Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80962 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

• Nieuwkomer
  • May 17, 2021

Thomas

Super het werkt weer als vanouds, dank je voor de snelle en adequate actie

• May 18, 2021

Beste lezer

We hebben onze digitenne tijdens de wintermaanden niet gebruikt, maar hebben hier wel een Digitenne-abonnement voor sinds 15-06-2020.

Ik heb de tv meer dan een uur op NPO1 laten staan, fabrieksinstellingen teruggezet en de ontvanger meer dan een kwartier op RTL4 laten staan.

Helaas heeft niets geholpen en krijg ik alleen ontvangst op NPO1, 2 en 3 en bij de overige zenders krijg ik de foutmelding E-016-0.

Hoe krijg ik z.s.m. weer beeld op alle zenders?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hi @Ditty, we hebben je reactie verplaatst naar dit algemene topic over Digitenne. Lees ook het startbericht bovenin voor de zekerheid even door, daarin geeft Noordzee tips en uitleg :) Als het niet lukt, vul dan je forumprofiel zo volledig mogelijk in, samen met het CAS-ID. Als je ons hier een seintje geeft zo gauw je dit hebt gedaan, dan kijken we er voor je naar!

• Nieuwkomer
  • May 21, 2021

Hallo KPN,

kunnen jullie mijn digitenne decoder weer activeren. Hij geeft foutcode E016. Ik heb hem een poos niet gebruikt. 
Het CAS nummer is 7012-802-318-4

mvg,

Minnee

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Beste lezer

Ik heb de digitenne het afgelopen jaar niet gebruikt, maar heb hier wel een Digitenne-abonnement voor sinds 2008.

Ik heb de tv meer dan een uur op NPO1 laten staan, fabrieksinstellingen teruggezet en de ontvanger meer dan een kwartier op RTL4 laten staan.

Inmiddels heb ik wel een software update binnen gekregen. Ook het kastje al een keer opnieuw gestart.

Helaas heeft niets geholpen en krijg ik alleen ontvangst op NPO1, 2 en 3 en bij de overige zenders krijg ik de foutmelding E-016-0.

Ik heb in mijn profiel de gegevens gezet.

Peter.

Denise van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20

Beste lezer

Ik heb de digitenne het afgelopen jaar niet gebruikt, maar heb hier wel een Digitenne-abonnement voor sinds 2008.

Inmiddels heb ik wel een software update binnen gekregen. Ook het kastje al een keer opnieuw gestart.

Peter.

@Peter_52 Welkom! Voor zover ik kan zien, zou jouw Digitenne ontvanger gewoon actief moeten zijn. Voor de zekerheid heb ik de ontvanger een zetje gegeven. Zou je deze nog een keer een uur op NPO1 willen laten staan?

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Beste lezer

Peter.

@Peter_52 Welkom! Voor zover ik kan zien, zou jouw Digitenne ontvanger gewoon actief moeten zijn. Voor de zekerheid heb ik de ontvanger een zetje gegeven. Zou je deze nog een keer een uur op NPO1 willen laten staan?

Ontvanger staat aan op Ned1. Straks kijken of het succes heeft gehad.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Heb je inmiddels alle zenders terug @Peter_52? Hoor het graag!

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Heb je inmiddels alle zenders terug @Peter_52? Hoor het graag!

@Maja_ :  Nee, helaas. Alleen nog 1-2-3 en een lokale zender (nh-nieuws)

Hij geeft nog steeds de error code. Ook op de pagina abonnement status staat:
Basis abonnement: nee

Ik laat hem nog even aan staan..

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hmm, balen dat het niet het gewenste resultaat geeft :slight_frown:

Zou je nu anders ‘Stap 3’ van dit startbericht willen uitvoeren?

Stap 3) Handmatig zoeken naar zenders

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe coulomn).

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Ontvanger gezet op 27 ( volgens blauwe tabel ) en de zenders opnieuw laten zoeken. Ik zag CNN inderdaad voorbij komen als gevonden.

Staat nu weer te wachten…

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Ontvanger gezet op 27 ( volgens blauwe tabel ) en de zenders opnieuw laten zoeken. Ik zag CNN inderdaad voorbij komen als gevonden.

Nog steeds de foutcode: E016-0 

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Nog steeds de foutcode: E016-0 

Hallo,

om 21:00 uur kwam CNN weer in beeld, en heb gelijk de andere kanalen er in gezet. Nu weer alle kanalen beschikbaar..

Bedankt voor de tips..

Ik kan weer op de camping TV kijken…

Peter..

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Nou zeg :slight_frown:

Ik wil nu als eerst voorstellen om even te controleren of je wel écht een goede signaalsterkte ontvangt op het moment.

Druk op de [ANT] toets van de afstandsbediening en volg de instructies op het scherm. Druk dan op OK. De blauwe balk geeft aan hoe goed de ontvangst van de antenne is!

Wat voor type antenne heb je trouwens? Is dat al wel een V5 antenne? Of staat er een 4 of nog iets anders op die van jou?

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Nou zeg :slight_frown:

Ik wil nu als eerst voorstellen om even te controleren of je wel écht een goede signaalsterkte ontvangt op het moment.

Druk op de [ANT] toets van de afstandsbediening en volg de instructies op het scherm. Druk dan op OK. De blauwe balk geeft aan hoe goed de ontvangst van de antenne is!

Wat voor type antenne heb je trouwens? Is dat al wel een V5 antenne? Of staat er een 4 of nog iets anders op die van jou?

@Maja_ 

Ik had de sterkte van het signaal al bekeken en die stond op 100%.

Ik had zelfs vanmiddag al eventuele storingsbronnen uit de buurt gehaald, maar dat mocht niet helpen. Ik heb net op de antenne gekeken, en dat is een Funku V4.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Ah, dan ga ik er per direct een nieuwe antenne naar je opsturen @Peter_52, de V4 werkt niet zo goed samen met het vernieuwde Digitenne signaal waardoor ik het vermoeden heb dat jouw CAS ID niet het activatie-seintje kan ontvangen. Je ontvangt de antenne met een dag of 2, laat je weten of het met die nieuwe wél goed gaat?

• Deelnemer
  • May 24, 2021

Ah, dan ga ik er per direct een nieuwe antenne naar je opsturen @Peter_52, de V4 werkt niet zo goed samen met het vernieuwde Digitenne signaal waardoor ik het vermoeden heb dat jouw CAS ID niet het activatie-seintje kan ontvangen. Je ontvangt de antenne met een dag of 2, laat je weten of het met die nieuwe wél goed gaat?

@Maja_ 

na ontvangst ga ik hem gelijk uittesten. Je hoort het resultaat..

Bedankt..

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 25, 2021

Hallo KPN,

kunnen jullie mijn digitenne decoder weer activeren. Hij geeft foutcode E016. Ik heb hem een poos niet gebruikt. 
Het CAS nummer is 7012-802-318-4

mvg,

Minnee

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Dag @Minnee Gaan we doen! Zou je nog wel jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

Goedemiddag,

Wij hebben onze tweede ontvanger onder het stof vandaag gehaald, en die geeft nu E017-0

Heb mijn profiel aangepast met het CAS nummer van deze ontvanger. Kunt u een activatiesignaal sturen?

Met vriendelijke groet,

Robin Boelen

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@RBoelen.Houweling Super, goed dat je ons gevonden hebt! Ik heb het activatie-seintje gegeven :) Laat je 'm een uur op NPO 1 staan? Dan moeten alle zenders het daarna weer doen.

@RBoelen.Houweling Super, goed dat je ons gevonden hebt! Ik heb het activatie-seintje gegeven :) Laat je 'm een uur op NPO 1 staan? Dan moeten alle zenders het daarna weer doen.

Hij doet het inmiddels, dankjewel!

• Topper
  • May 28, 2021

Helaas nog geen espn te zien. Krijg nu een melding E016-0

ondanks langdurig op Nederland 1 enzovoort

daarnaast doet de afstandsbediening het opnieuw niet ondanks nieuwe batterijen enzovoort

Graag een oplossing 

• Deelnemer
  • May 28, 2021

Ah, dan ga ik er per direct een nieuwe antenne naar je opsturen @Peter_52, de V4 werkt niet zo goed samen met het vernieuwde Digitenne signaal waardoor ik het vermoeden heb dat jouw CAS ID niet het activatie-seintje kan ontvangen. Je ontvangt de antenne met een dag of 2, laat je weten of het met die nieuwe wél goed gaat?

@Maja_

na ontvangst ga ik hem gelijk uittesten. Je hoort het resultaat..

Bedankt..

Antenne via de post ontvangen en aangesloten. Het lijkt er inderdaad op dat deze beter werkt. Van mij mag je deze call sluiten. Bedankt voor de hulp en de nieuwe antenne.. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is goed om te lezen @Peter_52, veel kijkplezier! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

@SjakieDO, dat kan komen doordat het activatiesignaal 14 dagen geleden was gestuurd. Ik stuur die nu nogmaals, ben je nog op de camping en in de gelegenheid de ontvanger een uur aan te laten staan?

• Topper
  • May 29, 2021

Dat is goed om te lezen @Peter_52, veel kijkplezier! Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.

@SjakieDO, dat kan komen doordat het activatiesignaal 14 dagen geleden was gestuurd. Ik stuur die nu nogmaals, ben je nog op de camping en in de gelegenheid de ontvanger een uur aan te laten staan?

Dank je wel @Jasper 

ik ga de ontvanger straks een uur minimaal aanzetten

hoop dat het dan wel lukt