Skip to main content
Sticky

Krijg je foutcode E016-0, E017-0 of E-150-0 te zien?

Wat vind je van de informatie in dit topic?
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2959 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@J. Andringa Bedankt voor het achterlaten van jou CAS-id. Ik heb jouw ontvanger zojuist gerefresht. Laat je weten of het nu wel weer werkt?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2020

Na onze verhuizing (vorig jaar) eindelijk de gelegenheid gehad om digitenne te installeren, alleen krijg ik nu de Foutcode E016-0 en zien we enkel npo 1, 2, 3 en een regionale zender.

Is er een moderator die daarbij kan helpen?

Overigens gebruiken wij enkel de digitenne voor in de slaapkamer, is het niet veel gemakkelijker om dan een extra ontvanger aan te vragen? Of is daar een internetaansluiting ter plaatse voor nodig? 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
peterfw schreef:

Overigens gebruiken wij enkel de digitenne voor in de slaapkamer, is het niet veel gemakkelijker om dan een extra ontvanger aan te vragen? Of is daar een internetaansluiting ter plaatse voor nodig? 

Voor een extra ontvanger op de slaapkamer heb je inderdaad een internetaansluiting nodig vanuit jouw ExperiaBox. Als je deze mogelijkheid hebt, dan is dat een betere manier van tv kijken. 

peterfw schreef:

Na onze verhuizing (vorig jaar) eindelijk de gelegenheid gehad om digitenne te installeren, alleen krijg ik nu de Foutcode E016-0 en zien we enkel npo 1, 2, 3 en een regionale zender.

Zou je daarvoor jouw CAS-ID willen achterlaten in het 'Persoonlijke opmerkingen’ veld van jouw KPN Forum profiel? Dan kunnen wij deze ontvanger op afstand een zetje geven zodat je weer naar alle zenders kan kijken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
Vikash schreef:

@J. Andringa Bedankt voor het achterlaten van jou CAS-id. Ik heb jouw ontvanger zojuist gerefresht. Laat je weten of het nu wel weer werkt?

Het werkt nog steeds niet. Er staat ‘u heeft geen abonnement’ code E016-0. Heb ook de zenders opnieuw ingesteld en ook met M op kanaal 30 bij ons CNN, niet werkt. Alleen de publieke zenders

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2020
Vikash schreef:
peterfw schreef:

Voor een extra ontvanger op de slaapkamer heb je inderdaad een internetaansluiting nodig vanuit jouw ExperiaBox. Als je deze mogelijkheid hebt, dan is dat een betere manier van tv kijken. 

peterfw schreef:

Zou je daarvoor jouw CAS-ID willen achterlaten in het 'Persoonlijke opmerkingen’ veld van jouw KPN Forum profiel? Dan kunnen wij deze ontvanger op afstand een zetje geven zodat je weer naar alle zenders kan kijken. Laat je een berichtje achter in dit topic nadat je dit hebt gedaan?

Zojuist het Casnr in het profiel ingevuld. Ben benieuwd.

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

@Vikash Het werkt nog steeds niet. Er staat ‘u heeft geen abonnement’ code E016-0. Heb ook de zenders opnieuw ingesteld en ook met M op kanaal 30 bij ons CNN, niet werkt. Alleen de publieke zenders

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2020

Lukt het een moderator nog om vandaag een reactie te geven op mijn eerdere vraag?

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27615 reacties
  • 21 oktober 2020

@peterfw : Ik heb het zetje gegeven. Laat je weten of het nu werkt? (desnoods de tuner nog even herstarten)

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

Dat hoop ik ook op mijn opmerking...

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27615 reacties
  • 21 oktober 2020

@J. Andringa : Wat raar. Ik heb nogmaals een zetje gegeven. Het cas id dat jij noemt staat actief in onze systemen. 

volg nog even stap 3 uit het hoofdbericht.  

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

@Erwin en moet ik hem wel op kanaal 30 zetten dan wat bij ons CNN is?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
Erwin_ schreef:

@J. Andringa : Wat raar. Ik heb nogmaals een zetje gegeven. Het cas id dat jij noemt staat actief in onze systemen. 

volg nog even stap 3 uit het hoofdbericht.  

@Erwin en moet ik hem wel op kanaal 30 zetten dan wat bij ons CNN is?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

Ik heb zojuist stap 3 gedaan en dan vindt hij 0 zenders. In de wizard geeft hij wel 33 zenders aan maar ze komen niet in beeld. 
in mijn abonnementen status staat bij basis ‘nee’. Zie bijlage 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23578 reacties
  • 21 oktober 2020

Ik heb het nu nogmaals op een andere manier gedaan, dit kan maximaal 60 minuten duren. Laat het me hier weten, anders moet ik iets dieper gaan graven. 

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
Alex_P schreef:

Ik heb het nu nogmaals op een andere manier gedaan, dit kan maximaal 60 minuten duren. Laat het me hier weten, anders moet ik iets dieper gaan graven. 

En moet ik over 60 min iets doen of gewoon de commerciële zender aanzetten?

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 21 oktober 2020
Erwin_ schreef:

@peterfw : Ik heb het zetje gegeven. Laat je weten of het nu werkt? (desnoods de tuner nog even herstarten)

het werkt! Bedankt voor de hulp.

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

ik heb 60 minuten gewacht, de ontvanger aan en uit gezet, de zenders met de wizard op gezocht en ook op het kanaal van CNN en er is nog steeds niets veranderd.

Ook staat nog steeds bij mijn ‘basisabonnement’ NEE

Ik begin het eerlijk gezegd een beetje zat te worden want ik ben er nu al een halve dag mee bezig terwijl er voor de software update niets aan de hand was...

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

Hallo, is er nog iemand die mij helpt of moet ik nu toch nog gaan bellen met KPN?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23578 reacties
  • 21 oktober 2020

We zijn er nog hoor, dit is alleen geen chat functie. 

Op de een of andere manier neemt die ontvanger de instellingen niet over, alles staat hier gewoon goed. Weet je zeker dat deze CAS ID klopt? ***

Anders lijkt het erop dat er iets aan de hand is met het kastje. Zou je voor de zekerheid ook het kastje als volgt willen resetten?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
Alex_P schreef:

Op de een of andere manier neemt die ontvanger de instellingen niet over, alles staat hier gewoon goed. Weet je zeker dat deze CAS ID klopt? ****

Anders lijkt het erop dat er iets aan de hand is met het kastje. Zou je voor de zekerheid ook het kastje als volgt willen resetten?

en wat is ‘als volgt willen resetten’?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
J. Andringa schreef:
Alex_P schreef:

Op de een of andere manier neemt die ontvanger de instellingen niet over, alles staat hier gewoon goed. Weet je zeker dat deze CAS ID klopt? ****

ik vind het trouwens wel een beetje vreemd dat ik mijn Cas id in mijn profiel in het blokje ‘persoonlijke opmerkingen’ moet zetten omdat dat privé zou zijn en dat het hier gewoon wordt genoemd...

en wat is ‘als volgt willen resetten’?

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

ik heb hem trouwens al eerder gereset, nu ik op internet lees dat ik naar de fabrieksinstellingen moet gaan maar zal het nu nog ‘n keertje doen.

Ik weet trouwens niet zo goed hoe ik de ‘moderators’ moet beantwoorden. Is dat steeds zoals hier in een nieuw bericht of moet ik in het bericht op quote klikken? Hier ben ik niet zo handig in.

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020

@Alex_P ik heb de ontvanger zojuist terug gezet in de fabrieksinstellingen maar er is nog steeds niets veranderd

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14915 reacties
  • 21 oktober 2020

Als je een reactie plaatst, zien wij moderators hem vanzelf voorbij komen, je hoeft niet per se te quoten, tenzij dat je eigen voorkeur heeft omdat het de situatie duidelijker maakt :slight_smile:

Je gaf eerder aan dat dit probleem speelt sinds een software update, ik hem de software opnieuw gepusht naar je ontvanger, zou je hem opnieuw op willen starten nu? Ik hoop dat er dan opnieuw software wordt geladen en dat alles daarna weer goed gaat!

• Helper
  • 34 reacties
  • 21 oktober 2020
Maja_ schreef:

Als je een reactie plaatst, zien wij moderators hem vanzelf voorbij komen, je hoeft niet per se te quoten, tenzij dat je eigen voorkeur heeft omdat het de situatie duidelijker maakt :slight_smile:

Je gaf eerder aan dat dit probleem speelt sinds een software update, ik hem de software opnieuw gepusht naar je ontvanger, zou je hem opnieuw op willen starten nu? Ik hoop dat er dan opnieuw software wordt geladen en dat alles daarna weer goed gaat!

Alles is onveranderd. De software werd niet opnieuw geladen. Ook in mijn abonnement status staat niet steeds ‘nee’. 
enige verschil daarin was dat het er kanaal was veranderd van 32 naar 34.