Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

• January 4, 2019
  • 2959 reacties
  • 80962 keer bekeken

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2959 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2020

Hi @Japio44, niet zo leuk dat je zo lang ziek bent geweest :slight_frown: Hopelijk nu weer helemaal de oude?

Ik heb je ontvanger een zetje gegeven, als alle zenders het nog niet direct doen, mag je de stappen uit het bovenste bericht van dit topic uitvoeren! Laat je het weten als alles weer in orde is?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 1, 2020

Hi @JHansJ, raar dat de zenders het ineens niet meer doen :thinking:

Zou je je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het CAS ID van je ontvanger in het opmerkingenveld noteren, zodat ik hem vanaf onze kant weer kan activeren!

• Nieuwkomer
  • October 1, 2020

Oké, bedankt voor de snelle reactie. Ik heb de gegevens ingevuld zoals gezegd.

Met vriendelijke groet,

Hans

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • October 1, 2020

@JHansJ Bedankt voor het CAS-ID. Ik heb de ontvanger zojuist voorzien van een activatiesignaal. Je kunt nu stap 3 (zoals boven in dit topic beschreven staat) volgen om het activatiesignaal een zetje te geven. Succes! 
Je hebt normaliter binnen één uur weer beeld. 

• Topper
  • October 3, 2020

Beste moderator. 

Helaas moet ik melden dat na 16 dagen weer hetzelfde probleem zich voor doet. 

Alleen Ned 1,2,3 en verder geen zenders. 

Hopelijk kunnen jullie mij zoals vorige keer weer net zo goed en spoedig helpen?? 

Mvg Bianca

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • October 3, 2020

Hi @Bianca0703, Volgens mij klopt het CAS-nummer niet dat ingevuld staat in je profiel . Kun je dit voor mij controleren? Dan ga ik voor je aan de slag.:hugging:

• Topper
  • October 3, 2020

Hallo Lisa. 

Heb gekeken het CAS nr klopt wel. Met dit nr hebben ze me de vorige x ook goed geholpen!!. 

Groetjes

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • October 3, 2020

Ik zie het inderdaad, @Bianca0703! Helaas gaat het vandaag minder makkelijk. Ik heb een activatieverzoek voor je ingediend bij de afdeling die gaat over de Digitenne ‘noodpakketten’ gaat. Zij gaan het CAS-nummer opnieuw aan je toekennen, want de termijn is helaas verlopen. Balen dat het nu zaterdag is, want zij reageren doorgaans binnen één werkdag. :disappointed_relieved:

• Nieuwkomer
  • October 3, 2020

De tweede keer in korte tijd dat ik foutcode E150-0 krijg. Zou je willen resetten en hoe komt het dat dit elke keer terugkomt?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 4, 2020

Hi debby, ik heb het opnieuw geactiveerd. Hoe lang geleden is dit gedaan? En kan het misschien kloppen dat je het een tijdje niet hebt gebruikt?

• Nieuwkomer
  • October 4, 2020

Dank je. Anderhalve  maand geleden.

• Topper
  • October 5, 2020

Hopelijk is het spoedig verholpen. Tot nu toe nog steeds alleen Ned 1,2 en 3.

Ik wacht rustig af en kan hopelijk vlug mijn vaste internet op gang gezet worden ipv noodpakket. 

Groetjes

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • October 5, 2020

@Bianca0703, dit CAS ID is die van het noodpakket begrijp ik. Daarvan zie ik dat die nu aangeeft niet geactiveerd te zijn. Daar heeft Lisa zaterdag melding voor aangemaakt, ik ga ervan uit dat dit vandaag dan wordt uitgevoerd.

Ik zie alleen dat in jouw abonnement ook Digitenne zit. Werkt die ontvanger wel? Want die staat hier netjes als actief. En dan heb je in ieder geval beeld in de tussentijd.

Noordzij
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2020

Hallo KPN, ik heb van slles geprobeerd maar via internet proberen te klagen kan niet. Dan maar zo. Ik maak gebruik van jullie diensten en betaal daar bijna 100€ per maand voor. Daar zit ook 5€ per maand bij voor Digitenne. Helaas werkt dat niet. Als ik dan bel met 0800-0402 krijg ik na 10 minuten iemand aan de lijn die mij verteld dat het niet werken van digitenne een bekend probleem is maar dat KPN dat niet kan oplossen. Het enige wat ik er aan kan doen is elke 3 weken dit nummer bellen en dsn activeren ze mijn digitenne. Op mijn beurt zei ik dat ik 60€ per jaar betaal voor een service die dus niet geleverd word en dat ik dat diefstal vind. 

Het antwoord van uw medewerker was dat er ziekenhuizen vol liggen en dat mijn probleem niet belangrijk genoeg was. Nadat ik was bijgekomen van dit antwoord vroeg ik of dit normale procedure was? Ach, werd er gezegd, 1 telefoontje per 3 weken moet toch geen probleem zijn? Ik moest eens weten hoeverl telefoontjes hij op Vrijdag kreeg vanaf campings?? 

Met andere woorden, KPN weet van dit probleem maar doet er niets aan. DIEFSTAL dus!

Ik vraag me af of ik nu wel een reactie krijg??

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 7, 2020

Hi @Noordzij, wat jammer dat je zo veel gedoe hebt met de Digitenne :slight_frown: Dat je dan vervolgens ook nog een zo'n naar gesprek hebt gehad, helpt natuurlijk niet mee.

Wat betreft de campings, dat zal gaan om ontvangers die langere tijd niet gebruikt zijn. Als een ontvanger langere tijd geen signaal ontvangt, moet hij opnieuw geactiveerd worden, daar zijn we inderdaad van op de hoogte.

Dit staat echter los van het probleem dat jij ervaart, aangezien jouw ontvanger om de 3 weken ineens niet meer actief is. Dat is vreemd natuurlijk :thinking: En erg frustrerend ook.

Is je ontvanger op dit moment wel actief? Als je jouw CAS ID invult in het opmerkingsveld van je profiel, kunnen we hem nu (en eventueel in de toekomst) voor je activeren zodra je ons daar om vraagt. Dan hoef je in ieder geval niet meer in de wacht te staan bij de telefonische klantenservice :slight_smile:

Noordzij
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2020

Het gaat mij meer om het feit dat jullie dus willens en wetens het probleem bagataliseren en dus gewoon doen alsof dit normaal is. Ik betaal 60€ per jaar voor deze dienst maar eigenlijk werkt hij dus niet het hele jaar?? Mss dat jullie gewoon de dagen dat het niet werkt gewoon terug kunnen betalen?? Dat is bij mij ongeveer de helft van het jaar.

Noordzij
Nieuwkomer
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2020

Ook baal ik van jullie reactie op Facebook. Stuur dit en wij reageren. Helaas nog geen reactie!

Walvis16
Nieuwkomer
Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2020

Beste Marcia, 2 weken geleden heeft u mijn Digitennes geactiveerd.

Heb vorige week gecheckt, maar nog steeds hetzelfde euvel op beide apparaten. Zou je opnieuw de Digitennes (CAS codes zijn te vinden in persoonlijke opmerkingen) kunnen activeren. Of zie ik iets over het hoofd?  Michel

Bart_
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 8, 2020

Het gaat mij meer om het feit dat jullie dus willens en wetens het probleem bagataliseren en dus gewoon doen alsof dit normaal is. Ik betaal 60€ per jaar voor deze dienst maar eigenlijk werkt hij dus niet het hele jaar?? Mss dat jullie gewoon de dagen dat het niet werkt gewoon terug kunnen betalen?? Dat is bij mij ongeveer de helft van het jaar.

Ook baal ik van jullie reactie op Facebook. Stuur dit en wij reageren. Helaas nog geen reactie!

Ik snap dat je rotgevoel aan het gesprek met de klantenservice hebt overgehouden, @Noordzij en dat je ervaart dat je probleem gebagatelliseerd wordt snap ik ook. Dat had anders gemoeten. 

Wat ik me afvraag: zoals Maja omschreef: als je je ontvanger lange tijd niet gebruikt krijg je die foutcode E-0160. Dat kan heel eenvoudig worden opgelost, zoals je hier leest. Als dat eenmaal gedaan is en je gebruikt je ontvanger regelmatig dan zou je die code niet weer moeten krijgen. Ik lees echter in jouw verhaal dat je elke 3 weken contact moet opnemen? Heb je dan wel één van de foutmeldingen die in dit topic worden genoemd? Wellicht speelt er iets anders. 

Webcare via Facebook staat trouwens los van ons: het is een ander team en een ander kanaal. Ik kan niet beoordelen hoe lang het duurt voordat je een reactie krijgt. Het is via alle kanalen druk en ik kan me voorstellen dat het dus iets langer duurt dan normaal voordat je wat hoort. 

Beste Marcia, 2 weken geleden heeft u mijn Digitennes geactiveerd.

Heb vorige week gecheckt, maar nog steeds hetzelfde euvel op beide apparaten. Zou je opnieuw de Digitennes (CAS codes zijn te vinden in persoonlijke opmerkingen) kunnen activeren. Of zie ik iets over het hoofd?  Michel

Ik heb ze nogmaals naar beide ontvangers verstuurd, @Walvis16 Belangrijk is nu dat je de ontvangers echt minimaal een uur op NPO1 laat staan. Daarna zou dit niet meer moeten voorkomen. 

• Nieuwkomer
  • October 10, 2020

Ik krijg foutcode E016-0 en zie bij de instellingen bij basisabonnement nee staan, kunnen jullie dat corrigeren?

Lisa
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud moderator
  • October 10, 2020

Hi @Jopiew, Welkom hier! Ik kijk graag even met je mee, om dit zo snel mogelijk opgelost te krijgen. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

• Nieuwkomer
  • October 11, 2020

Ik zou graag een activatie signaal ontvangen.

Alvast bedankt.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 11, 2020

Ik zou graag een activatie signaal ontvangen.

Alvast bedankt.

Bij deze gedaan. 

• Deelnemer
  • October 12, 2020

Ik zit voor het eerst op dit forum en heb er de ballen verstand van volgens mij.

Ik heb een digitenne abonnement aangevraagd en heb het kastje inmiddels gekregen, de eerste dag alle zenders gewoon en nu telkens een foutcode E160-0. Bovenstaand uitgeprobeerd met handmatig zenders opzoeken maar hiermee lukt het ook niet.

Mijn casnr van dit kastje is 4637-791-460-4

• Deelnemer
  • October 12, 2020

Ben voor het eerst op dit forum en heb dus een vraag over een foutcode E016-0. Sinds vorige week het digitenne kastje ontvangen en de eerste dag alle zenders kunnen ontvangen. Nu echter alleen NPO 1,2 en 3. Handmatig zoals ergens beschreven al geprobeerd lukt ook niet.

Graag iemand die hier een oplossing voor heeft.

*Admin: topic samengevoegd met bestaand topic