Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80960 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • April 27, 2020

Hoi @Willem76, welkom op het KPN forum. Ik heb jouw vraag hiernaartoe verhuisd. Dank voor het invullen van je gegevens. Ik heb geprobeerd je CAS-ID te activeren, maar het nummer klopt niet? Zou je die willen controleren? Dan kan ik daarna aan de slag :) Hoor graag van je!  

• Deelnemer
  • May 2, 2020

beste KPN,

Ik heb hetzelfde probleem met fout code E016-0. 

Ik heb alle bovenstaande stappen uitgevoerd, zonder resultaat. De zenders staan allemaal goed, maar ik kan alleen NL 1, 2 en 3 bekijken.

Kunnen jullie mijn CAS-ID, dat ik in mijn profiel heb gezet, aan mijn abonnement koppelen?

Bedankt en vriendelijke groeten,

Alex Koper

Erwin van KPN
Moderator

Hoi @Ax .  Als ik zoek op het adres dat in jouw profiel staat kom ik een pakket tegen maar hier zit geen digitenne bij.

Kan het zijn dat jouw digitenne los en op een ander adres is geregistreerd? Zo ja, zou je dan dát adres in je profiel (laatste veld) willen zetten en hier weer een seintje geven?

• Deelnemer
  • May 2, 2020

Beste, ik heb het adres waar ik Digitenne heb toegevoegd in de opmerkingen. 

Lukt het hier mee? Ik zie Digitenne idd niet in mijn abonnement staan. Dat komt ws omdat ik ooit een pakket gekocht had wat niet werkte, wat toen omgezet is in Digitenne.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • May 2, 2020

@Ax Ik heb het kastje een activatiecommando gegeven. Zou je de stappen die Noordzee heeft beschreven in dit topic willen doorlopen. Dan weten we zeker dat je binnen één uur weer beeld hebt. Zo niet, dan horen we dit natuurlijk graag. 

• Deelnemer
  • May 2, 2020

Beste Lisa, ik heb alle stappen met betrekking tot handmatig zenders zoeken in de eigen regio doorlopen.

Ik heb ook mijn abonnement aangepast en Digitenne toegevoegd (ik hoef niet nog een ontvanger, hopelijk gaat dat goed).

Zou het nu zo moeten zijn dat binnen 1 uur alle andere zenders het ook weer gaan doen? Op dit moment doen  nl nog steeds alleen 1, 2, 3 en 33 het.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Ax, Lisa heeft weliswaar een commando gegeven voor die CAS-ID, ik hebt echter nog steeds moeite om je Digitenne abonnement te vinden op basis van je opgegeven gegevens. Onder welk abonnementsnummer heb je Digitenne toegevoegd? Zou je dat ook willen toevoegen? 

• Deelnemer
  • May 2, 2020

Waar kan ik mijn abonnementsnummer vinden? Mijn klantnummer staat in mijn profiel. Ik heb het toegevoegd aan mijn 'thuis' abonnement. Dat was vanavond, hoe snel zou dat actief worden denk je?

• Deelnemer
  • May 2, 2020

Thuis = Internet / Televisie

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • May 2, 2020

@Ax 

Probeer dit eens:
Dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken
  • Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)
  • Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dat kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Laat de ontvanger op CNN staan. (Niet zappen) Zodra er beeld is op CNN, dan weer uitgebreid zenders zoeken. 

• Deelnemer
  • May 2, 2020

Ik krijg dan op CNN de zelfde foutcode met de melding ' u hebt geen abonnement voor deze zender'

Is de abonnement aanpassing al doorgevoerd, of is die niet nodig? 

De activatiecode lijkt niet gelukt te zijn.

Susan_
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+21
  • Oud Moderator
  • May 3, 2020

@Ax, ik zag net nog geen CAS-ID gekoppeld. Ik heb hem alsnog toegevoegd en daarna even opnieuw ingelogd om te kijken of hij toegevoegd was. Dat is nu het geval! Wil je nog een keer bovenstaande stappen uitvoeren? :slight_smile:

• Deelnemer
  • May 3, 2020

Hi Susan, zelfs zonder opnieuw zenders te kiezen doen alle zenders het nu.

Ik kreeg ook een bevestiging dat Divitenne nu in mijn abonnement zit.

Moet ik het Digitenne kastje nu nog een uur aan laten staan?

Groeten, Alex.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • May 3, 2020

Check even of de abonnementsstatus in het menu op JA staat. Dan is het goed en kun je de ontvanger eventueel uit doen.

• Deelnemer
  • May 3, 2020

Er staat bij 'Basis abonnement' 'Ja'. 

Is dat wat je bedoelt? 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • May 3, 2020

Ja, dan is alles nu goed ingeregeld. 

Ik heb een ZXV7200 Digitenne ontvanger en krijg nu foutcode E016-0 voor de zenders van RTL en SBS6 etc. “U hebt geen abonnement voor deze zender”. Hoe los ik dit op?

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Daar help ik je graag verder mee, @MK- amstelveen. Wil je, naast je gegevens, ook nog het CAS ID van de ontvanger in je forumprofiel zetten? Deze vind je onderop de ontvanger. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan zal ik 'm een zetje geven in het systeem.

Marcia, ik heb de CAS code aan mijn profiel toegevoegd. Alvast bedankt. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Top! Ik heb de ontvanger gerefreshed en het zou nu moeten werken als je de ontvanger een poosje aan laat staan. Mochten we nog iets voor je kunnen doen, laat je het dan weten?

Bedankt voor de snelle actie. Alles werkt weer naar behoren. :thumbsup_tone1:

• Topper
  • May 7, 2020

Hier ook al sinds een paar maanden geen Digitenne. Hij staat bij mijn ouders en heb nu pas tijd gehad dat ik dit kon nakijken. Hier staat ook aangegeven dat ik geen basis-abonnement heb. Bij het nagaan van de zenders krijg ik de melding dat ik geen abonnement heb op RTL4 en de andere zenders die ik doorloop.

Heb bij mijn profiel, het CAS nummer al ingevoerd bij opmerkingen. 

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes 

Shama Frijters-Sewlal 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2020

@Sewlal

Als een Digitenne ontvanger langer dan 1 maand niet is gebruikt vervalt ie. Niet in de administratie, maar intern omdat ie dan te lang geen ontvangst heeft gehad. In de zenders zit nml ook abo-bevestiging. Maar geen heractivatie signaaltje.

Als de moderator ‘m dus weer een zetje geeft zal ie wel aan moeten staan. Dat zetje blijft ca. 48 uur op zender namelijk.

• Topper
  • May 8, 2020

@PeterG 

Dank je wel voor de info. Dan kan ik dat ook even doorgeven aan hen en er zelf rekening mee houden als zij op vakantie gaan/zijn dat we even Digitenne moeten kijken zodat hij niet vervalt. Weten we dat ook meteen weer.

Nu doet hij het in elk geval weer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 8, 2020

Nu doet hij het in elk geval weer.

@Sewlal . Helemaal goed! :thumbsup_tone2: