Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80960 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

• Nieuwkomer
  • May 24, 2020

Goedendag,

Hebben onlangs onze ZXV7200 Digitenne weer aangesloten en geupdate,

Met veel moeite kregen we ontvangst dus 1,2 en 3 maar de rest van de zenders niet.

We hebben foute codes E150-0 en E170-0 nog steeds na een kleine 2 uur en zegt  nog steeds dat hij niet geactiveerd is,

het zit wel in ons alles in een pakket maar geeft het niet aan in het abonnement status. 

Heb profiel bijgewerkt met nodige gegevens.

Alvast bedankt.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • May 24, 2020

@clatik Welkom hier! Goed dat je hier aan de bel trekt. Hij geeft in het systeem aan dat het kastje geactiveerd is en ik zie dat alle zenders beschikbaar (zouden moeten) zijn. Ik heb het Cas-nummer voor de zekerheid een activatiesignaal gegeven. Zou je de zenders eens handmatig willen zoeken zoals in het topic staat beschreven? :hugging:

• Nieuwkomer
  • May 24, 2020

Hoi @Lisa 

Ik ben het nu aan het proberen, bij automatisch zoeken vind hij 33 zenders maar geeft het nog steeds aan met fout codes E015 en 017 daar heb ik het even laten staan,

Nu heb ik na een uurtje handmatig gezocht en staat hij nu met maar 7 zenders op CNN nog een uurtje te wachten met dezelfde fout codes in beeld.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2020

De ontvangstkwaliteit moet minimaal 70 % zijn om de activering ongeschonden binnen te krijgen. De cyclus voor alle decoders (100.000 +) duurt ca. 75 minuten.

Zonder van zender te wisselen kun je bij Abonnementsgegevens af en toe even kijken of basisabonnement op JA staat.

• Nieuwkomer
  • May 24, 2020

Met wat geduld is het gelukt,

Ik wil jullie graag bedanken voor de hulp. :wink:

Goedemiddag alle,

Ook hier de melding dat mijn abo niet geactiveerd is, kan er nagegaan worden of dit correct is?

CAS Nummer is toegevoegd aan profiel.

Met vriendelijke groet,

Toon Frijters

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • May 26, 2020

@A.M. Frijters Welkom! Ik heb even meegekeken en de melding klopt. Het CAS-nummer bleek niet gekoppeld te zijn aan je abonnement. Ik heb dit in orde gemaakt en heb het kastje geactiveerd. Zou je eens naar zenders willen zoeken en kijken of je beeld hebt. Het kan maximaal 1 uur duren voordat je beeld hebt. 

• Nieuwkomer
  • May 27, 2020

Beste, 

ik krijg foutcode E016-0, kunt u aub mijn digitenne heractiveren? De CAS code is toegevoegd aan mijn profiel. 

Alvast bedankt

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @Trv, welkom! Bij dezen heb ik hem geheractiveerd. Wil je de stappen in het startbericht van dit topic doorlopen? Als het nog niet werkt, laat het gerust weten. 

SasB
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 28, 2020

Krijg alleen zenders 1,2 en 3 op digitenne

en foutcode E016-0

heb CAS-ID nummer ingevuld op mijn profiel

Dennis Overbeek
Wijsgeer

Beste @SasB 

Zou je je Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer en CAS-ID-nummer? Je CAS-ID-nummer mag je bij "Persoonlijke opmerkingen” (Privé) neerzetten. Deze gegevens kan alleen jij zien en de KPN moderators. (CAS-ID staat onder je TV ontvanger) En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.

Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

CAS-ID had je al ingevuld, maar we moeten nog wat gegevens hebben. 👍🏼

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hoi @SasB, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons verzameltopic hierover. Fijn dat je alvast je profiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik gelijk gekeken en ik zie dat je ontvanger goed geactiveerd is. Ik heb hem voor de zekerheid een refresh gegeven.  Neem het startbericht even door en volg de stappen voor zender zoeken die daar staan. Zorg er ook voor dat je antenne goed gericht staat op waar de mast is waar je mee verbindt.

SasB
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 28, 2020

Hoi @SasB, welkom! Ik heb je bericht even samengevoegd met ons verzameltopic hierover. Fijn dat je alvast je profiel hebt ingevuld. Daarmee heb ik gelijk gekeken en ik zie dat je ontvanger goed geactiveerd is. Ik heb hem voor de zekerheid een refresh gegeven.  Neem het startbericht even door en volg de stappen voor zender zoeken die daar staan. Zorg er ook voor dat je antenne goed gericht staat op waar de mast is waar je mee verbindt.

Hij geeft 100% ontvangst, maar krijg nog steeds geen beeld na zender zoeken

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ai, dat is jammer. En je had de handmatige manier van zender zoeken uit het startbericht geprobeerd? Wil je dan eens checken via Menu en dan Abonnement status kijken of er wel Ja staat achter het basispakket?

Zo nee, dan komt de activatie niet goed binnen op je ontvanger. In dat geval wil ik je toch vragen om te kijken of je de antenneplaatsing nog kunt verbeteren. Zorg dan dat hij aan de kant van je huis staat die het dichtst richting de mast staat. Bij een raam is ook beter, en buiten nog het best. Probeer vervolgens opnieuw het uitgebreid zender zoeken. Laat de ontvanger dan ook echt een uur aanstaan.

Als de status daar netjes op Ja staat, dan is de activatie er in ieder geval. Probeer in dat geval een reset van de ontvanger (Menu - Instellingen - Fabrieksinstellingen - OK).

SasB
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 28, 2020

Basis abonnement staat op NEE

op mijn factuur staat dat ik wel een abonnement heb

hij heeft het ook altijd goed gedaan

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2020

Zet ‘m aan op NPO 1. Laat hem er een uur op staan en check dan eens de status bij Abonnement-status.

SasB
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • May 28, 2020

Zet ‘m aan op NPO 1. Laat hem er een uur op staan en check dan eens de status bij Abonnement-status.

Een uur aan laten staan. 
Ik heb weer alle zenders, super 👍🏼

• Deelnemer
  • May 28, 2020

We hebben in onze camper de foutmelding e016-0 terwijl we wel een abonnement hebben. Hoe los ik dat op ?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Een uur aan laten staan. 

Wat fijn dat het weer werkt @SasB :blush:

We hebben in onze camper de foutmelding e016-0 terwijl we wel een abonnement hebben. Hoe los ik dat op ?

Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Zou je jouw CAS-ID (onderkant ontvanger) willen achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken. 

• Deelnemer
  • May 28, 2020

Een uur aan laten staan. 

Wat fijn dat het weer werkt @SasB :blush:

Wat vervelend dat je deze foutmelding te zien krijgt. Zou je jouw CAS-ID (onderkant ontvanger) willen achterlaten in het “Persoonlijke opmerkingen” veld en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kunnen wij het verder voor jou uitzoeken. 

Cas nr ***

Admin: CAS ID verplaatst naar profiel i.v.m. privacy

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Hi Paul, ik heb het voor je geactiveerd. :)

• Deelnemer
  • May 28, 2020

Ik heb nogsteeds dezelfde melding. Basisabonnement staat ook nog op “nee” . Signaal is 100%. 

• Deelnemer
  • May 28, 2020

Ik heb nogsteeds dezelfde melding. Basisabonnement staat ook nog op “nee” . Signaal is 100%. 

Dank jullie wel , we hebben weer beeld

• Nieuwkomer
  • May 28, 2020

Wij betalen wel voor Digitenne maar kunnen alleen 1,2 en 3 ontvangen

Wat te doen?

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

@Janhaan, welkom op het forum! Als je een abonnement hebt, dan moet je ook zeker meer zenders hebben. Sinds wanneer heb je dit? Krijg je ook een foutmelding te zien? 

Zorg dat je antenne goed uitgericht staat in de richting van de mast waar je mee verbindt. Welke soort antenne heb je?

Wil je jouw forumprofiel invullen met je gegevens. Vul ook het CAS ID van je ontvanger (staat onderop) in bij het veld ‘persoonlijke opmerking’.  Dan kan ik hier even meekijken.