Skip to main content

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

De Digitenne Manager

Deze servicetool heet de Digitenne Manager. Met de Digitenne Manager heb je de controle over je eigen kijkervaring.

Enkele problemen die je via deze tool kunt verbeteren of oplossen:

• Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

Als dat niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe column).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software updates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Lukt dat niet? Dan kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice op het gratis telefoonnummer 0800 0402.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

@Gijs TVK : Kun je aangeven op wiens naam digitenne is aangevraagd? ( kan in je profiel, hoeft niet publiekelijk) Je hebt in je profiel een postcode + huisnummer staan waar digitenne actief is en een klantnummer (op een ander adres) waar ook digitenne actief is. Nu weet ik niet waar ik moet zoeken 🙂
@Erwin

sorry ik had het verkeerde klantnummer (ik heb er meerdere in beheer). e.a. aan gepast in mijn profiel.
@Gijs TVK : No problem. Ik heb deze net een duwtje in de juiste richting gegeven. Je zou binnen een half uurtje alle zenders moeten hebben. Desnoods nog even een nieuwe scan doen. Laat je weten of het gelukt is?
Het is gelukt, ik heb iets meer zenders nu.
Ik heb een nieuw kastje gekregen om op mijn boot Digitenne te ontvangen. Krijg nu alleen net 1,2 en 3 en de boodschap dat Digitenne niet is geactiveerd. Mijn CAS ID is (...)

Kunt u dit aanpassen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Goede avond,

Ik heb gister gebeld voor een digitenne noodpakket wegens een verhuizing. Nu is er een fout gemaakt met het alles in 1 pakket interactieve tv, die is te vroeg door kpn zijn fout op het nieuwe adres geactiveerd waardoor die op het oude adres het niet meer doet. Vandaar dus het digitennnoodpakket die we vandaag geheel kosteloos zouden kunnen gebruiken om toch nog tv te hebben. Nu hebben we meerdere malen alles opnieuw geïnstalleerd en krijg continu de foutcode e016-0 u heb geen abonnement voor deze zender. Dit lijkt me niet de bedoeling! Nu had ik kpn gebeld word van het kastje naar de muur gestuurd. Graag wil ik dit opgelost hebben kan iemand mij helpen?

*Admin: topic samengevoegd met verzameltopic

Hoi @Melv, We hebben jouw reactie over het hoofd gezien. Excuses daarvoor. Ik denk dat er al iets aangedaan is, zo niet help ik je verder. Zou je daarvoor nog het CAS-ID nummer van je ontvangen willen toevoegen aan jouw forumprofiel?(deze gegevens zijn alleen inzichtelijk voor KPN Moderators en voor jezelf) Dan kan ik de ontvanger activeren waardoor de foutcode verdwijnt.
Beste,

Ik heb ook een e017-0 melding.

Heb alles geprobeerd. Ik kom niet verder.

Hen mijn gegevens aangevuld inclusief casid.

Graag verneem ik wat jullie voor me kunnen betekenen.
Ik heb een nieuw kastje gekregen om op mijn boot Digitenne te ontvangen. Krijg nu alleen net 1,2 en 3 en de boodschap dat Digitenne niet is geactiveerd. Mijn CAS ID is (...)

Kunt u dit aanpassen?

Hallo @Aartb Volgens mij is het probleem inmiddels verholpen, klopt dat? Je hebt contact via de klantenservice gehad en volgens mij zijn daar de juiste stappen gezet om dit op te lossen. Ik hoor het graag als er nog iets niet werkt.

Beste,

Ik heb ook een e017-0 melding.

Heb alles geprobeerd. Ik kom niet verder.

Hen mijn gegevens aangevuld inclusief casid.

Graag verneem ik wat jullie voor me kunnen betekenen.

Hallo @Mvou Ik heb je ontvanger vanaf hier een zetje gegeven, zodat hij zich opnieuw kan aanmelden. Zou je de ontvanger willen resetten en de zenders opnieuw willen zoeken? Daarna is het zaak om de ontvanger een uurtje op NPO 1 te laten draaien, zodat alles goed aangemeld blijft. Ik hoor graag of het gelukt is!
@Aartb is gelukt.

Bedankt
Goedendag, ik heb nog een ontvanger met E017-0. gegevens staan in mijn profiel.
Goedendag, ik heb nog een ontvanger met E017-0. gegevens staan in mijn profiel.

Hallo @Gijs TVK Handig dat je alle gegevens al hebt vermeld! Ik heb je ontvanger opnieuw geactiveerd. Aan jou nu het verzoek om de ontvanger te resetten en de zenders opnieuw te zoeken? Daarna is het zaak om de ontvanger een uurtje op NPO 1 te laten draaien, zodat alles goed aangemeld blijft.
Ik krijg na aansluiting van nieuwe digitenne kastje ZXV7200 foutmeldingen en bericht dat ik geen abonnement heb. Krijg alleen npo 1, 2 en 3. Ik heb gelezen dat het een systeemfout is en dat het te maken heeft met de koppeling van het casnummer met mijn abonnement..?

Ik krijg na aansluiting van nieuwe digitenne kastje ZXV7200 foutmeldingen en bericht dat ik geen abonnement heb. Krijg alleen npo 1, 2 en 3. Ik heb gelezen dat het een systeemfout is en dat het te maken heeft met de koppeling van het casnummer met mijn abonnement..?

Klopt inderdaad, @Antonio54 Ik heb je ontvanger een digitaal duwtje gegeven. Ook voor jou: wil je de ontvanger resetten en de zenders opnieuw zoeken? Daarna is het zaak om de ontvanger een uurtje op NPO 1 te laten draaien, zodat alles goed aangemeld blijft.
@Bart_ ontvanger is weer actief, bedankt
sinds kort digitenne. Alleen npo1-2 en 3

sinds kort digitenne. Alleen npo1-2 en 3

Ik zie dat je je gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forumprofiel. Ik heb het daarom gelijk voor je nagekeken. Ik zie dat het abonnement op 19 augustus pas ingaat. De ontvanger wordt altijd van te voren toegestuurd. Na ontvangst van het installatiepakket kan je direct de tv-ontvanger aansluiten en de zenders NPO 1, 2 en 3 ontvangen. Vanaf de startdatum van het abonnement kan je ook de andere zenders bekijken. Dit staat ook in de bevestiging. Nog even geduld dus. ☺️
CAS nummer ****

Admin: CAS ID verborgen ivm privacy
CAS nummer ****

Admin: CAS ID verborgen ivm privacy

Bij mij betreft het code E016-0. Ik heb al diverse malen opnieuw geïnstalleerd en ook wat tips van de site geprobeerd. Helaas zonder resultaat....
Beste KPN, ik kan alleen NPO1 2 en 3 en TV West ontvangen. Ik heb wat fora doorgekeken en voorgestelde oplossingen uitgeprobeerd, maar zonder succes. Zojuist ook gegevens aan profield toegevoegd (naam, postcode, huisnummer, klantnummer, CAS-ID). Zou u kunnen kijken of er iets niet goed staat in de administratie?

@Peterduijndam1973, welkom! Ik heb je bericht samengevoegd met dit verzameltopic. Dank alvast voor het CAS ID. Die heb ik in je forumprofiel opgeslagen. Wil je daar ook nog je adresgegevens noteren? Dan kan ik hier je abonnement erbij pakken en dit controleren.
Heb 2wkn prima digitenne gekeken met het nieuwe kastje. Maar nu houd ie er ineens mee op....

Ik krijg de foutemelding E017-0 abbo niet geactiveerd.

Weet iemand raad?

@WolfBleek Ik heb het voor je nagekeken. De ontvanger staat correct geregistreerd. Ik heb de ontvanger een refresh gegeven. Zou je de zenders opnieuw 'uitgebreid' willen zoeken? Ik hoor graag of je weer tv kan kijken.

@Qazzaq Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?
@WolfBleek Ik heb het voor je nagekeken. De ontvanger staat correct geregistreerd. Ik heb de ontvanger een refresh gegeven. Zou je de zenders opnieuw 'uitgebreid' willen zoeken? Ik hoor graag of je weer tv kan kijken.

@Qazzaq Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Zodra we je gegevens hebben ontvangen kunnen we dit verder uitzoeken. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan?

@Vikash

alles in gevuld, alleen mijn CAS-ID..... geen idee waar ik dat kan vinden🤔
@Vikash

Het CAS-ID nummer vindt je terug op de doos of onderop de ontvanger.

@Vikash

Het CAS-ID nummer vindt je terug op de doos of onderop de ontvanger.

@Vikash

dank. Gevonden en ingevuld