Skip to main content

Heb een digitenne antenne met blauw lichtje. lichtje brandt slecht of helemaal niet. Hierdoor slecht beeld.

Ontvang graag een nieuwe antenne.

 

Groet Possum

Hallo @Possum ,

Gebruik je een binnenantenne of een buitenantenne? 


@Possum 

Voordat er een vervangende antenne wordt opgestuurd, eerst nog wat vragen: 

Wil je het volgende eens uitvoeren? 

1/ Haal de ontvanger even helemaal van stroom af. 

2/ Zet de antenne op een mooie hoge plek. 

3/ Zorg ervoor dat er geen potentiële storingsbron in de buurt staat van de antenne en/of de ontvanger. Denk dan bv aan een LED-lamp, een DAB+-radio of een modem. 

4/ Ga in het menu van de ontvanger terug naar de fabrieksinstellingen.

5/ Geef een opdracht uitgebreid zenders zoeken.

6/ Draai de richting van de antenne bij aan de hand van de signaalmeter uit het menu. 

 

En nog een paar vragen : 

1/ In welke plaats staat de ontvanger? 

2/ Wat voor antenne heb je nu in gebruik? 

3/ Staat de antenne binnen of buiten?  


Hoi @Possum,

Irritant dat je slecht beeld hebt via Digitenne. Het lijkt dus aan de antenne te liggen? Ik zie dat @Noordzee hierboven met je meedenkt over een oplossing, maar heb nog geen reactie van jou gezien. Ben je inmiddels via een andere weg geholpen? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan hoor ik dat graag.​​​​


Funke V4

Staat in raamkozijn binnen

Heb alle opdrachten uitgevoerd: resultaat 0


Admin: privégegevens verborgen


Jammer dat de tips geen oplossing hebben geboden. Ik kan op het adres in je forumprofiel geen Digitenne abonnement vinden. Kan het nog op een ander/oud adres staan?

Ik denk dat je het beste even telefonisch contact met de klantenservice kunt opnemen. Dan ben je het snelste geholpen. Mijn collega gaat dan een aantal stappen met je doorlopen om uit te zoeken wat er aan de hand is, zodat het opgelost kan worden. Je kunt ons bereiken op 0800 0402 (gratis). Op werkdagen is de klantenservice bereikbaar tussen 8:00 - 20:00 en op zaterdag tussen 8:00 - 17:00 uur.


@Possum @Jose_ 

Het lijkt me sowieso handig om de oude Funke V4 te vervangen door een moderne (en beter werkende) antenne.

De vraag voor nu blijft wel of het mogelijk is om de antenne buiten te zetten, want dat gaat ook het verschil maken.