Skip to main content
Reden van opzeggen Digitenne:


  • geen onderdeel van KPN abonnement meer.
  • elke extra aansluiten Euro 5,--
  • een externe ontvanger nodig terwijl TV een DVB-T2 ontvanger heeft.
  • slechte kwaliteit ontvanger, slecht afgeschermd en notabene gevoelig voor frequenties led-licht.
  • continu advies geven om een andere antenne te monteren.
terwijl de mindere ontvangst aan de ontvanger ligt.


  • continue verhoging van de prijs terwijl aantal aansluitingen tot 30% is gereduceerd.

Dit zijn allemaal zaken waarmee de klant wordt geconfronteerd en dat zelf maar moet oplossen.

KPN stelt hier niets tegenover behalve dan een inferieure ontvanger.



Met een eigen Xoro ontvanger ontvang ik free to air zenders, met goede beeldkwaliteit, gewoon met mijn oude antenne.

Daarnaast ga ik nu chromecast gebruiken en ga Ziggo-go streamen.

Je hebt dan zelfs keuze uit meer zenders dan bij Digitenne (+ eventueel netflix, youtube etc.)

Het KPN mobiel abonnement zeg ik ook op en ga hiervoor Ziggo-Vodafone gebruiken met de voordeel bundel met 30 GB.

Het mobiel abonnement is gelijk aan mijn KPN abonnement maar dan met 3x zoveel data en hou zo dan 17 euro per maand over!



Beste KPN, veel succes met uw verdienmodel !!
Dat is dan duidelijk.



Fijn dat je nog wel via DVB-T2 naar de vrije zenders blijft kijken. Geniet van je XORO-ontvanger. 👌🏽
Jammer dat je voor een andere oplossing kiest maar dat is uiteraard je goed recht. Het klinkt ook als een goed uitgekiend plan! Veel plezier en mocht je ooit vragen hebben over KPN diensten, ben je uiteraard welkom.