Skip to main content
Beantwoord

Klantenservice zei dat ik een nieuwe tv moest kopen, bleek niet nodig

  • 7 August 2024
  • 17 reacties
  • 246 keer bekeken

Klantenservice  heel slecht te bereiken. Eindelijk lukte , bij toeval , door een belafspraak.

Probleem: bij gebruik Diitenne. Geen ontvangst alleen sneeuw.

Medewerker zei dat t niet aan de KPN lag, maar dat t problem bij de tv lag. We moesten maar een nieuwe tv aanschaffen. Dat heb ik gedaan. 

Bij de aansluiting daarvan weer t probleem" sneeuw en geen ontvangst. Via belafspraak maken een 2e medewerker. Na lang zoeken bleek t probleem te liggen in t ontvangstkastje , de Rebox, van de KPN. Dus tv voor niets gekocht. 

Over de Rebox waren we al 4 jaar erg tevreden. Daarvoor hadden we de ZXV7200.  Hier hadden we,alleen maar storingen mee gehad. Medewerker2 beloofde ons het nieuwste kastje te sturen, helemaal up to date. Dat kastje kwam er inderdaad . Bleek het een ZXV7200  uit 2019 te zijn. Nu maar hopen dat deze t wel doet.

Ik deed mijn beklag via het klachtenformulier.  Vanochtend werd ik gebeld. Excuses voor het ongemak, dat was alles. We hadden geen nieuwe tv hoeven te kopen. Toen ik genoegdoening vroeg, kreeg ik als reactie dat mensen alleen maar uit waren op geld.

Dit vond ik een zeer onfatsoenlijke reactie. Ik denk dat KPN eens ernstig moet nadenken over een klantvriendelijke en beter bereikbare klantenservice., zo raken ze trouwe klanten(18 jaar klant) kwijt.

.

Hallo @ini ,

Vervelend verhaal om te lezen…

Maar mocht je nu problemen gaan krijgen met die ZXV-ontvanger? Overweeg dan de CI+-module. Want bij een nieuwe TV, is de kans redelijk groot dat jouw TV geschikt is voor dat module (insteekaart). Dat is het geval als de TV DVB-T2 h.266 (HEVC) ondersteunt en een ook het CI+-module type 1.4. De ontvangst via een CI+-module is vaak beter dan via de ZXV-ontvanger. En je hebt dan ook geen apart kastje meer nodig. 

Meer informatie: 

 


Laat je even weten of het nieuwe kastje het oplost?

Misschien kan in je nieuwe tv wel de CI+ 1.4 module van kpn. Welk merk en type tv heb je gekocht?


 Het lijkt sterk hier op :

 


Mijn oude tv ( 4 jaar oud , een Philips) werkt weer goed. De nieuwe tv was dus helemaal niet nodig. Het Rebox kastje werkte niet. De ZXV7200 hebben we vroeger ook al gehad. Veel storingen en schakelen naar andere zenders verliep heel traag. Daarom toendertijd  een Rebox gekregen. Op dit moment, na 1 avond werkt de ZXV7200  wel., ik hoop dat dit zo blijft. Wat mij stoort is de reactie van KPN, eerst zeggen ze : geen beeld, dat ligt niet aan ons. Koop maar een nieuwe tv. Als blijkt dat defout wel bij KPN ligt , dan zeggen ze " sorry, u had geennieuwe tv moeten kopen. De afhandeling van dit probleem was beneden alle peil.


Ik had idd precies hetzelfde als bij Kees Yagi.


Het spijt me om te lezen dat mijn collega aan de telefoon een verkeerd advies heeft gegeven met betrekking tot jouw Digitenne probleem, @ini. Ik ben blij dat het probleem nu tenminste alsnog is opgelost door middel van een nieuwe Digitenne ontvanger. De nieuwe televisie was dan inderdaad niet nodig. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Ik weet alleen niet zo goed wat je nu van ons verwacht. Ik kan de kosten van de televisie namelijk niet vergoeden. Het enige wat ik kan adviseren is om te kijken of je de TV nog kunt retourneren.


T is opgelost. Ik hoop het althans, want met de nieuwe ontvanger hebben wij al eerder kennisgemaakt. Nl voordat we de Rebox kregen . We hadden hele slechte ervaringen  met de ZXV7200.  Hopelijk gaat het nu wel goed. 

Ik hoef geen vergoeding voor de tv. Ik heb hem kunnen retourneren. 

Maar de manier waarop ons probleem werd behandeld was verre van netjes. De 2e medewerker die ons heeft geholpen met eindeloos geduld. Petje af. Hij was , toen hij tot de conclusie kwam dat de fout bij de ontvanger lag, ook verbijsterd over her advies dat ik een nieuwe tv moest aanschaffen. 

Voor de klantenservice heb ik geen goed woord over. Jammer, naar zo is het. Klantvriendelijkheid  staat niet in hun vaandel. Eerder hoe komt de KPN hier zo goed mogelijk uit.Ook de bereikbaarheid van de klantenservice is bar slecht. 24/7 hulp is er niet bij.

 


Het is absoluut jammer dat mijn collega je een verkeerd advies heeft gegeven. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat de klantenservice per definitie slecht is. Zoals je zelf ook al aangaf, was de tweede medewerker die je sprak wel goed. Wat ik daarmee wil zeggen: hoewel ik snap dat de eerste ervaring negatief was, betekent niet dat elke ervaring zo zal zijn.

Wat betreft de bereikbaarheid van de klantenservice: Wij zijn bij storingen 24/7 bereikbaar op 0800 0402. Voor alle andere vragen kan je op maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 18.00 en op zaterdag tussen 8.00 en 17.00 uur terecht via 0800 0402.


0800 0402 gebeld zondagavond, maandagochtend. En telkens werd verwezen naar de "probleemoplosser" op de website. Daarna werd de verbinding verbroken. Dus geen 24/7 service. De medewerkers van technische dienst waren vriendelijk en behulpzaam. Ook al gaf de eerste het verkeerde advies. Ik heb het over de 'klantvriendelijkheid  van de beantwoorders van het klachtenformulier. 

 


Hoi @ini 
Wat een nare ervaringen heb je...
Even een tip, lost die probleemoplosser niets op bel dan weer en spreek in dat je een medewerker wilt spreken.
Bel je buiten kantoortijden spreek dan in dat je  een storing hebt
(Moet wel een dringende storing zijn)
Dan krijg je iemand van vlees en bloed aan de telefoon.

Normale kantoortijden zijn 
Bereikbaar op: ma t/m vr tussen 08.00 - 18.00 uur, za. 08:00 - 17:00 uur.

Zon- en feestdagen gesloten.


Dus geen 24/7?


En om nou te horen dat je geennieuwe tv had moeten kopen, terwijl dat wel het advies was?

Dat is netjes?


Maar wat is nu eigenlijk je vraag of probleem?


Mijn oude tv ( 4 jaar oud , een Philips) werkt weer goed. De nieuwe tv was dus helemaal niet nodig. Het Rebox kastje werkte niet. De ZXV7200 hebben we vroeger ook al gehad. Veel storingen en schakelen naar andere zenders verliep heel traag. Daarom toendertijd  een Rebox gekregen. Op dit moment, na 1 avond werkt de ZXV7200  wel., ik hoop dat dit zo blijft. 

Fijn @ini dat alles nu goed werkt met de nieuwe ontvanger.  

Als je hier verder hulp nodig hebt in de toekomst, dan horen we het wel. 

 


Ik hoop het. Want deze ZXV7200  begint, net als 5 jaar geleden, al weer te haperen. T beeld staat soms weer enkele seconden stil, Gisteren viel zelfs t beeld helemaal weg. T duurde maar even, maar ik hoop toch echt niet op een herhaling. 

Wat waren we blij met onze Rebox, jammer dat hij na 4 jaar, de geest gaf.


OK @ini ,

Als je nu vaker problemen gaat krijgen met die ZXV-ontvanger?

Overweeg dan de CI+-module en alsnog een nieuwe TV. Want bij een nieuwe TV, is de kans redelijk groot dat jouw TV geschikt is voor dat module (insteekaart). Dat is het geval als de TV DVB-T2 h.266 (HEVC) ondersteunt en een ook het CI+-module type 1.4. De ontvangst via een CI+-module is vaak beter dan via de ZXV-ontvanger. En je hebt dan ook geen apart kastje meer nodig. 

Meer informatie: 

 

 

 


Bedankt voor de tip. Ik weet niet wat we gaan doen. Gisteren viel het beeld weer weg. Trouwens deze tv is pas 4 jaar oud.

Met de Rebox hadden we geen klachten , totdat het apparaat vast liep. Wat ik gelezen heb, zijn wij niet de enigen die hier last van hadden. T liefst zou ik graag een nieuw Rebox kastje. Dan kunnen we weer jaren vooruit.

De huidige storingen moeten niet erger worden...


Reageer