Skip to main content

Tsjonge wat een gedoe.

Ik ben er achter gekomen dat mijn tv het signaal verstoord. Als ik mijn tv uitzet heb ik nergens last van. ;)

Ik heb ook nog steeds last van storingen en dat heeft niet met het weer te maken. Er is geen verkeer in mijn directe omgeving en het is geen extreem weer.

Op mijn samsung kastje heb ik nergens last van, dus het ligt aan de ontvanger die heel onstabiel is. Het vreemde is dat ik er soms de hele. week geen last van heb en dan in 1keer is de ontvangst prut.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

  • Nog geen storing gehad afgelopen tijd.
  • Mensen met een oude ontvanger bij mij in de buurt klagen steen en been over storingen.

Met de sneeuw slechts twee maal een kleine hapering in het beeld gehad.

Anderen bij mij in de buurt klagen steen en been over de ontvangst van digitenne. Ze hebben geen Rebox ontvanger.


Wat goed om te lezen dat je bijna geen haperingen hebt gehad de laatste tijd. Jouw buren kunnen het beste contact met ons opnemen als zij wel last hebben van storingen. Dan kunnen we per situatie kijken naar een passende oplossing. Dit kan ook telefonisch via het nummer 0800 0402 (gratis).


Met de sneeuw slechts twee maal een kleine hapering in het beeld gehad.

Naar aanleiding van dit ‘sneeuw‘ en TV bericht ook eens even bij mijn (eigen) DVB-T2 onvanger in de statistieken van vorige week zondag gekeken: Geen abnormale waarden voor data errors. Heb bij kijken sowieso niks van weersinvloeden gemerkt.


Met de sneeuw slechts twee maal een kleine hapering in het beeld gehad.

Anderen bij mij in de buurt klagen steen en been over de ontvangst van digitenne. Ze hebben geen Rebox ontvanger.


Heb je je buren al naar dit forum doorverwezen? Als ik de berichten hier soms lees van de behandeling door de telefonische helpdesk dan staat het plaatsvervangend schaamrood me soms op de kaken…..


De laatste tijd haperingen met de rebox ontvanger. Ook met de t2 ontvanger van mijn tv.

Weer alles geprobeerd van Noordzee zonder resultaat.

Ik ga de boel binnenkort opzeggen en kijken via nlziet. Ik kijk toch niet meer zoveel tv.

Een buitenantenne hoef ik niet, want ik ga niet in kozijnen boren.


@Hakuin Wat vervelend dat de haperingen weer terug zijn en dat de tips van @Noordzee het probleem niet hebben kunnen verhelpen. Wel jammer dat een buitenantenne geen mogelijkheid is bij jou thuis. 


Vervelend @Hakuin , het extreem warme weer zal de huidige ontvangst ongetwijfeld wat beïnvloeden.

De mogelijke oplossing: 

1/ Ga in het menu eens terug naar de fabrieksinstellingen.

2/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken. 
3/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

Wat zeker ook kan/gaat helpen is de ontvangst via een CI+-module. 

Zelf gebruik ik ook zo'n module in een losse (Xoro-)ontvanger en rechtsreeks in mijn mijn moderne TV. De ontvangst via het CI+-module gaat beter dan via de losse ontvangers.

Je zou dus jouw huidige ontvanger kunnen ruilen voor een CI+-module.  Wellicht heb jij al een moderne TV die klaar is voor het CI+-module, Zo niet, dan zul jee zelf moeten investeren in de aanschaf van een andere ontvanger waar je de CI+-module in kan stoppen. 

Check of jouw TV geschikt is op deze website: 

https://digitenne.kpn.com/insteekkaart/

Je kunt de omruil regelen via 0800-0402 of via dit forum. Vermeld dan wel al jouw gegeven in jouw forumprofiel. 


Ik heb toevallig nog een xoro ontvanger liggen en die werkt minder slecht dan de rebox ontvanger en de t2 ontvanger van de tv.

Ik vraag mij af waarom het signaal zo slecht is geworden. De tijd ervoor had ik perfect beeld. Het moet wel aan de zender van kpn liggen.

Alles natuurlijk al geprobeerd.

Met nlziet is makelijker kijken, en ik ik kan het beeld stilzetten en daarna verder kijken.


@Hakuin Wij hadden eind deze week ook storingen op de commerciële zenders. NPO en Discovery deden normaal. Het was vrijdag ochtend weer verdwenen. Dus kan atmosferische storingen zijn of een oververhitte zender of iets dergelijks zijn. Heb je nu nog steeds last?


Zie trouwens het volgende topic voor de zender storingen

 


Ik heb toevallig nog een xoro ontvanger liggen en die werkt minder slecht dan de rebox ontvanger en de t2 ontvanger van de tv.

 

Er is een alternatief als je bereid bent om te investeren. 

Plaats een CI+-module in deze ontvanger:

https://www.ziezotec.nl/amiko-hd8265.html

Die werkt beter dan de ontvangers van KPN. 

 

Of in de XORO 8761, die heb ik zelf in gebruik : https://www.idealo.de/preisvergleich/OffersOfProduct/6173475_-hrm-8761-ci-xoro.html