Skip to main content

ik wil graag, als kpn abonnee, digitenne hebben, dit kan natuurlijk, alleen kan ik gee insteekkaart voor de tv krijgen, klopt dit?

Dat klopt momenteel.

Er is een probleem met het bestelsysteem waardoor bestaande klanten alleen een ontvanger kunnen krijgen.

Geen idee of dat bij omruil van Digitenne ontvanger naar module is. Ik heb er weken geleden een module bij bestelt en dat ging toen wel. @Marcia_ ? Hoe zit het nu?

Nota Bene. Weet je zeker dat je tv geschikt is voor het huidige Digitenne systeem? Een van mijn TV's is uit 2013 en heeft DVB-T2. Dat is echter niet voldoende. Het moet i.c.m. zijn met HEVC (ook wel vermeld als H.265). Dus DVB-T2 HEVC.


Ja die kan in mijn tv, heb nu canal digitaal met insteekkaart , werkt prima, de tv is uit 2018, maar kan ik de kaart op een later tijdstip wel krijgen dan?


Die kaart past ook in een TV uit 2013 hier. Maar dat wil nog niet zeggen dat het dan ook werkt. De tv dient écht DVB-T2 HEVC ondersteunen. Lang niet elke tv uit die tijd (v.a. 2018) kan/heeft dat.

In de tv uit 2013 gaat de kaart wel, maar geen zender te krijgen….


Hoi @theson, welkom. 

We bieden inderdaad Digitenne insteekkaarten aan, deze zijn te gebruiken in televisies die zoals @PeterG al aangeeft DVB-T2 ondersteunen. Dit kan je natuurlijk controleren in de handleiding van jouw TV. De meeste TV's uit 2019 en nieuwer zullen hier waarschijnlijk wel over beschikken, daarvoor raad ik je aan om even extra goed te kijken. 

Het is helaas nog niet mogelijk om, wanneer je al Digitenne van KPN afneemt en je gebruikmaakt van een TV-ontvanger, om deze TV ontvanger om te wisselen voor een insteekkaart. 


Hartelijk dank, ik ga ermee aan de gang


Per wanneer zou ik een digitenne bakje kunnen omruilen voor een insteekkaart. Heb al diverse malen gebeld maar krijg geen duidelijkheid hier over.

Dan zijn er geen kaarten dan is er al een opgestuurd welke naar een week er nog niet is en ga zo maar door.

Vind dit een slechte reclame van KPN

Hopende op een duidelijk antwoord.

M.v.g. T.de Grouw


@Aquastar @theson 

Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart. Mocht je dat willen, kan je het beste even opnieuw bellen met 0800-0402. De medewerkers daar kunnen ook een eventueel nieuw Digitenne abonnement annuleren, want aan een nieuwe ontvanger heb je natuurlijk niets als je een insteekkaart had gewild!


@Aquastar @theson 

Er is sinds deze week een mogelijkheid om als bestaande klant een insteekkaart te bestellen. Hiervoor moeten dan alle huidige Digitenne ontvangers ook omgezet worden naar een insteekkaart. Mocht je dat willen, kan je het beste even opnieuw bellen met 0800-0402. De medewerkers daar kunnen ook een eventueel nieuw Digitenne abonnement annuleren, want aan een nieuwe ontvanger heb je natuurlijk niets als je een insteekkaart had gewild!

Hallo

Heb dit al diverse malen geprobeerd maar helaas.

Heb nu 3 kastjes en zou daar 1 van willen omzetten in een kaart, geef dan het casnr. door van welke opgezegd kan worden maar krijg steeds een ander antwoord.

En contact meestal met onduidelijke telefonistes die dan eerst navraag moeten doen over het een en ander.

 


Hallo,

Heb dit al diverse malen geprobeerd om een kastje om te ruilen voor een insteekkaart maar het lukt steeds niet.

Heb nu 3 kastjes en geef dan het casnr.door welk kastjes opgezegd kan worden maar er gebeurd niks. 

Ook vind ik de medewerkers heel onduidelijk en weten vaak niet over hoe het product werkt, dus moeten vaak een leidinggevende vragen en sta je lang in de wacht.


@Aquastar 

Het kan alleen als je al jouw drie kastjes inruilt. 
 

Je zou kunnen overwegen om het toch te doen op die manier en dan voor jouw tweede en derde TV een eigen ontvanger te gebruiken. Zelf doe ik dat ook voor mijn tweede TV, daar gebruik ik een XORO-ontvanger voor: 

Xoro HRM 8761 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07BBB48PY/ref=sr_1_13?__mk_nl_NL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2EPP2D4ADX80O&keywords=dvb-t2+receiver+mit+ci+plus+slot&qid=1636275688&sprefix=dvb-t2+re%2Caps%2C163&sr=8-13

inclusief USB-recorder. 
 

Het is een investering, maar deze ontvanger werkt zelfs beter dan jouw huidige KPN-ontvangers. En je hebt het voordeel dat je binnen enkele dagen drie CI+-modules in huis hebt.


dank voor de feedback, ik ga ermee aan de slag


dank voor de feedback, ik ga ermee aan de slag

Heb je al jouw drie ontvangers omgeruild voor insteekkaarten? 
 

En heb je al een XORO besteld?Â