Skip to main content

[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

De Digitenne Manager

Deze servicetool heet de Digitenne Manager. Met de Digitenne Manager heb je de controle over je eigen kijkervaring.

Enkele problemen die je via deze tool kunt verbeteren of oplossen:

• Geen of slecht beeld/ geluid
  • Zenders werken geheel niet of haperen
  • Geen goed bereik
  • Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
  • Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
  • Foutcode op het scherm
  • Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
  • Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
  • En nog meer!

Als dat niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe column).
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software updates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Lukt dat niet? Dan kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice op het gratis telefoonnummer 0800 0402.

Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.

25 : Friesland, Drenthe en Groningen
27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht
28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo
31 : Texel
35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda
44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel

Graag gedaan @Ruuth  :thumbsup_tone5:   Fijn dat je weer beeld hebt op alle zenders! 

Sinds 24/12/2019 een nieuwe RBX2800 ontvanger aangesloten. Per 1/1/2020 ontvang ik enkel de NPO zenders en de commerciële zenders geven foutcodes E150-0 en E017-0. 

Ik heb inmiddels mijn (nieuwe?) CAS-nummer in mijn profiel gezet

Kan mijn nieuwe ontvanger weer geactiveerd kan worden?

Vriendelijke groet: Theo-Bee

Dag @Theo-Bee Ik heb je ontvanger een zetje gegeven. Zou je de ontvanger nog wel even willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en daarna de ontvanger een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan blijft alles ook goed staan. 

Dag @Theo-Bee Ik heb je ontvanger een zetje gegeven. Zou je de ontvanger nog wel even willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en daarna de ontvanger een uurtje op NPO 1 willen laten staan? Dan blijft alles ook goed staan. 

Dank je wel, Bart_

Ik heb, als test, enkel je 3e instructie uitgevoerd - een uurtje NPO1. 

1. Ontvanger resetten - niet nodig

2. Zenders opnieuw zoeken - niet nodig

3. Uurtje op NPO1 laten staan - uitgevoerd

Na een uur waren alle zenders weer beschikbaar. 

Sinds de "uitvinding" van (onafhankelijke) Apps is het resetten van een computer, tablet en telefoon niet meer nodig. 

A. Het zou best kunnen dat na de "ontvanger een zetje te geven" de update al na 15 min of 20 min of 30 min uitgevoerd wordt in plaats van na "een uurtje". 

B. Het zou best kunnen dat de ontvanger op elke willekeurige zender mag staan om "een zetje" te kunnen ontvangen. Op het forum wordt bijvoorbeeld CNN (bouquet) genoemd. 

C. Na 7 dagen wiegerde de nieuwe ontvanger om commerciële zenders te ontvangen en gaf een foutmelding op het scherm (E150-0, E017-0) en een website met instructies. Echter deze instructies waren onvoldoende om de juiste stappen te zetten om het E017-0 (Basis-abonnement en CAS-nummer) te helpen oplossen. 

Goedemiddag,

Ik had al een berichtje geplaatst bij Noordzee, maar volgens mij ging dat ergens niet goed.
Bij mij dus hetzelfde probleem, foutcode e-150.
Het werkte 1 week, daarna alleen 1-2-3.
Na alle handelingen, nog geen resultaat, dus graag hulp van jullie kant.

met vriendelijke groeten,
Roger

@Paparozzie wil graag een activatie  op de twee andere ontvangers. 

Hallo @Paparozzie, welkom op het KPN forum. Leuk dat je de community vraagt om je te helpen. Ik zie dat je drie CAS-id in je profiel hebt staan. Welke functioneert niet meer? Dan gaan we die even aanslingeren ;) 

@Nadia 

Het gaat bij @Paparozzie om de CAS nr. .....-1 en .....-5. Twee ontvangers dus die niet werken. 

Ok, check! Beiden een refresh gegeven. Mijn taakje is uitgevoerd :)

Wil je nu de stappen volgen die @Noordzee aangeeft, @Paparozzie ? Dan heb je binnen no time weer signaal!

Nadat Nadia jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44. 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Voor de meelezers : paparozzie heeft laten weten dat alles weer werkt. 

Goedemorgen @Maes. Ik zie dat je je gegevens al hebt achtergelaten op het KPN Forum profiel, Ik heb het daarom gelijk kunnen uitzoeken. Het kan inderdaad voorkomen dat een ontvanger uit een noodpakket stopt met werken na 7 dagen.Ik heb zojuist intern doorgegeven dat dit het geval is bij jou. We zullen deze ontvanger opnieuw moeten activeren. Binnen 24 uur wordt deze ontvanger weer geactiveerd en kan je weer televisie kijken. Excuses voor het ongemak.

Hoi Vikash,Of Noordzee Wij hebben hier een contract voor 3 digitenne kastjes, van twee ervan werken alle abbonement zenders netjes, maar van de derde werkt dat niet, enkel de free to air zenders, , ik heb dit kastje al een tijd op de cnn frequentie aan gezet, daarna een aantal dagen op npo1, maar de update doet niets. 

kan jij die even nazien zodat daar weer leven in komt? kastje wat niet werkt heeft nr cas 4657-214-252-2, De andere cas nummers weet ik niet zo uit mijn hooft, maar dat moet je zo kunnen zien in de administratie.

Het zou kunnen dat ik het verkeerde kastje heb aan gegeven, daar ik nog 2 reserve kastjes hier heb staan van een vorig fout abbonement, ik heb deze ook een tijdje aan gezet, maar die doen het ook niet< als het goed is is het gegeven cas nummer van het juiste kastje uit de set van de 3 werkende..  Grag even je reactie als dat kan. Contract staat op mevrouw vd Basch, vdKroef. 

Of heb ik misschien het verkeerde cas nummer aan staan? 

mvgrt R van Rijn, VRM marine Brielle

@VRM marine Bedankt voor je bericht! Wat ik kan doen is de niet-werkende kastjes een activeringssignaal geven. Dit duurt om en nabij 1 uur voordat je dan weer beeld hebt. Zodra ik dit gedaan heb kan je de stappen die @Noordzee hier benoemd uitvoeren.

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel. Dan kijk ik even of ik alle CAS-ID's boven water kan toveren. 

Nadat Nadia jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen een uur weer.

Als dat toch niet lukt?
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 44. 

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Hoi Vikash,Of Noordzee Wij hebben hier een contract voor 3 digitenne kastjes, van twee ervan werken alle abbonement zenders netjes, maar van de derde werkt dat niet, enkel de free to air zenders, , ik heb dit kastje al een tijd op de cnn frequentie aan gezet, daarna een aantal dagen op npo1, maar de update doet niets. 

kan jij die even nazien zodat daar weer leven in komt? kastje wat niet werkt heeft nr cas 4657-214-252-2, De andere cas nummers weet ik niet zo uit mijn hooft, maar dat moet je zo kunnen zien in de administratie.

Het zou kunnen dat ik het verkeerde kastje heb aan gegeven, daar ik nog 2 reserve kastjes hier heb staan van een vorig fout abbonement, ik heb deze ook een tijdje aan gezet, maar die doen het ook niet< als het goed is is het gegeven cas nummer van het juiste kastje uit de set van de 3 werkende..  Grag even je reactie als dat kan. Contract staat op mevrouw vd Basch, vdKroef. 

Of heb ik misschien het verkeerde cas nummer aan staan? 

mvgrt R van Rijn, VRM marine Brielle

@VRM marine Bedankt voor je bericht! Wat ik kan doen is de niet-werkende kastjes een activeringssignaal geven. Dit duurt om en nabij 1 uur voordat je dan weer beeld hebt. Zodra ik dit gedaan heb kan je de stappen die @Noordzee hier benoemd uitvoeren.

Zou je je postcode en huisnummer willen toevoegen aan je profiel. Dan kijk ik even of ik alle CAS-ID's boven water kan toveren. 

Als dat toch niet lukt?

Zojuist de adres gegevens Aangevuld, Let op < mijn vrouw heeft haar gegevens op gegegeven, vandaar de dubbele naam. 

Bestaande derde kastje wat niet werkt heeft een tijdje zonder stroom gestaan op de boot, Wwarschijnlijk is dat de oorzaak, ik weet echter niet of ik per ongeluk het verkeerde kastje er op heb zitten van het vorige contract waar iets mee mis was gegaan.. Het cas nummer wat ik heb op gegeven is dat van de gene die nu aanstaat.(cas ******252-2, )  Mocht dat niet de juiste zijn graag even het correcte nummer, dan wissel ik hem om.  (adres gegevens profiel zijn nu ingevuld.)  

.<)

@VRM marine Ik heb een activeringssignaal gegeven! Als het goed is werkt het kastje weer binnen één uur. 

@VRM marine Ik heb een activeringssignaal gegeven! Als het goed is werkt het kastje weer binnen één uur. 

Toppie, het werkt weer! Bedankt Lisa!  Ik had dus toch het juiste kastje! lol   

@ Noordzee, Signaal in Brielle is een stuk beter de laatste tijd! (al is het bouqet waar cnn in zit wel zwakker. en geeft soms storing (rest is 100%, die van cnn is rond de 50 tot 80%) 

Fijn @VRM marine , dat alles nu een stuk beter werkt dan van de zomer. :thumbsup_tone4:

@ Noordzee,(al is het bouqet waar cnn in zit wel zwakker. en geeft soms storing (rest is 100%, die van cnn is rond de 50 tot 80%) 

Ik heb nog steeds het idee dat jij het sterkste signaal ontvangst vanuit Den Haag Zichtenburg. Vanuit die mast wordt het CNN-bouquet met 5 kW uitgezonden, terwijl de overige vier bouquetten met 10 kW de lucht in gaan. 

@VRM marine Fijn om te horen dat het weer werkt! @Noordzee bedankt voor je bijdrage.

Vorige week een nieuwe kastje gekregen, heeft enkele dagen prima gewerkt tot vandaag. Hij geeft fout code E150-E170 aan

Admin: bericht naar lopende topic verplaatst

Hallo @Liinn, welkom! Wil jij je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Als je onder ‘persoonlijke opmerkingen’ ook je CAS ID wilt vermelden, dan ga ik ervoor zorgen dat ‘ie het snel weer doet! 

Beste @Liinn, ik heb het CAS ID geactiveerd! Wil je nog eens proberen of het nu werkt? 

Hallo! 

Mijn digitenne kastje is al een tijdje niet aangeweest en nu krijg ik de foutcode E033-0. Ik had al gelezen wat ik allemaal kon proberen, maar tevergeefs. Wat kan ik nu het beste doen?

Groetjes Celine 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Mijn digitenne kastje is al een tijdje niet aangeweest en nu krijg ik de foutcode E033-0. Ik had al gelezen wat ik allemaal kon proberen, maar tevergeefs. Wat kan ik nu het beste doen?

Hoi Celine. Welkom op het KPN Forum! Ik heb jouw ontvanger zojuist een zetje gegeven. Zou je de stappen van het eerste bericht in dit topic willen doorlopen? Zodra je beeld hebt op CNN, dan kan je weer uitgebreid zenders zoeken. We horen graag van je of het is gelukt. :slight_smile:

Na twee weken van beeld en geluid krijg ik nu de melding dat digitenne nog niet geactiveerd is.

Krijg de foutcode: E017-0.

Ik heb mijn profiel ingevuld en ik hoop dat dit zo spoedig mogelijk verholpen kan worden.

Gr

Admin: bericht samengevoegd met verzameltopic