth8luvGIP55n75RoCXQAQAvD_BwE

en de antenne: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/

 

Voor meer informatie over FTA-ontvangers: Lees dit topic maar eens door: 

 


Hartelijk dank voor de reactie (s), Ik heb inmiddels gebeld met KPN maar volgens de medewerker moet ik een abonnnement nemen op digitenne. (18 euro p mnd).

  Heb duidelijk gemaakt dat ik al klant ben, maar helaas bleek het "trekken aan een dood paard". Ben maar gestopt met het gesprek.

Ik ga het topic doorlezen . Dank met groet


Na wat googelen en afgezet tegen het kostenplaatje en persoonlijk gebruik tijdens camping vakantie in NL. Heb ik zojuist een Lenco TFT _ 1028 WH met dvb tuner en FTA zender ontvangst besteld. Hij kan nog retour is dit een acceptabele keus voor iemand die weinig tv kijkt ? En gezien de minimale ruimte in mijn kleine caravan. Ben van voor de watersnood en heb niet zulke hoge eisen op dit gebied. Maar volg graag het nieuws en informatieverstrekking programma's.  Noordzee of watervlo ik hoor graag jullie visie op mijn (mogelijk verkeerde) keus. Gr.


Ok @prepaidtelfort ,

De Lenco-TV is geschikt voor "Digitenne" (alleen de gratis zenders), dus een goede keus. 
 

Want de TV heeft HEVC/dvb-t2 h.265 on board. 
 

Nu nog de antenne en de powerinserter:  

Bij een moderne TV heb je dan een antenne nodig, maar ook een powerinserter die 5 volt stroom levert aan de actieve antenne. (Of je moet een TV-antenne gebruiken die niet actief is, die antennes stonden lang geleden vaak op de daken.) 

bv deze: 

https://www.cardwriter.nl/maximum-powerinserter-5v.html?utm_source=Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=28446138&utm_content=Maximum+Powerinserter+5V&utm_campaign=EasyAds&gclid=CjwKCAjw3qGYBhBSEiwAcnTRLj0Z75RVJzpz6XE0TAmDViaK7oJD6iAoxXsmG0Bth8luvGIP55n75RoCXQAQAvD_BwE

en de antenne: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/

 


Hallo wederom dank voor de reactie. Dat H265. belang had ik tijdens googelen opgepikt.De werking van de antenne daarvoor vreesde ik ook al. Ik was al zover met googelen dat ik de " bierblik antenne " wilde gaan maken. Toch in de (weinige) reviews over dit systeem- TFT 1028 zegt men dat ontvangst wel oke is. Zal ook wel plaatsgebonden zijn in NL. Ik ga het eerst maar proberen. Het aparaat kan nog retour binnen 14 dgn. Tips zijn welkom gr.


Jeetje. Bij alles in 1 kun je voor maar 5 euro per maand er digitenne bij huren. Indien gewenst voor slechts 1 maand. Met alle bij digitenne beschikbare zenders. 

Dus geen 18 euro per maand en ook niet voor minimaal een heel jaar.

Zenders beschikbaar via digitenne 

https://breedbeeldweetjes.wordpress.com/zenderindeling-digitenne/

N.B. espn bij digitenne alleen in combinatie met espn pakket bij Alles in 1.


Oeps , waarom zegt een kpn medewerker in de winkel en aan de telefoon niets over ?????


18 euro per maand ondanks mijn lange klantenbinding met KPN.😤


Oeps , waarom zegt een kpn medewerker in de winkel en aan de telefoon niets over ?????

Mogelijk moet je eerst over op een ander soort abonnement, KPN Hussel. Dat moest ik ook voordat ik Digitenne kon krijgen voor 5 euro per maand. Bij sommige oudere type abonnementen kun je bepaalde uitbreidingen niet doen. 

Maar goed, je bent inmiddels een ander traject ingegaan.  Ga nu eerst even kijken of de FTA-ontvangst gaat lukken via jouw TV. 

In de praktijk heb je vaak ruim voldoende aan de NPO-zenders en de regionale zenders. 

 

Heb je inmiddels de antenne en de power-inserter al besteld?  


Dank voor je reactie. Dat standaard pakket van mij is gehusseld. Vorig jaar. Vervelend dat de kpn winkel en de telefonisch medewerker niet op de hoogte waren. Van de digitenne mogelijkheden.

Maar goed ik ga e.e.a proberen met het bestelde toestel. Ik heb op verschillende sites de specificaties nagelezen. Volgens mij wordt de power - inserter bijgeleverd en antenne werking moet ik nog even uitproberen.  Dat ga ik eerst doen. Veel info van Duitse website gehaald en de Lenco site. 

 


Deze mini televisie ( 10 inch ) is met eigen ontvanger uitsluitend geschikt voor de NPO zenders via “Digitenne”. Deze hebben geen module nodig. Die kan er ook niet in; hij is echt alleen FTA. Als je ooit, via je KPN iTV abonnement ( Alles in 1) over alle Digitenne zenders wilt gaan beschikken zul je het middels de digitenne ontvanger moeten doen. Dan kan dan NIET met dit tv'tje, de hdmi is een uitgang volgens de specs. 
Je kunt er alleen maar de FTA zenders van de NPO mee ontvangen via de bijgeleverde antenne. Hij is ook niet geschikt voor digitale kabel via de coax. Hij heeft alleen T2 HEVC. Je kan er verder NIETS mee. Dan vind ik zo'n 115 euro flink aan de prijs voor zo iets beperkts….

Bronnen ( ook mbt dat de hdmi prut is )

https://www.bol.com/nl/nl/p/lenco-tft-1028wh-draagbare-televisie-hd-met-dvb-t2-10-inch-wit/9200000054160428/

https://www.handleidi.ng/lenco/tft-1028/handleiding?p=5


Deze mini televisie ( 10 inch ) is met eigen ontvanger uitsluitend geschikt voor de NPO zenders via “Digitenne”.


​​​​​​Klopt @PeterG , 

Maar dat is is ook de vraag in dit topic. Zijn vraag is "Kan ik Nederland 1,2 en 3 op Digitenne kijken zonder abonnement". 

Nu nog een geschikte antenne erbij en dan is @prepaidtelfort klaar.  


Hallo Peter en Noordzee dank voor je reactie. Noordzee slaat in de laatste reactie de spijker op zijn kop. Ik ben niet veeleisend op tv gebied en zeker niet op de camping.

 Ervaring leert dat Wi-Fi het ideaal is . Maar op de meeste campings werkt het niet optimaal. COAX geeft ook zijn beperkingen. Een nieuwe televisie kopen met betere specificaties en de juiste afmetingen voor mijn caravan is te duur.

Dus blijft dit aparaat wat mij betreft een mogelijkheid. Ik moet het nog ontvangen en heb er geen mening over. Natuurlijk zullen er betere opties zijn. Vaak valt en staat het bij budget.

En dat is bij mij ook het geval. In dit mooie landje staat niet iedere "aow er op de golfbaan". Ik heb apparaat met geopende doos gekocht, fabrieksgarantie en daardoor korting. Ik zal jullie tips zeker meenemen bij het testen. Maar dank voor de reactie


Dit apparaat vind ik zelf wel een “dure” oplossing. Aangezien je er alleen via Digitenne FTA NPO mee kan kijken. Dus thuis ook niet eens via een ontvanger bv je thuis zenders bekijken.
Dan vind ik 114 euro voor een 10 inch én uitsluitend geschikt voor Digitenne FTA zéér prijzig.

In België krijg je er bv niks mee. Daar wordt niet FTA uitgezonden…. mocht je daar ooit eens op een camping staan.

Heb je in de caravan trouwens al een DAB+ radio? Daarmee krijg je gratis zo'n 80 zenders in digitale kwaliteit. Dan ben je ook voor radio goed voorzien.


Hallo Peter, je hebt  misschien gelijk.

 Als ik goed was voorgelicht door de kpn winkel en de telefonische service. Had ik mogelijk nog wel naar een klein formaat tv gezocht met betere specificaties en het 5 euro digitenne verhaal genomen. Het moet een klein formaat zijn vanwege de ruimte. Maar goed ik zie wel of het werkt. Sta niet het hele jaar op de camping. Het is maar voor incidenteel gebruik. Gr.


Kleinste (echte) tv die ik kan vinden is 24 inch. Dat is ook echt niet groot. Kost wel meer ( ca. + 100 euro ) dan jouw keuze. Maar de verhouding mogelijkheden/kosten is in mijn optie niet onbelangrijk.

Die van jou, met een beelddiagonaal van 10 inch ( 22,5 cm) is echt best klein.

Als je ooit in de (nabije) toekomst naar het volledige pakket wilt kan je weer een aanschaf doen en ben je feitelijk 114 euro duurder uit dan gelijk een geschikt toestel. Voor FTA en CAS.
Deze merken zijn echter niet gegarandeerd met de Module (=insteekkaart): OK.** , Nikkei , ODL .

**van OK. zijn de 24 inch modellen die beginnen met type OLE geschikt voor de module. Die zijn maar zo'n 50 euro duurder dan jouw keuze. Maar besparen dus toch 😉 ;)

Uitleg gebruikte afkortingen.


Ok @prepaidtelfort ,

De Lenco-TV is geschikt voor "Digitenne" (alleen de gratis zenders), dus een goede keus. 
 

Want de TV heeft HEVC/dvb-t2 h.265 on board. 
 

 

 

@prepaidtelfort

Ik heb het apparaat (Lenco) verder bekeken en ik kreeg ineens een flashback. Vijftien jaar geleden had ik zelf (in Zweden) ook zo'n klein Lenco-apparaatje (toen nog een DVB_T-versie) gekocht voor vakanties. 

Ik weet nog wel dat het geen groot succes was. De ontvangst viel erg tegen.  In Zweden en Finland was het geen probleem, maar later in Nederland had ik alleen ontvangst in de buurt van een zendmast.  

Je bent wel in één keer klaar. De antenne word meegeleverd. En heb je ontvangst, dan is het een goedkope oplossing om TV te kijken naar de NPO-zenders. Of in Duitsland naar de Duitse zenders. 

Ben benieuwd naar jouw ervaringen. 

Is het geen succes, dan inderdaad toch maar investeren in een iets grotere TV. 

Ik vond deze (15,6 inch) voor 147,60 inclusief antenne. Dan ben je dus ook in één keer klaar. 

https://www.amazon.nl/dp/B07QNQS29W/ref=asc_df_B07QNQS29W1661653680000/?tag=kieskeurig-21&creative=380333&creativeASIN=B07QNQS29W&linkCode=asn

Deze is wat groter (24 inch) en kost 205 euro 

https://www.bol.com/nl/nl/p/salora-24hdb6505-24-inch-hd-ready-led-2022/9200000108711824/?Referrer=ADVNLPPcef19f00e80dcfe900ae3975a5000051123&utm_source=51123&utm_medium=Affiliates&utm_campaign=CPS&utm_content=txl

Maar daar komen de antenne en power-inserter dus nog bij. 

Bij een moderne TV heb je dan een antenne nodig, maar ook een powerinserter die 5 volt stroom levert aan de actieve antenne. (Of je moet een TV-antenne gebruiken die niet actief is, die antennes stonden lang geleden vaak op de daken.) 

bv deze: 

https://www.cardwriter.nl/maximum-powerinserter-5v.html?utm_source=Merchant+Center&utm_medium=referral&utm_term=28446138&utm_content=Maximum+Powerinserter+5V&utm_campaign=EasyAds&gclid=CjwKCAjw3qGYBhBSEiwAcnTRLj0Z75RVJzpz6XE0TAmDViaK7oJD6iAoxXsmG0Bth8luvGIP55n75RoCXQAQAvD_BwE

en de antenne: 

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/2357641/digitenne-antenne-v6/


Dank. De solara had ik ook ontdekt. Maar is te groot. De 15 inch kan een kandidaat zijn bij slecht resultaat van de Lenco.gr.


Gisteren de Lenco ontvangen, uitgebreid getest. Het werkt prima. Voor mij is het voldoende. Antenne maakt een iele indruk ,maar op de juiste positie werkt hij uitstekend. Hij is wel instabiel. Maar dankzij de magnetische voet en jampotdeksel blijft hij goed staan. Beeld is helder  geluid niet optimaal. Maar verder een handzaam toestel. Ik ben er tot nu toe tevreden mee. Dank voor alle reacties.