Skip to main content
Chat historie, een lieve jongen maar..... lees:



KPN chat historie:

Rowan (10:24:58 AM):Welkom! Je chat met Rowan. Wat kan ik voor je doen?

Jij (10:25:11 AM):Hallo, ik ben Martine

Jij (10:25:40 AM):ik ben op zoek of het mogelijk is om een extra kastje voor een televisie aansluiting te

ontvangen

Jij (10:26:22 AM):We hebben nu een digitenne pas maar dat werkt niet (zo goed)

Rowan (10:26:24 AM):Hoi Martine, als ik het goed begrijp wil je een tweede tv-ontvanger ontvangen,

klopt dat?

Jij (10:26:31 AM):een derde:)

Jij (10:26:55 AM):kinderen slaan elkaar de tent uit

Rowan (10:27:16 AM):Haha, dat kan ik even voor je inkijken.

Rowan (10:27:24 AM):Heb je voor mij je postcode en huisnummer?

Jij (10:27:30 AM): **** **

Rowan (10:27:49 AM):Ja dankjewel!

Jij (10:29:20 AM):ik ga ervan uit dat je nu voor me bezig bent!

Rowan (10:29:25 AM):Ja ik ben voor je bezig.

Rowan (10:29:54 AM):Ik zie dat er helaas geen mogelijk is tot een derde tv-ontvanger, de

internetsnelheid die wij op jouw adres leveren is hier helaas te laag voor 😞

Jij (10:30:10 AM):dus we moeten verhuizen?

Jij (10:30:29 AM):erg jammer, want wij hebben nu een digitenne pas, maar die werkt echt niet goed..

Jij (10:30:49 AM):mijn dochter ontvangt niet alle zenders - precies niet die zij wil...

Jij (10:31:24 AM):Is het mogelijk om een 2e TV aan 1 kastje te koppelen?

Rowan (10:31:32 AM):Ja dat klopt inderdaad, Digitenne heeft helaas niet alle zenders.

Rowan (10:31:49 AM):Helaas is het geen optie om twee tv's aan te sluiten op één kastje 😞

Rowan (10:32:10 AM):Ik kan mij goed voostellen dat je dochtertje hier flink zuur van is.

Jij (10:32:14 AM):enigste optie blijft dan.... Overstappen naar ziggo?

Rowan (10:32:27 AM):Ja in dit geval wel inderdaad 😞

Jij (10:32:50 AM):jeetje.. wilde altijd trouw blijven aan KPN... ik weet genoeg. Bedankt Rowan

Rowan (10:33:34 AM):Geen dank, het is nu niet echt dat ik je goed nieuw heb gegeven hela

Dit is apart @niekerkjes Digitenne heeft niks met je internetsnelheid te maken. Ik zie dat je max 24 Mbit/s haalt op je adres. Hoeveel tv ontvangers heb je nu? Digitenne gaat vanuit de lucht en niet via de internetverbinding die je nu hebt.
In jouw woonplaats moet je een prima ontvangst van Digitenne kunnen hebben.



Als je problemen hebt met de ontvangst zou je hier een buitenantenne kunnen vragen aan een moderator.



En wat betreft de prijs, Digitenne met één ontvanger is 17 euro per maand. Heb je drie ontvangers nodig, dan betaal je 27 euro per maand.



En vanaf 9 juli 2919 heb je een prachtige beeldkwaliteit. (in HD)



En welke zenders mis je nu? Want binnenkort worden er een paar nieuwe zenders bekend gemaakt......





Antwoord op je vraag (Moet ik blijven?) : Ja, je moet blijven!
Hi, welkom hier.



Even een aantal zaken rechtzetten. Digitenne heeft inderdaad niets met de snelheid te maken. Omdat je al televisie van ons hebt neem je Digitenne erbij voor € 5.- per maand. Welke zenders mist je dochter precies? Eventueel kan de iTV online app een uitkomst bieden, eventueel samen met een Chromecast of de app op een smart tv als dat wordt ondersteund.



Ik hoor graag van je.
Het gaat blijkbaar om een 3e tv ontvanger dus niet digitenne, deze is er al.



Jij (10:26:22 AM):We hebben nu een digitenne pas maar dat werkt niet (zo goed)

Rowan (10:26:24 AM):Hoi Martine, als ik het goed begrijp wil je een tweede tv-ontvanger ontvangen,

klopt dat?

Jij (10:26:31 AM):een derde:)




Dan klopt het wel dat dit lastig is met 24Mb als het om HD ontvangst gaat.

De tip van Alex zou de oplossing kunnen zijn als deze de zenders biedt die Digitenne niet heeft.
Hi, welkom hier.



Even een aantal zaken rechtzetten. Digitenne heeft inderdaad niets met de snelheid te maken. Omdat je al televisie van ons hebt neem je Digitenne erbij voor € 5.- per maand. Welke zenders mist je dochter precies? Eventueel kan de iTV online app een uitkomst bieden, eventueel samen met een Chromecast of de app op een smart tv als dat wordt ondersteund.



Ik hoor graag van je.


Hoi Alex, Ze mist geen zenders, maar bijvoorbeeld Nickelodeon stoort enorm... Ze kan er niet naar kijken...

iTV online app /Chromecast zegt me allemaal niets.. wij zouden het liefst een 3e ontvanger zien.

Inmiddels heeft mijn zoon zijn kastje naar zus over gedaan (die kijkt zelf alleen nog maar Netflix- via PS4) dus de rust is weer een beetje teruggekeerd.. Ik zou toch graag van KPN een X nieuwe kastjes zien. Wij hebben ze al zolang, zijn best verouderd en lopen vaak vast. Zou dat een mogelijkheid zijn?
Vooralsnog begrijp ik uit het verhaal dat in ieder geval Nickelodeon stoort op de Digitenne-ontvanger.



Om te bekijken of we dit probleem kunnen oplossen, hebben we meer informatie van jou nodig.



Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is.



Los daarvan zou ik graag in een reactie hieronder van jou willen weten wat voor soort antenne je nu gebruikt voor Digitenne. (En staat die antenne binnen of buiten)



Daarna kan ik dus beter reageren op jouw vraag over het oplossen van storingen.
Waar Alex naar verwijst is de app zoals hier beschreven.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/de-nieuwe-itv-app-van-kpn-met-chromecast-ondersteuning-448351

Voor nieuwere Samsung TV's is deze ook via het smart deel beschikbaar.

https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/itv-kijken-zonder-kastje-en-kabels-met-de-kpn-smart-tv-app-470868



En voor de pc en laptop is er deze optie

https://interactievetv.nl/



Technisch kunnen er geen 3 tv ontvangers aanstaan als er nog iemand van het internet gebruik wil maken. Het kan mischien wel maar dat heeft met de beeldkwaliteit te maken. Voor het gemak zullen we dat terzijde laten. Ik heb er goede vertrouwen in dat met wat hulp en tips het Digitenne kastje goed beeld kan ontvangen.
Ik heb er goede vertrouwen in dat met wat hulp en tips het Digitenne kastje goed beeld kan ontvangen.



Gaat goed komen @Galdor68 😎



Ik wacht nog even op wat aanvullende informatie en dan krijgt @niekerkjes een "advies op maat"
Nu weer iets duidelijker. Een derde ontvanger voor iTV is simpelweg niet mogelijk, daar is niet genoeg capaciteit voor.



Als Digitenne daar stoort, dan houdt dat ook op. Stoort Digitenne daar op alle zenders? Of alleen Nickelodeon?



En verder, de informatie van Galdor hierboven kan een prima oplossing zijn. 🙂
Niekertjes, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.