Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

Wat vind je van de informatie in dit topic?
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2959 reacties

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 20 september 2020

@Walvis16 Welkom op ons KPN Forum! Bedankt voor je reactie onder dit topic. Ik heb beide CAS-nummers voorzien van een activatiesignaal. Succes met de volgende stappen! :hugging:

Walvis16
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 20 september 2020
Walvis16 schreef:

Beste moderator, graag zou ik een activatiesignaal willen ontvangen voor mijn 2 Digitennes. CAS codes zijn te vinden in persoonlijke opmerkingen. Bedankt.

Ik heb de beide digitennes opnieuw opgestart, maar er is nog steeds geen abonnement geactiveerd. Alleen Ned 1, 2 en 3 zijn te zien. Wanneer kan ik het activatiesignaal verwachten? Moet ik de Digitennes opnieuw opstarten (wat ik overigens al heb gedaan). Graag hoor ik van u. MvG Michel

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30844 reacties
  • 21 september 2020

Ik heb ze nogmaals opnieuw geactiveerd, het zou nu zeker moeten werken!

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30844 reacties
  • 21 september 2020
SanderWS1967 schreef:

hallo,

Ik heb een basis abonnement met 2 ontvangers waarvan ik op 1 de genoemde foutmelding krijg.(E016-0) Facturen zijn betaald en digitenne is niet geblokkeerd. 

Hallo @SanderWS1967, welkom! Ik heb de ontvanger gerefreshed, het zou nu met een uurtje weer moeten werken! 

@Fctwenteenschede dat heb ik ook voor jouw ontvanger gedaan. Laat je nog even weten of het gelukt is?

JohanZ
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 22 september 2020

Geachte heer/mevrouw

Ik heb van jullie een 2e ontvanger voor op de camping en sta daar nu.

Ik heb alles gedaan volgens de voorschriften maar krijg naast 1,2 en 3 geen enkele zender.

De installatie gaat goed maar uiteindelijk krijg ik de melding dat ik Digitenne moet activeren.

Help. Please zo snel mogelijk.

Mijn  klantnummer is: 0226510204 

Met vriendelijke groet

Johan Zandee

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15511 reacties
  • 22 september 2020

Hoi @JohanZ, welkom terug! Ik kijk graag even met je mee! Kun je de stappen uit het bovenste bericht uit dit topic doorlopen?

PhuongRichard
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 22 september 2020

Goedenavond.

Na lang geen gebruik Digitenne kastje (weer) aangesloten.

Ontvang nu alleen Npo 123 en TW West.

De rest geeft foutmelding dat ik geen abonnement heb. Dat heb ik echter wel.

Ik heb net mijn CAS -ID opgenomen in mijn profiel.

Zou u een activeringssignaal kunnen sturen?

Alvast bedankt.

Mvg

Richard.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 22 september 2020

Hi @PhuongRichard! bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb het CAS-ID voorzien van een activatiesignaal. 
Je kunt signaal een zetje geven door stap 3 te doorlopen (zie starttopic). Veel succes, Richard. Laat het hier maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Ohja.. Het kan max. 1 uur duren voordat je weer beeld hebt :blush:

• Helper
  • 34 reacties
  • 23 september 2020

Wij hebben dit probleem ook. Ik heb de foutopsporing doorlopen en ben gekomen tot basispakket actief = nee. Dus contact opnemen. Kunnen jullie ons abonnement activeren?

Groet, Ivo

*Admin: bericht verplaatst naar verzameltopic

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30844 reacties
  • 23 september 2020

Ha @Ivooooo, daar helpen we je zeker graag verder mee. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en het CAS ID onder ‘persoonlijke opmerkingen’ plaatsen? Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan gaan we voor je aan de slag. 

PhuongRichard
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 24 september 2020
Lisa schreef:

Hi @PhuongRichard! bedankt voor het invullen van je profiel. Ik heb het CAS-ID voorzien van een activatiesignaal. 
Je kunt signaal een zetje geven door stap 3 te doorlopen (zie starttopic). Veel succes, Richard. Laat het hier maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. 

Ohja.. Het kan max. 1 uur duren voordat je weer beeld hebt :blush:

Bedankt voor de snelle afhandeling. Het probleem was snel opgelost.:bouquet:

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 24 september 2020

Hoi Marcia,

Ja het is gisteren uiteindelijk gelukt. Met een beetje mazzel kan ik er volgend jaar zomer weer gebruik van maken want afgelopen weekend was het laatste bootweekend van het seizoen. Jammer dat ie ‘t dan net weer niet deed als je ‘t een keer wil gebruiken. 

Overigens, om 'm te activeren heb ik de ontvanger omgewisseld met de andere die ik in gebruik heb die ‘t wel al deed (in Oostvoorne), in de haven van Hellevoetsluis is nl totaal geen ontvangst, behalve als ik de antenne met een verlengsnoer de mast in hijs  

SanderWS1967 schreef:

hallo,

Ik heb een basis abonnement met 2 ontvangers waarvan ik op 1 de genoemde foutmelding krijg.(E016-0) Facturen zijn betaald en digitenne is niet geblokkeerd. 

Hallo @SanderWS1967, welkom! Ik heb de ontvanger gerefreshed, het zou nu met een uurtje weer moeten werken! 

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • 8191 reacties
  • 25 september 2020

Hoi @SanderWS1967, wanneer je een tijdje je tuner niet gebruikt kan je tegen deze foutcode aanlopen. Tip voor volgend jaar: test de tuner vooraf even voordat je in het weekend op de boot stapt. Mocht ‘ie het dan niet doen, laat het ons hier weten, dan kunnen we je CAS-ID een zetje geven zodat de tuner weer helemaal up-to-date is en jij en anderen lekker tv kunnen kijken :)  

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 26 september 2020

ik zou ook graag een activatiecode willen

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 26 september 2020

Helemaal goed, @Nanni1996! Ik heb het CAS-nummer voorzien van een activatiesignaal:blush: Succes met de volgende stap!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 28 september 2020

Ik gebruik digitenne niet vaak en heb het weer geïnstalleerd.   Nu echter zin alleen npo 1,2,3, zichtbaar. Wat is hiervoor de oplossing? Foutcode is E016-0

Graag antwoord en advies van KPN. 

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • 12371 reacties
  • 28 september 2020
JanteS schreef:

Ik gebruik digitenne niet vaak en heb het weer geïnstalleerd.   Nu echter zin alleen npo 1,2,3, zichtbaar. Wat is hiervoor de oplossing? Foutcode is E016-0

Graag antwoord en advies van KPN. 

Hallo @JanteS Ik heb je topic naar dit algemene topic verplaatst. In het eerste bericht vind je iets meer uitleg over het hoe en wat. Je had je gegevens al mooi in je profiel gezet, zag ik, en ik heb je ontvanger een digitaal zetje gegeven. Als je de ontvanger nu een uur op NPO1 laat staan komt het helemaal goed. 

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 29 september 2020

Hallo,

kan ik een activeringssignaal ontvangen.

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • 7930 reacties
  • 29 september 2020

Welkom op ons KPN Forum @Frankfransie! Fijn dat je ons gevonden hebt en bedankt voor het invullen van je gegevens. Ik heb je reactie even samengevoegd met dit topic, want ik vermoed dat je een activatiesignaal wilt omdat je niet alle (commerciële) zenders meer ontvangt. Ik heb jouw Digitenne ontvanger zojuist voorzien van een activatiesignaal. 
Je kunt dit signaal een zetje geven door stap 3) uit te voeren (zie topic). Succes! :hugging:

Saskian1234
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 30 september 2020

Hallo,

Ik zie alleen ned 1 2 en 3. De rest foutcode 016.

Heb mijn CAS nummer ingevuld. Zouden jullie probleem kunnen oplossen?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15511 reacties
  • 30 september 2020

Goedemorgen @Saskian1234, ik zie dat het bij jou om een digitenne ontvanger uit een noodpakket gaat. Ik heb mijn collega's van de backoffice daar gevraagd deze te heractiveren. In de loop van de dag zou hij het weer moeten doen!

Saskian1234
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 11 reacties
  • 30 september 2020

Helaas, hij werkt nu nog steeds niet.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+30
  • Moderator
  • 30844 reacties
  • 30 september 2020

Dat is wel erg rot, @Saskian1234 :-(. Zou je het morgen nog even af willen wachten? Mocht het morgenochtend nog niet werken, laat het even weten. Dan ga ik er opnieuw achteraan. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 oktober 2020

Digitenne heeft altijd prima gewerkt, ook met de nieuwe ontvanger. Nu ineens zegt de ontvanger; geen abonnement voot o.a. RTL 4 enz. Wel ontvangst van de NOS zenders. Op de factuur staat abonnement Digitenne; gratis.

• Deelnemer
  • 9 reacties
  • 1 oktober 2020

Na een ziekte periode lange tijd geen gebruik gemaakt van digitenne, nu ik weer gebruik wil maken van de tv werken de zenders 1,2,3 en regionale wel rest niet meer.

kunt u dit voor bij oplossen? 
Jaap van der Feen, klantnummer: (...)

bij voorbaat bedankt voor de hulp.

Jaap van der Feen

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy