Skip to main content

Als digitenne gebruiker merk ik dat we bij het voetballen het eerste kunnen juichen als Nederland scoort.

Buren met Ziggo doen daar toch minimaal 10 seconden langer over.

Klopt. Digitaal duurt de verwerking van het signaal in de hele route even.

Ik had laatst zelfs verschil tussen etherontvangst tussen de grote tv en dezelfde etherontvangst (met een digitenne) voor het kleine tv-tje iets verderop i.d. kamer. Was ca. 2½ seconden. Beiden op NPO 1.

Maar fijn voor je buren dat ze vast weten dat een spannende aanval goed afloopt, toch?

En zelfs degene die het het eerst ziet ziet het niet live. Maar zeker 10 seconden na het vallen van de goal in het stadion. Via sat doet het signaal er ook even over.

Ooit, in de analoge tijd, was live écht live.

Het ligt er ook aan welk digitaal signaal. Bij ITV is bv de SD versie (191) zeker 2 seconden eerder dan de HD versie op 1.

Zo zal er bij Ziggo ook verschil zijn tussen NPO 1 HD, NPO 1 SD en NPO 1 4k (die laatste is tijdelijk ivm EK)


Haha, ik had dit topic geopend als discussie (geen vraag) met als titel:

Compliment

Slim dat  marketing van KPN hier iets anders van maakt. Jammer dat elftal met hoofdletter gespeld wordt...


John,

Weet je wanneer je het snelste kan juichen, Als je als toeschouwer naar de wedstrijd zelf gaat. Hoe het ook, anders zit er altijd een vertraging in. 

Zelfs met de nu veel als perfect naar voren gehaalde Sataliet tv voor dit soort uitzendingen.  Of bij radio waar de verslaggever het echt moet zeggen. 

Bij de Olympische spelen straks zullen we ook wel flink achterlopen op de toeschouwers in het stadion, maar daar mogen alleen Japaners in. 

:rofl:


CorL bedankt voor je bijdrage.


Ha, leuk om te lezen dat het hier om secondes verschil gaat. In mijn geval duurt het tot nu toe al 5 dagen voordat ik kan juichen en het eind is nog niet in zicht. Ik heb kennelijk Jules de Korte getroffen die het activatieknopje niet kan vinden…jaja, wat zeur ik nou, ik heb toch NPO…:rage: