Skip to main content

Tsjonge wat een gedoe.

Ik ben er achter gekomen dat mijn tv het signaal verstoord. Als ik mijn tv uitzet heb ik nergens last van. ;)

Ik heb ook nog steeds last van storingen en dat heeft niet met het weer te maken. Er is geen verkeer in mijn directe omgeving en het is geen extreem weer.

Op mijn samsung kastje heb ik nergens last van, dus het ligt aan de ontvanger die heel onstabiel is. Het vreemde is dat ik er soms de hele. week geen last van heb en dan in 1keer is de ontvangst prut.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

@Hakuin  Wat jammer dat er nog geen contact met jou is opgenomen. Zal ik in de tussentijd een buitenmontageset toesturen? Wellicht verhelpt dat het probleem al.


Ik hoop dat dat lukt @Vikash 

Op de website zijn ze al meer dan een maand niet leverbaar : https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/132720/digitenne-antennemontageset-voor-buiten-v5/?pos=0

 


@Hakuin Ik lees net dat mijn collega vanavond tegen 19.00 uur kan bellen of morgen in de middag na 16.00 uur. Wat komt jou het beste uit?


Hij heeft vanavond opgebeld en heeft wat testjes gedaan. Hij gaat een rebox ontvanger opsturen (kan even duren vanwege de drukte en dan opnieuw testjes doen).

De reden waarom niet iedereen een rebox ontvanger opgestuurd krijg, is dat de voorraad beperkt is.

Ik weet niet of de rebox ontvanger verbetering oplevert, maar ik waardeer de bereidheid van de KPN om het op te lossen.


Wat goed dat er toch een Rebox ontvanger wordt toegestuurd. We horen graag van je hoe het afloopt.


@Hakuin 

Heb je de Rebox ontvanger al ontvangen? 


Nee, ze sturen hem vanwege de drukte bij de post (in overleg met mij) in het nieuwe jaar op. 

Laatste tijd weer veel storingen op de ontvanger. Ik krijg de indruk dat het een storingbron van buitenaf moet zijn, maar niet van mij.

Hopen dat de reboxontvanger daar geen last van heeft.


Heb de rebox ontvanger gisterenavond ontvangen. Signaal kwaliteit 100% Signaalsterkte 95%.

Bij de vorige ontvanger was dat 100% en 53%.

Dus dat klinkt veelbelovend.

Alleen moet KPN er even een slinger aangeven, omdat de ontvanger niet geactiveerd is. Foutcode 016-0. Ontvanger en casnummer ingevoerd.

Handmatig zender zoeken trucje van Noordzee geprobeerd zonder resultaat.


Prima @Hakuin ,

Fijn dat de Rebox ontvangen is. Laat de ontvanger aanstaan op NPO1. De TV kan eventueel uit. Dan gaat een moderator een activatiesignaal versturen. 

 


@Hakuin

Ik hoor net dat @Vikash er morgen bij jou op terugkomt. Want hij werkt nu niet en morgen weer wel. Zorg - als het even kan- dat de ontvanger morgenochtend aanstaat. 


Hij staat aan. Ik zit er helemaal klaar voor 😀


Prima, ik verwacht dat Vikash er vanochtend nog bij jou op terugkomt. 

 


Goedemorgen @Hakuin! Wat goed om te lezen dat je een nieuwe ontvanger in huis hebt. Ik zal een activatiesignaal versturen. Voordat ik de verkeerde ontvanger afmeldt zou ik ook graag het CAS-ID van de andere ontvangers willen hebben. Ik zal in een privebericht aangeven welke CAS-ID's er bij ons in het systeem staan. Wil jij aangeven welke je niet in huis hebt?


@Vikash  Ik heb je het casnummer gestuurd.


Bedankt voor het achterlaten van het CAS nummer. Ik heb de zojuist in onze systemen aangegeven dat de oude ontvanger terug is gestuurd en dat de nieuwe toegevoegd moet worden aan jouw abonnement. Het kan even duren voordat deze wijziging is verwerkt, maar verwacht dat het vandaag nog verwerkt wordt. Ik kijk later in de middag nog eens voor je of het verwerkt is.


Ik heb het zojuist nog eens bekeken en jouw nieuwe ontvanger is helaas nog niet geactiveerd. Ik zal een collega vragen om het handmatig te activeren. Ik kom er zo snel mogelijk op terug.


@Hakuin Het is gelukt. Jouw Rebox ontvanger is geactiveerd. Zou je het willen testen? Ik hoor graag of het is gelukt! :blush:


Hij doet het! Bedankt daarvoor. Alle zenders signaalkwaliteit 100% en Signaalsterkte 96%.

Nu afwachten, maar ik heb goede hoop.


Wat fijn dat het nu wel goed werkt. Graag gedaan! Als je in de toekomt nog andere vragen hebt, dan weet je ons te vinden. :blush:


@Vikash  Waar moet ik de oude ontvanger naar terugsturen?


 

je kunt de oude ontvanger in een eigen doos stoppen en deze dan terugsturen naar het (gratis) antwoordnummer: 


KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Stop een briefje met je adresgegevens in de doos en bewaar het verzendbewijs goed wat je krijgt bij het Post-NL-inleverpunt. 


Loopt nog steeds als een zonnetje. Kan nu zelfs tvbox op de ontvanger zetten zonder dat die storingen veroorzaakt.

Ontvanger naar Amersfoort gestuurd, waar die verder wordt onderzocht.


 

Ontvanger naar Amersfoort gestuurd, waar die verder wordt onderzocht.

Ben benieuwd of hier nog wat uit komt waarom die ZXV7200 het soms (of altijd?) zo slecht doen….

 


Geen enkele storing meer gehad met de rebox ontvanger, ook niet tijdens de sneeuw van gisteren.

Ook storen externe dingen er niet op.

Als ik de rebox ontvanger niet had gekregen, had ik de boel opgezegd. Wat een verschil.


Geen enkele storing meer gehad met de rebox ontvanger, ook niet tijdens de sneeuw van gisteren.

Ook storen externe dingen er niet op.

Als ik de rebox ontvanger niet had gekregen, had ik de boel opgezegd. Wat een verschil.


Precies mijn ervaring!