Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80962 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • August 24, 2020

Hallo @Frank0310 ,

En zet de ontvanger dan alvast aan op NPO 1. De TV kan eventueel uitgezet worden.

Een moderator kan dan een activatiesignaal versturen, wat door jouw ontvanger opgepikt kan worden.  

Beste,

dank voor je refresh maar de foutcode geeft hij nog steeds.

E-016

Mark95
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 25, 2020

Ik krijg ook foutcode E017-0, nadat ik de digitenne een tijd niet heb gebruikt. Kan dit opgelost worden?

@Mark95, welkom! Ik heb jouw ontvanger een refresh gegeven. Hij zou het binnen een uurtje weer moeten doen. Als dat niet het geval is, bel dan even met de zakelijke collega's via 0800-0403. Omdat jij een kleinzakelijke aansluiting hebt, kan ik namelijk alleen de refresh geven, maar 'm niet opnieuw toevoegen als dit niet lijkt te werken.

@cswinkels1965 welkom! Ik heb jouw ontvanger een refresh gegeven. Kan je laten weten of het nu wel werkt? 

@Elcarer ik geef nog eens een refresh. Als het nog niet werkt, laat het even weten. Dan zoek ik het verder uit.

Hallo Marcia, 

Het heeft helaas niet geholpen, ik krijg nog steeds dezelfde foutcode

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • August 25, 2020

@Mark95 

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dar RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 26, 2020

@Mark95, je ontvanger is toch echt goed geactiveerd aan onze kant. Probeer inderdaad de manier zoals Noordzee beschrijft. Kijk ook of je de antenne eventueel kunt verplaatsen om een zo goed mogelijke ontvangst te krijgen.

@Jacqueline111188, welke ontvanger geeft nu nog de foutcode? Wil je eens de laatste 3 cijfers van het CAS ID opnoemen? Dan kijk ik daar nog even weer naar. 

laatste 3 cijfers zijn 253

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

laatste 3 cijfers zijn 253

Ik heb het voor jou uitgezocht en zie dat deze ontvanger niet gekoppeld is aan jouw abonnement. Ik heb een achterliggende afdeling gevraagd om dit alsnog te doen. Zodra ik een reactie hierop krijg, kom ik er op terug. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@Jacqueline111188. Jouw ontvanger is weer gekoppeld aan het abonnement. Als het goed is kan je binnen een uur weer tv kijken. Laat je ons weten of het is gelukt?

Heb digitenne besteld voor op de boot,heb nadat ik alles binnen had digitenne geïnstalleerd maar geeft aan dat ik geen abonnement heb.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • August 26, 2020

Hallo @Berithtollebeek ,

Dan heb je nu geen beeld op alle zenders via Digitenne. Waarschijnlijk ontvang je hooguit NPO 1/2/3 en je regionale zender. Het kan ook zijn dat je eerst een week lang wel alle zenders hebt kunnen bekijken en dat je nu ineens zo'n foutcode te zien krijgt.  Dit probleem komt vaker voor. Dan staat er iets niet goed in de administratie van KPN.

Stap 1) Vul jouw gegevens in in je profiel

Een moderator wil graag het een en ander voor je nakijken. Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Het CAS-ID nummer kun je kwijt bij persoonlijke opmerkingen en deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

• Het CAS-ID nummer kun je terugvinden in het menu-scherm abonnement, onderop je ontvanger en op de doos.

Stap 2) Geef een seintje! 

Laat de moderators in een reactie op dit topic weten dat jij een activatiesignaal wilt ontvangen.
Nadat de moderator jouw abonnement weer heeft geactiveerd, doen de zenders het over het algemeen binnen één uur weer.:champagne:

alles werkt weer top

• Nieuwkomer
  • August 26, 2020

Hallo, 

Ik heb hetzelfde probleem met foutmelding E016-0. Ik ontvang alleen NPO 1,2,3. In mijn profiel heb ik alle gegevens ingevuld. Ik hoop dat het snel verholpen word.

MVG,

Jan

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Hallo @JHeide, welkom! Erg vervelend dit! Ik heb de ontvanger ververst. Wil je het nog eens proberen? Mocht het nog niet werken, neem dan even het startbericht van dit topic door. 

• Nieuwkomer
  • August 26, 2020

Hallo @JHeide, welkom! Erg vervelend dit! Ik heb de ontvanger ververst. Wil je het nog eens proberen? Mocht het nog niet werken, neem dan even het startbericht van dit topic door. 

Hallo, 

digitenne doet het nog steets niet en geeft aan foutmelding E016-0 en dat ik geen abonnement heb.

MVG,

Jan

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • August 27, 2020

Hallo @JHeide, welkom! Erg vervelend dit! Ik heb de ontvanger ververst. Wil je het nog eens proberen? Mocht het nog niet werken, neem dan even het startbericht van dit topic door. 

Hallo, 

digitenne doet het nog steets niet en geeft aan foutmelding E016-0 en dat ik geen abonnement heb.

MVG,

Jan

Hallo @JHeide Nogmaals verstuurd. Het is wel belangrijk dat je de ontvanger minimaal een uur op NPO1 laat staan, nu. Dan blijft het één en ander goed gaan. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • August 27, 2020

@Frank0310 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer (en CAS-ID nummer in opmerkingen veld)? En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

@FransK Bedankt voor het achterlaten van jouw gegevens. Ik heb jouw ontvanger zojuist gerefresht. Zou je de stappen in het startbericht willen doorlopen en in dit topic laten weten of het is gelukt?

• Nieuwkomer
  • August 27, 2020

ook Ik heb al tijden digitenne, betaal inmiddels 18 euro per maand! (Was voor jaren terug zon €7!) En heb al geruime tijd problemen! Zo’n 3 maand 😡.

op het scherm is zichtbaar : betalingsachterstanden: nee, basisabonnement: nee maar kan alleen Nederland 1, 2 en 3 ontvangen. De overige kanalen geven de foutcode E 016. In het begin was het nog te doen om telkens bij storing of problemen de set een fabrieksinstellingen uit te voeren en ook daarna handmatig zenders te zoeken - handmatig was beter volgens de klantenservice. Maar dit hielp later ook niet meer..,daarna er is telkens weer opnieuw iets ingesteld toen was er iets met gecrashte website / software was niet bereikbaar om te her activeren, kortom drama alom (kinderen willen ook wel eens iets anders kijken dan ned  1,2,3 - en wij ook trouwens daar betalen we toch ook voor?!)

ik heb bijna elke week de klantenservice aan de lijn , maar ook daar gaat het vaak niet goed volgens het “systeem” klopt het niet.., want dan zijn de afspraken niet in het systeem gezet of men weet niet welke nummers etc. Dan werd ik afgescheept met u wordt terug gebeld door de service afdeling om een passende oplossing, hierop zit ik nog steeds te wachten.! Dus zelf maar weer bellen.

afgelopen vrijdag avond zou het dan zover zijn ,  er was een methode om de set toch te kunnen laten werken helaas mislukt.

dus dan maar een nieuwe set proberen. Deze zou direct verzonden worden die ik de week erop kon omruilen., en ja je raad het al .., bestaande kastje is nu met post mee (ingeleverd) en er is nu GEEN nieuwe set beschikbaar!! Wederom de klantenservice weer gebeld en ja dat wordt deze week niks meer zal volgende week wel worden!!! 😡😡😡

ik hoop dat het nu snel opgelost gaat worden want nu zijn we al een mooi tijdje onderweg!

(Het is jammer dat de Kpn een monopolie positie heeft met Digitenne anders had ik allang opgezegd!

• Nieuwkomer
  • August 27, 2020

Gegevens zijn ingevuld

• Nieuwkomer
  • August 27, 2020

Ik heb mijn gegevens ingevuld (toch?) Nu zou ik graag via deze gekke omweg mijn digitenne willen hebben geactiveerd

Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Superuser
  • August 27, 2020

Prima @Ben15 ,

Ik neem aan dat je ook jouw CAS-ID nummer gevuld hebt in jouw forumprofiel.

Zet de ontvanger dan aan op NPO1. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 27, 2020

@Frank0310, je ontvanger is goed geregistreerd en geactiveerd, dus dat is in ieder geval in orde. Ik heb hem nu een refresh gegeven. Zet hem aan en laat hem een uurtje aanstaan, dan moet hij het weer doen.

@Berithtollebeek, welkom! Vul inderdaad je forumprofiel even in en reageer hier als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik dit na en activeer/refresh waar nodig.  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • August 28, 2020

@Ben15, welkom op het forum! Je hebt wel wat ingevuld in je forumprofiel maar niet genoeg. Ik wil je vragen om je postcode en huisnummer nog toe te voegen, en ook het CAS ID van de ontvanger. Die laatste mag in het veld ‘persoonlijke opemerking’. Reageer hier even als je dit gedaan hebt, dan ga ik er mee aan de slag.  

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • August 28, 2020

Hoi @Tjibbeed, wat irritant zeg. Ik wil dan ook zeker met je op zoek naar de oplossing. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer, klantnummer en CAS-ID nummer? Hoor ik graag als je dat gedaan hebt. Ik heb nu nog geen gegevens namelijk. Hopelijk kunnen we het dan snel oplossen.

Mark95
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • August 28, 2020

@Mark95

Als dat toch niet lukt, dan kun je het zender zoeken nog een keer doen, maar dan met een kleine aanpassing.

• Druk op Menu en ga naar Zender zoeken

• Ga naar Handmatig zoeken (Zie je deze optie niet, druk dan op de blauwe knop)

• Ga dan naar RF Kanaal (een van de pijlen eromheen) en pas deze aan naar het kanaal voor NTS4 (bouquet 5), waar ook CNN in zit. Voor jou is dar RF-kanaal 27.
  • Ga dan naar Start zoeken en druk op OK van je afstandsbediening

Deze manier kan helpen omdat wij het activatiesignaal (en ook softwareupdates) meesturen op het kanaal van CNN. Bij standaard zender zoeken gebeurt dit op de frequentie van de RTS (bouquet 1), waar de NPO in zit. Het signaal van de NPO wordt sterker uitgezonden, waardoor de ontvanger dan eerder denkt dat de ontvangst in orde is.

Ook dit lijkt niet te helpen, ik krijg nog altijd dezelfde foutcode.