Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?
[Oplossing] Foutcode E016-0, E017-0 of E150-0
Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt. Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.
De Digitenne Manager
Deze servicetool heet de Digitenne Manager. Met de Digitenne Manager heb je de controle over je eigen kijkervaring.
Enkele problemen die je via deze tool kunt verbeteren of oplossen:
Geen of slecht beeld/ geluid
Zenders werken geheel niet of haperen
Geen goed bereik
Defecte afstandsbediening omruilen voor een nieuwe
Alleen NPO1, NPO2 en NPO3 zijn beschikbaar
Foutcode op het scherm
Problemen met ESPN of het Erotiek kanaal
Problemen met het CAS-ID worden snel op afstand opgelost
En nog meer!
Als dat niet lukt, dan kun je het zenders zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder (zie: blauwe column).
Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening
Deze manier kan helpen omdat KPN het activatiesignaal (en ook software updates) meestuurt op het kanaal van CNN. Bij standaard zenders zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Lukt dat niet? Dan kun je hiervoor contact opnemen met onze klantenservice op het gratis telefoonnummer 0800 0402.
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.
25 : Friesland, Drenthe en Groningen 27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht 28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 31 : Texel 35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
Bladzijde 65 / 119
Hey @Rukkie welkom op het forum! Dank voor het alvast invullen van je gegevens. Ik zie hier dat deze inderdaad niet geactiveerd is. Zorg ervoor dat je antenne goed uitgericht is op de mast. Reset hem even en zet hem dan aan op een van de NPO's en laat hem minimaal een uur aanstaan. Als dat niet helpt, kom hier terug, dan kijken we verder. Geef dan ook even aan of je wel een Funke v5 antenne hebt.
Hallo Erik, ik heb alles gedaan maar ik krijg nog steeds dezelfde foutcodes. Wat is de volgende stap. ?
@Rukkie
Als dat toch niet lukt? Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.
Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. De kanaalnummers verschillen per regio en staan hieronder.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Hierboven staat een procedure van handmatig zenders zoeken. Wat betreft de genoemde frequenties : Dit is de huidige indeling.
25 : Friesland, Drenthe en Groningen 27 : Limburg, Zuid-Holland, Noord-Holland-Zuid en Utrecht 28 : Gelderland, Noord Brabant (midden en oost), regio Venlo 31 : Texel 35 : Zeeland en regio Roosendaal/Breda 44 : Flevoland, Noord-Holland-Noord en Overijssel
@Rukkie Ik heb er nogmaals naar gekeken en volgens mij moet het nu goed gaan. Wederom hetzelfde verzoek aan jou. Zou je de ontvanger even willen resetten, de zenders opnieuw willen zoeken en daarna de ontvanger een uurtje op NPO1 willen laten staan?
Hallo Bart,
Deze digitenne gebruik ik op een binnenvaartschip en komen hiermee door heel Nederland.
Ik moet dus bijna elke avond de ontvanger opnieuw laten zoeken, iets wat voorheen nooit problemen gaf.
Ik ga het zometeen nog een keer proberen.
Gr.
@Rukkie : Ik ga er van uit dat dat gewoon weer gaat werken. Deze fout kwam waarschijnlijk ergens anders vandaan en zou nu opgelost moeten zijn.
Hallo Bart,
Deze digitenne gebruik ik op een binnenvaartschip en komen hiermee door heel Nederland.
Ik moet dus bijna elke avond de ontvanger opnieuw laten zoeken, iets wat voorheen nooit problemen gaf.
Ik ga het zometeen nog een keer proberen.
Gr.
@Rukkie Ga dan handmatig zoeken op het RF-kanaal uit het schema per provincie van een paar berichten hierboven. Zet de ontvanger op CNN. Zodra je beeld hebt op CNN, dan uitgebreid zenders zoeken.
Ben k er weer * nu weer foutcode e0170 k wordt er helemaal gek van * kpn is as alleen maar gezijk laatste tij d heb dit kast je net een week en het weer zover wat is er nu weer te doen aan deze fout melding als eind van de dag het ding niet doet gaat alles onder de hamer krijgen ze alles zo terug zeg k alles op
*Admin: reactie aangepast i.v.m. huisregels.
@Patrick puts, uit je reactie begrijp ik dat dit niet de eerste keer is dat je problemen ervaart met Digitenne. Deze foutcode geeft aan dat er administratief iets niet goed staat bij ons. Dat probleem heb ik nu verholpen! Wil je jouw ontvanger opnieuw opstarten en indien nodig opnieuw zenders zoeken (uitgebreid) en hem even aan laten staan (op CNN)? Dan zou hij namelijk moeten blijven werken daarna!
Ja dat klopt dit is nu al het 5e kastje ondertussen k ben echt niet tevreden meer heb nu opnieuw opgestart en de zenders opnieuw Aant laten zoeken dus ben benieuwd want k was net al Aant kijken hoe k het kan opzeggen.k heb het geprobeerd staat op CNN naar blijft aangeven e0170 plus abonnement niet geactiveerd
@Patrick puts ik begrijp dat hier veel frustratie achter weg komt! Op welke manier heb je nu zenders gezocht? Handmatig? Deze uitleg van Noordzee is het handigst:
Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit.
Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.
Zet de ontvanger op CNN (niet zappen). Zodra er beeld is, dan weer uitgebreid zenders zoeken.
Dat heb k nu gedaan staat nu op CNN al tijdje k hoefde niet eerst terug nog naar de fabrieksinstellingen ben nu Aant wachten
Het werkt nog steeds niet heb nu dik uur op CNN laten staan maar niks hè is nog steeds geen verandering
@Patrick puts, een uur zou wel genoeg moeten zijn.. Misschien nog heel even aankijken? Hoeveel signaal heb je via jouw antenne en waar heb je hem staan (in huis ergens hoog of buiten?)? Want zowel binnen als buiten zou je bereik moeten hebben.
Ja het signaal is perfect 100% heb exstra buiten wat voor gebouwt op het dak en nog steeds niks ben er zo klaar mee.sins die nieuwe kastjes is het Nijs meer nu zit k weer hele dag zonder tv prijzen worden steeds duurder maar meer gezijk en temoetkoming pff
Er is nog steeds niks veranderd heb nog meerdere x opnieuw opgestart en laten zoeken maar nog steeds zelfde probleem
@Patrick puts
Een week geleden is jouw ontvanger wel succesvol geactiveerd door één van de moderators hier. Het kan dus wel. Raar dat jouw ontvanger dan na een week weer is uitgevallen. Of heb je soms een andere ontvanger? Controleer voor de zekerheid nog even het CAS-ID-nummer in jouw forumprofiel.
En laat de ontvanger op CNN staan, niet tussendoor gaan zappen, want dan kan je net het signaal missen.
Ja klopt heb vorige week een nieuwe gekregen heb mijn oude volledig terug gestuurd en het nieuwe ben k aan gebruiken en vanacht is hij er mee gestopt en krijg k dat weer in het beeld staan hij staat al uren op CNN en gebeurt niks
Dit is al mijn 5e kastje vroeger die met kaart erin heb k 10jaar gehad zonder problemen en die had k gekocht.nu brengen ze nieuw uit met HDMI dus tv weggooien en moet huur gaan betalen voor de nieuwe de eerste is gesmolten door kortsluiting in het kastje gelukkig geen schade en alle andere geven alleen maar problemen u snapt mijn frustratie het is nu zover dat k al Aant kijken wat andere aanbieders hebben
Ik snap jouw frustratie, maar waarschijnlijk heeft @Susan_ dan jouw oude ontvanger een activatiesignaal gestuurd. Check even of jouw nieuwe CAS-ID-nummer in jouw profiel staat en geef hier dan even een seintje.
Oke daar staan de goeie in Cas nummer *** dat is het wat k nu heb
Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy
Susan is al naar huis, maar misschien wil @Erik_ nog een poging wagen?
Oke ja zou fijn zijn is mijn enige vrije dag in de week zou fijn zijn als k tv kan kijken zit al vanaf vanacht naar een zwart beeld Aant staren
Eerst maar even weer terug naar de fabrieksinstellingen.
Ga daarna nog eenmaal handmatig zoeken op kanaal 27. Zet de ontvanger op CNN. (niet zappen)
Zodra je beeld hebt op CNN, dan uitgebreid zenders zoeken.
Oke dat heb k nu gedaan k laat hem nu weer op CNN staan hoop dat het lukt
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.